School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 669 | ||||
Course Title in English | Rights of the Suspect and the Accused in Criminal Procedure | ||||
Course Title in Turkish | Ceza Yargılamasında Şüpheli ve Sanığın Hakları | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar,Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Doctoral Students Only | ||||
Overall Educational Objective | To teach the rights of the suspect and the defendant in the criminal proceedings. | ||||
Course Description | Course subjects are the right to a fair trial, the right to a public trial in a court that conforms to the independent-impartial-ordinary judge principle, the right to seek justice (to apply to the court), the right to be tried within a reasonable time, the right to defense, the right to benefit from the presumption of innocence, the right to benefit from the principle of legality in crime and punishment, the right not to be subject to torture and degrading punishments and treatments, the right to seek legal remedies and reasoned decisions, and finally, the rights related to personal security. Decisions of the Turkish Constitutional Court and the European Court of Human Rights on this issue will also be evaluated. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında adil yargılanma hakkı, bağımsız-tarafsız-olağan hâkim ilkesine uygun bir mahkemede aleni yargılanma hakkı, hak arama (mahkemeye başvurma) hakkı, makul sürede yargılanma hakkı, savunma hakkı, masumluk karinesinden yararlanma-lekelenmeme hakkı, suçta ve cezada kanunilik ilkesinden yararlanma hakkı, işkence ve onur kırıcı ceza ve muamelelere tabi olmama hakkı, yasa yollarına başvurma ve gerekçeli karar hakkı ve son olarak kişi güvenliği ile ilgili haklar incelenecektir. Bu konudaki Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları da değerlendirilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Adil yargılanma hakkının kapsamını özümsemek 2) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin şüpheli ve sanığın haklarının korunmasına ilişkin kararları konusunda bilinçlendirmek 3) Ceza yargılamasında soruşturma ve kovuşturma evrelerinde şüpheli ve sanığın haklarını öğrenip içselleştirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | HW,Presentation |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | HW,Presentation |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | S | HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | S | HW,Presentation |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | HW,Presentation |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | HW,Presentation |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | S | HW,Presentation |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
Prepared by and Date | ALİ RIZA ÇINAR , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Ceza yargılamasının temel ilkeleri |
2) | Adil yargılanma hakkı |
3) | Yargı bağımsızlığı |
4) | Hak arama hakkı |
5) | Makul sürede yargılanma hakkı |
6) | Savunma hakkı |
7) | Suçta ve cezada kanunilik ilkesinden yararlanma hakkı |
8) | İşkence ve onur kırıcı ceza ve muamelelere tabi olmama hakkı |
9) | Yasa yollarına başvurma ve gerekçeli karar hakkı |
10) | Kişi güvenliği hakkı |
11) | Yargı kararları inceleme |
12) | Yargı kararları inceleme |
13) | Ödev takibi |
14) | Ödev takibi |
15) | Sunum |
16) | Sunum |
Required/Recommended Readings | Nur CENTEL – Hamide ZAFER, Ceza Muhakemesi Hukuku Feridun YENİSEY – Ayşe NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Bahri ÖZTÜRK (Editör), Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Yener ÜNVER- Hakan HAKERİ, Ceza Muhakemesi Hukuku Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ, Türk Ceza Muhakemesi Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Muhakemesi Hukuku Nevzat TOROSLU – Metin FEYZİOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – I Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – II *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, decision review, homework and presentation | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
cinarr@mef.edu.tr Ödevlerin zamanında teslim edilmemesi ve sunuma ilişkin yükümlülüklerin mazeretsiz yerine getirilmemesi halinde öğrenci değerlendirmeye alınmayacaktır. Disiplin soruşturmasının gerektiği durumlarda YÖK Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uygulanacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 4 | 3 | 2 | 126 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |