School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MGMT 439 | ||||
Course Title in English | Talent Management | ||||
Course Title in Turkish | Yetenek Yönetimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MGMT 204 - Organizational Theory |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn about the essentials about talent management with different practices in the industries by theoretic/practical exercises. | ||||
Course Description | This program is designed for bachelor's degree students who are new graduate candidates. It includes specific information about talent management principles. Also, it gives some brief information about basic KPIs and ‘way of doing business’ tips covering reward &recognition, and culture – engagement. Moreover, students can find inventories for human resources practices. | ||||
Course Description in Turkish | Bu program yeni mezun adayı olan lisans öğrencileri için tasarlanmıştır. Yetenek yönetimi ilkeleri hakkında özel bilgiler içerir. Ayrıca, ödül ve takdir, kültür – bağlılık alanlarını kapsayan 'iş yapma şekli' ipuçları hakkında bilgiler verir. Ayrıca, öğrenciler insan kaynakları uygulamaları için temel bilgileri bu derste bulabilirler. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) yetenek yönetiminin temel özelliklerinin anlaşılması 2) farklı sektörlerin yetenek yönetimi 3) Ödüllendirme ve tanınma uygulamaları arasındaki farkı ayırt eder 4) Yetenek geliştirme yoluyla kurum kültürü ve katılımının tasarımını formüle etmek 5) yetenekli çalışanları elde tutma görevine stratejik zihniyeti entegre eder |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ALPER GİRGİN , May 2023 |
Course Coordinator | HIZIR KONUK |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ALPER GİRGİN |
Hafta | Konu |
1) | İK'ya giriş - Yetenek Yönetimi |
2) | Stratejik İKY, İK metrikleri, İK Rolleri ve Yetkinlikleri |
3) | Örgüt Tasarımı: İş Analizi, Meslek Tasarımı, Örgüt Yapısı, İK Planlama |
4) | Doğru İnsanları Bulma: İşe Alma |
5) | Performansı Artırma: Eğitim ve Gelişme |
6) | Performans Artırma: Performans Değerlendirme |
7) | Performans Arttırma: Motivasyon & Bağlanma |
8) | Ara Dönem Projesi |
9) | Doğru İnsanların Elde Tutulması: Kariyer Yönetimi |
10) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Ücret ve Yan Haklar |
11) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Çalışan Ayrımı |
12) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Olumlu Çalışan İlişkileri Oluşturma |
12) | Doğru Kişilerin Elde Tutulması: Olumlu Çalışan İlişkileri Oluşturma |
13) | Uluslarası / Küresel İK ve Gelecek meseleleri |
14) | Açılış Konuşmacısı |
15) | Final Proje Dönemi |
16) | Final Proje Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: Human Resource Management Textbook, Noe, R.A. et al, (2018).. (Ed. 11.) McGraw Hill Education, (Digital Version) The Talent Management Handbook Creating Organizational Excellence by Identifying, Developing,and Promoting Your Best PeopleLance A.Berger - Dorothy R.Berge Recommended: HBR’s 10 Must Reads, “On Managing People”, Harvard Business Review, 2017 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Videos, readings, presentations, simulations, lectures, problem-solving activities, interactions with real life businesses, research, case studies, discussions, quizzes, personal self-assessments, individual and team work activities | |||||||||||||||
Homework and Projects | Pre&post class work on digital platform, individual & team work, final exam | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Personal computer use | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
girgina@mef.edu.tr Öğrenciler eğitmene e-posta yoluyla geri bildirimde bulunmaya ve kursla ilgili sorular sorma konusunda her zaman özgürdür teşvik edilirler. (girgina@mef.edu.tr). Dersin içeriği nedeniyle kavramları anlamak, aktif düşünme ve tartışarak bunlar üzerinde düşünmek oldukça önemlidir. Bu nedenle ders kitabının ilgili bölümünün ve varsa verilen diğer materyallerin ders öncesi okunması esastır. Ayrıca ders içi katılım da öğretilen içeriğin anlamlandırılması açısından oldukça önemlidir. Sınıfta birbirlerinden öğrenmek için sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yaratılması kuvvetle bekleniyor. Bütünleme sınavları Mazeret Yönetmeliği hükümlerine tabi olacaktır (link: (https://students.mef.edu.tr/tr/mazeretlerin-kabulu-ve-mazeret-sinavlarinin-yapili#gsc.tab=0). Sınav tarihinden itibaren üç (3) gün içerisinde https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu bağlantısını kullanarak talebini (raporlarıyla birlikte) fakülte sekreterliğine iletmeleri gerekmektedir. Talepler fakülte kurulunda görüşülerek fakülte sekreterinin aldığı karar öğretim elemanına iletilir. Öğrencinin mazereti kabul edildikten sonra öğretim elemanı ve öğrenci birlikte yer ve zamanı belirleyeceklerdir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabi olacaktır. Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor (girgina@mef.edu.tr). Due to the course content, it is very important to understand concepts and reflect on them by active thinking and discussion. Therefore, pre-class readings of the related part of the textbook and if any other material given is essential. Also in-class participation is very important to make sense of the content taught. It is strongly expected to generate questioning, brainstorming and discussion in class to learn from each other. Make-up exams will be subject to the Excuse Regulation (link: (https://students.mef.edu.tr/tr/mazeretlerin-kabulu-ve-mazeret-sinavlarinin-yapili#gsc.tab=0). Students are required to submit a request (together with their reports) to the faculty secretary within three (3) days of the exam via this link: https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu). The requests are discussed with the faculty board and the decision taken by the faculty secretary is sent to the instructor. Once the student’s excuse is accepted, the instructor and the student will decide together to arrange the place and time. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Ödevler | 3 | 3 | 1 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |