School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 672 | ||||
Course Title in English | Appeal in Criminal Cases | ||||
Course Title in Turkish | Ceza Yargılamasında Temyiz Yolu | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Doctoral Students Only | ||||
Overall Educational Objective | To teach the way of appeal, which is the last degree review in criminal proceedings | ||||
Course Description | The concept and nature of criminal appeal, those who have the right to appeal, conditions to file an appeal case, appeal trial at the Turkish Court of Cassation, actions taken and decisions that can be rendered by the Court of Cassation during the appeal review, status of the first instance court and the Regional Court of Appeals after the decision by the Court of Cassation will be examined in this course. | ||||
Course Description in Turkish | Temyiz kavramı ve niteliği, temyiz yoluna başvurma hakkı bulunanlar, temyiz davası açma koşulları, Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması, Yargıtay tarafından temyiz incelemesi sırasında yapılan işlemler ve verilebilecek kararlar, Yargıtay’ın kararından sonra ilk derece ve Bölge Adliye Mahkemesinin durumu incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İlk derece mahkemeleriyle bölge adliye mahkemelerinin sonkararlarına/hükümlerine karşı gidilen temyiz yasa yolunu öğretmek 2) Yargıtay yargıcının hükmün yargıcı olarak hükmün gerekçesini nasıl denetlediği/incelediği konusunda bilinçlendirmek 3) Yargıtay’ın gerekçelerde disiplini sağlama ve ilk derece/bölge adliye mahkemesi yargıçlarını yetiştirme görevlerini gerekçeli denetimiyle nasıl yerine getirdiğini açıklamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | HW,Presentation |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | HW,Presentation |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | S | HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | S | HW,Presentation |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | HW,Presentation |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | HW,Presentation |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | S | HW,Presentation |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
Prepared by and Date | ALİ RIZA ÇINAR , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. ALİ RIZA ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Yasa yollarına ilişkin genel bilgiler |
2) | Temyiz yolu hakkında temel bilgiler, temyiz yolunun gelişimi ve temyiz mahkemesinin kuruluşu |
3) | Yasal düzenleme, temyiz yargılamasının konusu, temyiz edilebilen ve edilemeyen kararlar, temyiz nedeni ve çeşitleri |
4) | Temyiz davası açma koşulları |
5) | Temyiz yolunun etkileri, temyiz nedenlerinin belirtilmesi, hükmü veren mahkemenin temyiz koşullarını araştırması, temyiz dilekçesinin tebliği ve tarafların görüşlerinin alınması |
6) | Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması |
7) | Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması |
8) | Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması |
9) | Yargıtay’ın kararlarından sonra ilk derece ve bölge adliye mahkemesinin durumu |
10) | Yargıtay’ın kararlarından sonra ilk derece ve bölge adliye mahkemesinin durumu |
11) | Yargı kararları inceleme |
12) | Yargı kararları inceleme |
13) | Ödev takibi |
14) | Ödev takibi |
15) | Sunum |
16) | Sunum |
Required/Recommended Readings | Ali Rıza ÇINAR, Ceza Yargılamasında Temyiz Yolu Fidan BALCI – Seyithan ÖZTÜRK, Ceza Yargılamasında İstinaf ve Temyiz Mustafa Ruhan ERDEM – Candide ŞENTÜRK, Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları Nur CENTEL – Hamide ZAFER, Ceza Muhakemesi Hukuku Feridun YENİSEY – Ayşe NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Bahri ÖZTÜRK (Editör), Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Yener ÜNVER- Hakan HAKERİ, Ceza Muhakemesi Hukuku Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ, Türk Ceza Muhakemesi Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Muhakemesi Hukuku Nevzat TOROSLU – Metin FEYZİOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – I Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – II *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, decision review, homework and presentation | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
cinarr@mef.edu.tr Ödevlerin zamanında teslim edilmemesi ve sunuma ilişkin yükümlülüklerin mazeretsiz yerine getirilmemesi halinde öğrenci değerlendirmeye alınmayacaktır. Disiplin soruşturmasının gerektiği durumlarda YÖK Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uygulanacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 4 | 3 | 2 | 126 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |