School/Faculty/Institute |
Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences |
Course Code |
PSYC 438 |
Course Title in English |
Developmental Psychopathology |
Course Title in Turkish |
Gelişimsel Psikopatoloji |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
146 hours per semester |
Number of Credits |
6 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
|
Expected Prior Knowledge |
Child and Adolescent Psychopathology |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To enhance understanding and familiarity with the literature on and the scientific study of developmental psychopathology; and to have a better understanding of the basic childhood disorders. |
Course Description |
The aim of this course is to look at psychopathology from a developmental perspective while familiarizing students with the main disorders of childhood. The scope of the course will include: the clinical definition and diagnostic features of the childhood disorders, developmental pathways (risk factors, resilience, comorbidity, nature of progression, biology and environment interactions), whether the disorder is a developmental delay or a deviance, models of developmental psychopathology, theoretical explanations of the disorder, and contribution of studying pathologies to the normal developmental theory. |
Course Description in Turkish |
Bu dersin amacı, öğrencileri çocukluk çağının temel bozukluklarıyla tanıştırırken psikopatolojiye gelişimsel bir perspektiften bakmaktır. Dersin kapsamı şunları içerecektir: Çocukluk çağı bozukluklarının klinik tanımı ve tanısal özellikleri, gelişimsel yollar (risk faktörleri, dayanıklılık, komorbidite, ilerlemenin doğası, biyoloji ve çevre etkileşimleri), bozukluğun gelişimsel bir gecikme mi yoksa bir sapma mı olduğu, gelişimsel psikopatoloji modelleri, bozukluğun teorik açıklamaları ve patolojilerin incelenmesinin normal gelişim teorisine katkısı. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Literatüre aşinalığı ve anlayışı artırmak
2) Gelişimsel psikopatolojinin bilimsel çalışmalarını değerlendirmek
3) Bilimsel İngilizceyi anlamak ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek
4) Yeni araştırma fikirleri geliştirmek
5) Gelişimsel psikopatolojinin modellerini ve teorik açıklamalarını değerlendirmek
6) Çocuklardaki psikolojik bozukluklarının tanısal özelliklerini anlama becerisini artırmak
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
H |
Exam
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
S |
Participation
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
S |
Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
S |
Participation
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
S |
Participation
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
H |
Exam,Participation
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
H |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
H |
Exam
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Participation
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Presentation
|
Prepared by and Date |
SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator |
SENA CÜRE ACER |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
Prof. Dr. AYŞE BİLGE SELÇUK |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Derse Giriş |
2) |
Özet ve Giriş |
3) |
Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
4) |
Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
5) |
Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Perspektif |
6) |
Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale Perspektifi |
7) |
Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale |
8) |
Kaygı Bozuklukları |
9) |
Kaygı Bozuklukları, Duygudurum Bozukluklarını Anlama |
10) |
Davranım Bozukluğu |
11) |
Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu |
12) |
Otizm Spektrum Bozuklukları |
13) |
Otizm Spektrum Bozuklukları: Asperger Sendromu |
14) |
Yeme Bozuklukları (Temel Fiziksel ve İlişkili Bozukluklar) |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Fonagy, P., Fletcher, J.M., Sharp, C., & Venta, A. (2021). Developmental Psychopathology. John Wiley & Sons Ltd. |
Teaching Methods | In this course, we will use flipped learning as one of the teaching methods. Students will be assigned reading materials every week. Students will be asked to read each week’s book chapter and article prior to that week’s classroom session. Classroom discussions will be based on these readings as well as various videos. |
Homework and Projects | |
Laboratory Work | |
Computer Use | |
Other Activities | |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
14 |
% 10 |
Sunum |
1 |
% 30 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
Final |
1 |
% 35 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
acers@mef.edu.tr
Instructor’s mail address: aysebilgeselcuk@gmail.com
Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Exam questions will draw heavily from the lectures and the class discussions. Students who come to classes later than 15 minutes will not be admitted to the classroom.
Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam.
Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions.
The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated.
Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |