School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 413 | |||||
Course Title in English | Readings and Research in Social Psychology III | |||||
Course Title in Turkish | Sosyal Psikolojide Okuma ve Araştırma III | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 192 hours per semester | |||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Expected Prior Knowledge | PSYC 205 - Research methods in psychology is a prerequisite course. | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | At the end of the course, the students would be equipped with the necessary knowledge of theories in social psychology, in the field of moral psychology and would be able to understand and critique empirical articles published in high-impact psychology journals. Students will also be able to improve their scientific thinking skills to criticize the research findings and to produce good research questions that fill the gap in the literature. Finally, students will be able to present their research ideas in a convincing way and submit a good research proposal in an empirical format. | |||||
Course Description | This course is an advanced course on readings and research in social psychology, mostly in the field of moral psychology. The main purpose of the course is teaching students to understand the main theoretical perspectives in the field and encourage them to pursue their independent research. Theories in the field will be taught, additionally they will be asked to apply the theoretical knowledge to real-life cases (if applicable) and integrate it with recent research findings, basically, this course is designed to teach students to understand advanced research findings, and to improve the quality of scientific thinking for producing good research. | |||||
Course Description in Turkish | Bu ders sosyal psikolojide, çoğunlukla ahlaki psikoloji alanında okumalar ve araştırmalar üzerine ileri düzeyde bir derstir. Dersin temel amacı öğrencilere alandaki temel teorik bakış açılarını anlamalarını öğretmek ve onları bağımsız araştırmalarını sürdürmeye teşvik etmektir. Alandaki teoriler öğretilecek, ayrıca teorik bilgileri gerçek hayattaki vakalara (varsa) uygulamaları ve bunu güncel araştırma bulgularıyla bütünleştirmeleri istenecek, temel olarak bu ders öğrencilere ileri düzey araştırma bulgularını anlamalarını öğretmek ve bilimsel düşüncenin kalitesini artırarak iyi araştırmalar üretmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Sosyal psikoloji (ahlaki psikoloji) alanındaki kavramları ve teorileri anlamak 2) bu alandaki son araştırmaları okuma ve eleştirme 3) yeni araştırmaların geliştirilmesi için eleştirel düşünmeyi geliştirme 4) araştırma projesini/önerisini bilimsel olarak sunma 5) bağımsız bir araştırma yapabilme ve gelen geri bildirimi çalışmaya adapte etme 6) Kısa bir araştırma raporu hazırlama |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Participation,Presentation,Project |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | HW,Participation,Presentation,Project |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | HW,Participation,Presentation,Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam,HW,Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | HW,Participation,Presentation,Project |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | HW,Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Select,Presentation,Project |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Participation,Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | HW,Participation,Presentation,Project |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | Participation,Presentation,Project |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Participation,Presentation,Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | HW,Participation,Presentation,Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Participation,Presentation,Project |
Prepared by and Date | BEYZA TEPE ÇOMOĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | BEYZA TEPE ÇOMOĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. BEYZA TEPE ÇOMOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Ahlak psikolojisi alanındaki teoriler ve kavramlar |
3) | Literatür Taraması: Araştırma Sorusu Bulma - Makale Özeti Sunumu |
4) | Literatür Taraması 2: Araştırma Sorusu Bulma - Makale Özeti Sunumu |
5) | Araştırma Sorusu İncelemesi - Araştırma Sorusu Sunumu |
6) | Araştırma deseni üzerine çalışma |
7) | Araştırma deseni üzerine çalışma |
8) | Araştırma Tasarımı ve Araştırma Sorusu Sunumu |
9) | Data toplama - anketi oluşturma |
10) | Data analizi |
11) | Data analizi & sonuçlar - veri raporlama |
12) | Data özeti - geri bildirim oturumu |
13) | Veri Raporu Sunumları |
14) | Veri Raporu Sunumları |
Required/Recommended Readings | There is no textbook for this course. The readings will be a variety of academic journal articles. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Students will work on their research project in this course, they will receive feedback and adapt them into their work. This course is designed with a hands-on approach. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | There will be many in-class assignments, two presentations, and one research proposal. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | yes | ||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
tepebe@mef.edu.tr Attendance will be taken. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Any student caught cheating will receive a grade of zero. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | 1 | 1 | 24 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 1 | 1 | 8 | ||
Ödevler | 6 | 2 | 6 | 2 | 60 | ||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 5 | 1 | 16 | ||
Total Workload | 192 | ||||||
Total Workload/25 | 7.7 | ||||||
ECTS | 7.5 |