School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 231 | ||||
Course Title in English | Case Studies on Historical Leaders | ||||
Course Title in Turkish | Tarihi Liderler Üzerinde Vaka Çalışmaları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 124 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | To learn the basic typologies of leadership through the analysis of real-life cases | ||||
Course Description | In this course, theoretical knowledge related to leadership will primarily be transformed into concrete lessons through field studies. The case studies to be covered will focus on three types of leaders: revolutionary leaders, wartime leaders, and crisis management leaders. The selected leaders will be evaluated under the headings of their objectives, the strategies they implemented, and the results they achieved. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Farklı liderlik tipolojilerini anlamak 2) Liderlerin zor durumlarda nasıl davrandıklarını analiz etme 3) Farklı liderlık tiplerı arasında ayrım yapabilme 4) Liderlik stilleri geliştirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | H | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Derse Katılım |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | N | |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | N | |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | N |
Prepared by and Date | İLKER BAŞBUĞ , December 2023 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. İLKER BAŞBUĞ |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma, dersin işlenişi hakkında bilgi |
2) | Liderler üzerine yapılacak saha çalışmalarında dikkate alınacak on nitelik üzerine görüşme. |
3) | Atatürk'ün Hatay sorununu çözerken uyguladığı stratejinin liderlik açısından değerlendirilmesi - İlker Başbuğ |
4) | Çanakkale Savaşı'nda Mustafa Kemal'in liderliğinin incelenmesi - Ahmet Yavuz |
5) | Mudanya Ateşkes Anlaşmasında Mustafa Kemal Paşa'nın Liderliğinin Değerlendirilmesi - İlker Başbuğ |
6) | Gazi Mustafa Kemal Paşa'nın Saltanat ve Hilafetin Kaldırılması Sürecinde Uyguladığı Stratejinin Liderlik Açısından Değerlendirilmesi - Ahmet Yavuz |
7) | Mustafa Kemal Atatürk - Zabitan ve Kumandan ile Hasbihal kitabının incelenmesi, özet yazılması ve yazılan özet hakkında okulda ortak genel değerlendirme yapılması. Ara sınav. |
8) | Richard Nixon - İlker Başbuğ |
9) | Charles De Gaulle'ün devlet adamı olarak liderlik niteliklerinin değerlendirilmesi - Ahmet Yavuz |
10) | Thatcher - İlker Başbuğ |
11) | Konrad Adenauer - Ahmet Yavuz |
12) | Lee Kuan Yew - İlker Başbuğ |
13) | Enver Sedat - Ahmet Yavuz |
14) | Final sınavı, Machiavelli - Prens (Yazılı) |
15) | Final sınavının okulda değerlendirilmesi ve kapanış. |
16) | Final sınavının okulda değerlendirilmesi ve kapanış. |
Required/Recommended Readings | List of readings will be given by the Instructor. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | |||||||||||||||
Homework and Projects | Presentations of the groups about the historical leaders determined before each week. Homework about the similarities of leaders with Ataturk. In-class quizzes based on the subject learned. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
basbugi@mef.edu.tr MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YOK Disciplinary Regulation. Within the framework of MEF University's Artificial Intelligence Policy, it is aimed to integrate artificial intelligence into educational processes and promote its ethical use. The full text of the policy document can be accessed here: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 24 | 24 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 | ||||
Total Workload | 124 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |