| School/Faculty/Institute |
Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences |
| Course Code |
PSYC 438 |
| Course Title in English |
Developmental Psychopathology |
| Course Title in Turkish |
Gelişimsel Psikopatoloji |
| Language of Instruction |
EN |
| Type of Course |
Ters-yüz öğrenme |
| Level of Course |
Orta |
| Semester |
Spring |
| Contact Hours per Week |
| Lecture: 3 |
Recitation: 0 |
Lab: 0 |
Other: 0 |
|
| Estimated Student Workload |
156 hours per semester |
| Number of Credits |
6 ECTS |
| Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
| Pre-requisites |
PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
|
| Co-requisites |
None |
| Expected Prior Knowledge |
Child and Adolescent Psychopathology |
| Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
| Overall Educational Objective |
To enhance understanding and familiarity with the literature on and the scientific study of developmental psychopathology; and to have a better understanding of the basic childhood disorders. |
| Course Description |
The aim of this course is to look at psychopathology from a developmental perspective while familiarizing students with the main disorders of childhood. The scope of the course will include: the clinical definition and diagnostic features of the childhood disorders, developmental pathways (risk factors, resilience, comorbidity, nature of progression, biology and environment interactions), whether the disorder is a developmental delay or a deviance, models of developmental psychopathology, theoretical explanations of the disorder, and contribution of studying pathologies to the normal developmental theory. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Literatüre aşinalığı ve anlayışı artırmak
2) Gelişimsel psikopatolojinin bilimsel çalışmalarını değerlendirmek
3) Bilimsel İngilizceyi anlamak ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek
4) Yeni araştırma fikirleri geliştirmek
5) Gelişimsel psikopatolojinin modellerini ve teorik açıklamalarını değerlendirmek
6) Çocuklardaki psikolojik bozukluklarının tanısal özelliklerini anlama becerisini artırmak
|
| Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
| 1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
|
| 2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
|
| 3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
|
| 4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
| 5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
|
| 6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
|
| 7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
|
| 8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
|
| 9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
|
| 10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
|
| 11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
| N None |
S Supportive |
H Highly Related |
| |
|
|
| |
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
| 1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
| 2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
| 3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
| 4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
| 5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
| 6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
| 7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
| 8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
| 9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
| 10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
| 11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
| Prepared by and Date |
SENA CÜRE ACER , December 2023 |
| Course Coordinator |
İLKSEN BOSTANCI |
| Semester |
Spring |
| Name of Instructor |
|
Course Contents
| Hafta |
Konu |
| 1) |
Derse Giriş |
| 2) |
Özet ve Giriş |
| 3) |
Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
| 4) |
Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
| 5) |
Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Perspektif |
| 6) |
Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale Perspektifi |
| 7) |
Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale |
| 8) |
Kaygı Bozuklukları |
| 9) |
Kaygı Bozuklukları, Duygudurum Bozukluklarını Anlama |
| 10) |
Davranım Bozukluğu |
| 11) |
Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu |
| 12) |
Otizm Spektrum Bozuklukları |
| 13) |
Otizm Spektrum Bozuklukları: Asperger Sendromu |
| 14) |
Yeme Bozuklukları (Temel Fiziksel ve İlişkili Bozukluklar) |
| 15) |
Final Sınavı Dönemi |
| 16) |
Final Sınavı Dönemi |
| Required/Recommended Readings | Fonagy, P., Fletcher, J.M., Sharp, C., & Venta, A. (2021). Developmental Psychopathology. John Wiley & Sons Ltd. |
| Teaching Methods | In this course, we will use flipped learning as one of the teaching methods. Students will be assigned reading materials every week. Students will be asked to read each week’s book chapter and article prior to that week’s classroom session. Classroom discussions will be based on these readings as well as various videos. |
| Homework and Projects | none |
| Laboratory Work | none |
| Computer Use | none |
| Other Activities | none |
| Assessment Methods |
| Assessment Tools |
Count |
Weight |
| Devam |
14 |
% 10 |
| Sunum |
1 |
% 30 |
| Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
| Final |
1 |
% 35 |
| TOTAL |
% 100 |
|
| Course Administration |
acers@mef.edu.tr
Instructor’s mail address: aysebilgeselcuk@gmail.com
Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Exam questions will draw heavily from the lectures and the class discussions. Students who come to classes later than 15 minutes will not be admitted to the classroom.
Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam.
Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions.
The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated.
Academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Art. 54 |