School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 437
Course Title in English Human Neuropsychology
Course Title in Turkish İnsan Nöropsikolojisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 159 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to: 1. understand the area of neuropsychology and how it has developed until today; 2. comprehend nervous system and functional neuroanatomy; 3. know major neurological syndromes and disorders; 4. conduct neuropsychological research.
Course Description The aim of this course is to present the basics of human neuropsychology. During the course, functional neuroanatomy, major neurological syndromes and disorders, how neuropsychological assessment is done and conducting research in this area will be studied.
Course Description in Turkish Bu dersin amacı, insan nöropsikolojisinin temellerini sunmaktır. Bu derste fonksiyonel nöroanatomi, majör nörolojik sendromlar ve bozukluklar, nöropsikolojik değerlendirme süreci ve bu alanda nasıl araştırma yürütüleceği işlenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) nöropsikolojiyi ve nasıl geliştiğini anlamak
2) sinir sistemini ve fonksiyonel nöroanatomiyi anlamak
3) majör nörolojik sendromları ve bozuklukları bilmek
4) nöropsikolojik araştırma yapmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam,Participation,Project
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Exam,Participation
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Select,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Exam,Participation,Project
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Exam,Participation,Project
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,Participation,Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Exam,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Exam,Participation
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,Participation,Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Participation,Project
Prepared by and Date BANU FEMİR GÜRTUNA , December 2023
Course Coordinator BANU FEMİR GÜRTUNA
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BANU FEMİR GÜRTUNA

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giris
1)
2) Noropsikolojinin Gelisimi
3) Sinir Sisteminin Organizasyonu
4) Noropsikolojik Degerlendirme
5) Noropsikolojide arastirma yontemleri
6) Norogelisimsel bozukluklar
7) Dil bozukluklari ve tekrar
8) Ara sinav
9) Psikiyatrik Hastaliklar
10) Norolojik hastaliklar
11) Motor hastaliklarin noropsikolojisi
12) Yari alan ihmali ve dikkat bozukluklari
13) Plastisite ve Rehabilitasyon
14) Noropsikolojinin Gelecegi
15) Final
16) Final
Required/Recommended ReadingsRequired readings: (1) Kolby, B. & Whishaw, I.O. Fundamentals of Human Neuropsychology. (2) Weekly papers given by the instructor. Recommended readings: (1) Zillmer, E. A., & Spiers, M. V. (2001). Principles of neuropsychology. Wadsworth/Thomson Learning.
Teaching MethodsFlipped format will be used for the whole course. Every week, students will be assigned to online lecture and related articles will be given before the class. It is expected that students read the related articles before the course and understand the concepts discussed in the videos. During the course, these concepts and readings will be discussed by grouping students. All students are expected to be prepared for all classes and actively join the discussions, ask questions and try to find answers to these questions. In case students are having difficulties, they are free to contact the instructor anytime by e-mail.
Homework and ProjectsMidterm exam – 30% Quiz I & II – %30 Final %40
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration femirb@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Küçük Sınavlar 2 16 2 36
Ara Sınavlar 1 9 2 11
Final 1 14 14
Total Workload 159
Total Workload/25 6.4
ECTS 6