School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 667 | ||||
Course Title in English | Crimes Against the Public Trust | ||||
Course Title in Turkish | Kamu Güvenine Karşı Suçlar | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | |||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | No | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Doctoral Students Only | ||||
Overall Educational Objective | To teach the legal interest protected by crimes against public trust and the types of crimes related to this subject. | ||||
Course Description | Public trust is a general, social, and permanent right and value, which is shaped by recognizing the protection of the things that the legal order awards ability to prove a legal incident and of forms and symbols whose trueness and authenticity are trusted. The concept is briefly "individual’s right not to be deceived in the society." Crimes against the public trust are broadly crimes of forgery. Crimes against the public trust are (1) forgery (counterfeiting) on public values, (2) forgery of seals, (3) forgery of documents; Forgery (counterfeiting) on public values is also divided into three sections: (a) forgery of money, (b) forgery of public value papers (with values equivalent of money), (c) forgery of valuable stamps. These crimes will be examined separately and the issues will be discussed in the light of the relevant judicial decisions. | ||||
Course Description in Turkish | Kamunun güveni; hukuk düzeninin, herhangi bir hukuksal olayı kanıtlama yeteneği tanıdığı şeylerle, doğruluk ve gerçekliğine herkesçe güvenilmesini öngördüğü şekil ve alametlerin sahtecilikten korunmalarını görmek ve bilmek biçiminde oluşmuş genel, toplumsal, sürekli bir hak ve yarardır. Kavram kısaca “Bireyin, toplumda aldatılmamak hakkıdır.” biçiminde de tanımlanabilir. Kamunun güvenine karşı suçlar geniş anlamda sahtecilik suçlarıdır. Kamunun güvenine karşı suçlar; (1) kamusal değerler üzerinde sahtecilik (kalpazanlık), (2) mühürlerde sahtecilik, (3) belgelerde sahtecilik olarak üç ana kısma; kamusal değerler üzerinde sahtecilik (kalpazanlık) da kendi içinde (a) paralarda sahtecilik, (b) kamu değeri kağıtlarında (paraya eşit sayılan değerlerde) sahtecilik, (c) değerli damgalarda sahtecilik biçiminde üç bölüme ayrılmaktadır. Bu suçlar ayrı ayrı incelenecek, ilgili yargı kararları ışığında konular tartışılacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 1. Kamu güvenine karşı işlenen suçlarda korunan hukuksal değerin ne olduğunu anlayıp içselleştirmek 2) 2. Bireyin toplumda aldatılmamak hakkı bulunduğunu öğrenmek 3) 3. Kamunun güvenine karşı işlenen tüm suçlarda sahtecilik öğesinin bulunduğunu özümsemek 4) 4. Çeşitli sahtecilik suçlarının kapsamını kavramak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | ||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | ||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | ||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | ||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | ||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | ||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | ||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | ||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | HW,Presentation |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | HW,Presentation |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | S | HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | S | HW,Presentation |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | HW,Presentation |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | HW,Presentation |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | S | HW,Presentation |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
Prepared by and Date | ALİ RIZA ÇINAR , |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Kamu güveni ve kamusal değerler kavramları |
2) | Parada sahtecilik |
3) | Kamu değeri kağıtlarında sahtecilik |
4) | Değerli damgalarda sahtecilik |
5) | Mühürlerde sahtecilik |
6) | Belge kavramı, belgenin unsurları, belge türleri |
7) | Resmi belgede sahtecilik |
8) | Özel belgede sahtecilik |
9) | Resmi belgenin düzenlenmesinde yalan beyanda bulunma |
10) | Açığa imzanın kötüye kullanılması |
11) | Yargı kararları inceleme |
12) | Yargı kararları inceleme |
13) | Ödev takibi |
14) | Ödev takibi |
15) | Sunum |
16) | Sunum |
Required/Recommended Readings | Durmuş TEZCAN – Mustafa Ruhan ERDEM – R. Murat ÖNOK, Teorik ve Pratik Ceza Özel Hukuku M. Emin ARTUK – Ahmet GÖKCEN, Ceza Hukuku Özel Hükümler Zeki HAFIZOĞULLARI – Muharrem ÖZEN, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler (Kişilere Karşı Suçlar / Topluma Karşı Suçlar) Doğan SOYASLAN, Ceza Hukuku Özel Hükümler Nevzat TOROSLU, Ceza Hukuku (Özel Kısım) Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ – İlker TEPE, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler Handan YOKUŞ SEVÜK, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler Mahmut KOCA – İlhan ÜZÜLMEZ, Türk Ceza Hukuku Özel Hükümler Köksal BAYRAKTAR vd., Özel Ceza Hukuku Cilt VI Kamu Güvenine, Kamu Barışına, Ulaşım Araçlarına veya Sabit Platformlara Karşı Suçlar *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, decision review, homework and presentation | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
cinarr@mef.edu.tr Ödevlerin zamanında teslim edilmemesi ve sunuma ilişkin yükümlülüklerin mazeretsiz yerine getirilmemesi halinde öğrenci değerlendirmeye alınmayacaktır. Disiplin soruşturmasının gerektiği durumlarda YÖK Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uygulanacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 32 | 2 | 2 | 36 | ||
Ödevler | 1 | 40 | 40 | ||||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |