School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 231 | ||||
Course Title in English | Case Studies on Historical Leaders | ||||
Course Title in Turkish | Tarihi Liderler Üzerinde Vaka Çalışmaları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | To learn the basic typologies of leadership through the analysis of real-life cases | ||||
Course Description | |||||
Course Description in Turkish | Bu derste temel olarak, liderlik konusuna ilişkin teorik bilgiler saha çalışmaları ile somut derslere dönüştürülmeye çalışılacaktır. İşlenecek vaka çalışmalarında üç tip lider üzerinde durulacaktır. Bunlar: Devrimci liderler, savaş dönemi liderleri ve kriz yönetimi liderleri. Seçilecek liderler; amaçları, uyguladıkları stratejiler ve elde ettikleri sonuçlar başlıkları altında değerlendirilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 1. understand different leadership typologies; 2) 2. analyze how leaders behave under challenging situations; 3) 3. differentiate between different leadership styles; 4) 4. develop his/her personal leadership style. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | İLKER BAŞBUĞ , December 2023 |
Course Coordinator | AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. İLKER BAŞBUĞ |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma, dersin işlenişi hakkında bilgi |
1) | |
2) | |
2) | Liderler üzerine yapılacak saha çalışmalarında dikkate alınacak on nitelik üzerine görüşme. |
2) | |
2) | |
3) | Atatürk'ün Hatay sorununu çözerken uyguladığı stratejinin liderlik açısından değerlendirilmesi - İlker Başbuğ |
4) | Çanakkale Savaşı'nda Mustafa Kemal'in liderliğinin incelenmesi - Ahmet Yavuz |
5) | Mudanya Ateşkes Anlaşmasında Mustafa Kemal Paşa'nın Liderliğinin Değerlendirilmesi - İlker Başbuğ |
6) | Gazi Mustafa Kemal Paşa'nın Saltanat ve Hilafetin Kaldırılması Sürecinde Uyguladığı Stratejinin Liderlik Açısından Değerlendirilmesi - Ahmet Yavuz |
7) | Mustafa Kemal Atatürk - Zabitan ve Kumandan ile Hasbihal kitabının incelenmesi, özet yazılması ve yazılan özet hakkında okulda ortak genel değerlendirme yapılması. Ara sınav. |
8) | Richard Nixon - İlker Başbuğ |
9) | Charles De Gaulle'ün devlet adamı olarak liderlik niteliklerinin değerlendirilmesi - Ahmet Yavuz |
10) | Thatcher - İlker Başbuğ |
11) | Konrad Adenauer - Ahmet Yavuz |
12) | Lee Kuan Yew - İlker Başbuğ |
13) | Enver Sedat - Ahmet Yavuz |
14) | Final sınavı, Machiavelli - Prens (Yazılı) |
15) | Final sınavının okulda değerlendirilmesi ve kapanış. |
Required/Recommended Readings | List of readings will be given by the Instructor. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | |||||||||||||||
Homework and Projects | Presentations of the groups about the historical leaders determined before each week. Homework about the similarities of leaders with Ataturk. In-class quizzes based on the subject learned. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Personal | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
basbugi@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Ders Saati | 30 | 90 | |||
Uygulama | 30 | 38 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 34 | |||
Sunum / Seminer | 32 | 32 | |||
Proje | 30 | 34 | |||
Ödevler | 16 | 22 | |||
Total Workload | 250 | ||||
Total Workload/25 | 10.0 | ||||
ECTS | 5 |