School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 669
Course Title in English Rights of the Suspect and the Accused in Criminal Procedure
Course Title in Turkish Ceza Yargılamasında Şüpheli ve Sanığın Hakları
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Seçiniz
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 188 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge -
Co-requisites None
Registration Restrictions Doctoral Students Only
Overall Educational Objective To teach the rights of the suspect and the defendant in the criminal proceedings.
Course Description Course subjects are the right to a fair trial, the right to a public trial in a court that conforms to the independent-impartial-ordinary judge principle, the right to seek justice (to apply to the court), the right to be tried within a reasonable time, the right to defense, the right to benefit from the presumption of innocence, the right to benefit from the principle of legality in crime and punishment, the right not to be subject to torture and degrading punishments and treatments, the right to seek legal remedies and reasoned decisions, and finally, the rights related to personal security. Decisions of the Turkish Constitutional Court and the European Court of Human Rights on this issue will also be evaluated.
Course Description in Turkish Ders kapsamında adil yargılanma hakkı, bağımsız-tarafsız-olağan hâkim ilkesine uygun bir mahkemede aleni yargılanma hakkı, hak arama (mahkemeye başvurma) hakkı, makul sürede yargılanma hakkı, savunma hakkı, masumluk karinesinden yararlanma-lekelenmeme hakkı, suçta ve cezada kanunilik ilkesinden yararlanma hakkı, işkence ve onur kırıcı ceza ve muamelelere tabi olmama hakkı, yasa yollarına başvurma ve gerekçeli karar hakkı ve son olarak kişi güvenliği ile ilgili haklar incelenecektir. Bu konudaki Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları da değerlendirilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Adil yargılanma hakkının kapsamını özümsemek
2) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin şüpheli ve sanığın haklarının korunmasına ilişkin kararları konusunda bilinçlendirmek
3) Ceza yargılamasında soruşturma ve kovuşturma evrelerinde şüpheli ve sanığın haklarını öğrenip içselleştirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır.
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder.
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur.
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur.
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur.
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. H HW,Presentation
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. H HW,Presentation
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. H HW,Presentation
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. S HW,Presentation
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. S HW,Presentation
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. S HW,Presentation
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. S HW,Presentation
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. S HW,Presentation
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. S HW,Presentation
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. N
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. S HW,Presentation
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. S HW,Presentation
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. S HW,Presentation
Prepared by and Date ALİ RIZA ÇINAR , February 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Ceza yargılamasının temel ilkeleri
2) Adil yargılanma hakkı
3) Yargı bağımsızlığı
4) Hak arama hakkı
5) Makul sürede yargılanma hakkı
6) Savunma hakkı
7) Suçta ve cezada kanunilik ilkesinden yararlanma hakkı
8) İşkence ve onur kırıcı ceza ve muamelelere tabi olmama hakkı
9) Yasa yollarına başvurma ve gerekçeli karar hakkı
10) Kişi güvenliği hakkı
11) Yargı kararları inceleme
12) Yargı kararları inceleme
13) Ödev takibi
14) Ödev takibi
15) Sunum
16) Sunum
Required/Recommended ReadingsNur CENTEL – Hamide ZAFER, Ceza Muhakemesi Hukuku Feridun YENİSEY – Ayşe NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Bahri ÖZTÜRK (Editör), Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Yener ÜNVER- Hakan HAKERİ, Ceza Muhakemesi Hukuku Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ, Türk Ceza Muhakemesi Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Muhakemesi Hukuku Nevzat TOROSLU – Metin FEYZİOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – I Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – II *The latest editions of all books are recommended.
Teaching MethodsLecture, decision review, homework and presentation
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 60
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration cinarr@mef.edu.tr

Ödevlerin zamanında teslim edilmemesi ve sunuma ilişkin yükümlülüklerin mazeretsiz yerine getirilmemesi halinde öğrenci değerlendirmeye alınmayacaktır. Disiplin soruşturmasının gerektiği durumlarda YÖK Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uygulanacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 4 3 2 126
Sunum / Seminer 1 30 2 32
Ödevler 1 30 30
Total Workload 188
Total Workload/25 7.5
ECTS 7.5