School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 461
Course Title in English Introduction to Cyber Security
Course Title in Turkish Siber Güvenliğe Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 156 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Undergraduate students only
Overall Educational Objective To develop the technical skills necessary for Cyber Security and gaining practical expertise and learning attack detection systems, techniques and software that solve cyber security problems, smart systems.
Course Description Internet and Web security. Security standards. Intruders and viruses. E-mail security. Firewalls.Varieties of attacks to information systems. Counter measures and techniques. Counter measures against a specific type of attack. Heuristic methods. Monitoring methods. Determining malicious logic. Analysis of security flaws. Enhancing protective methods.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Siber Güvenliğin temel özelliklerini tanımlar;
2) Saldırı belirleme mekanizmalarını anlar;
3) Yaygın saldırı türlerine karşı önlemleri belirler;
4) Siber güvenlik mekanizmalarını uygular;
5) Gerektiğinde yeni bilgileri edinir ve uygular.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Prepared by and Date FUNDA ÖZDEMİR , February 2025
Course Coordinator FUNDA ÖZDEMİR
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. ONUR ERKAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Zafiyet, tehdit ve saldırı
2) Saldırı türleri ve sınıflandırılması
3) Yaygın saldırılara karşı yaygın savunma yöntemleri
4) Sınıflandırılmış verilere dayalı savunma yöntemleri
5) Heuristiklere dayalı savunma yöntemleri
6) Bilgi sistemlerinin izlenmesi
7) Kötü niyetli davranışların tespit edilmesi
8) İçeriden gelen saldırılara karşı savunma yöntemleri
9) Güncel tehditler
10) Seçilen bir tehdit üzerine savunma yaklaşımı tasarımı (Tartışma ve tümevarım)
11) Güncel tehditler
12) Seçilen bir tehdit üzerine savunma yaklaşımı tasarımı (Tartışma ve tümevarım)
13) Makale tartışması
14) Makale tartışması
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended Readings1. The State of the Art in Intrusion Prevention and Detection, Al-Sakib Khan Pathan, 2014, Auerbach Publications. 2. Network Security Assessment: Know Your Network, 2nd Ed., Chris McNab, 2007, O'Reilly Media. 3. Security Strategies In Web Applications And Social Networking, Mike Harwood, Marcus Goncalves, Matthew Pemble, 2010, Jones & Bartlett Learning. 4. IT Audit, Control, and Security, 2nd Ed., Robert R. Moeller, 2010, Wiley. 5. Information Assurance Architecture, Keith D. Willett, 2008, Auerbach
Teaching MethodsFlipped Classroom
Homework and ProjectsAssignments, Term Project
Laboratory WorkNone
Computer UseRequired
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 4 % 60
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ozdemirf@mef.edu.tr

Dr. Funda Özdemir Instructor’s office: 5th floor, no: 548 Phone number: Office hours: After the lecture via appointments E-mail address: ozdemirf@mef.edu.tr Rules for attendance: Statement on plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 2 84
Proje 6 8 1 54
Final 1 15 2 1 18
Total Workload 156
Total Workload/25 6.2
ECTS 6