School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 682 | ||||
Course Title in English | ConstititutionalCourt and EuropeanCourt ofHumanRights:ComparativeIndividualApplicationProceduralLaw | ||||
Course Title in Turkish | Anayasa Mahkemesi ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesi: Karşılaştırmalı Bireysel Başvuru Usul Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | With this course, it is aimed to instruct students to learn the procedural rules of the individual application mechanism to the Constitutional Court and the European Court of Human Rights comparatively. | ||||
Course Description | In this course, procedural aspects of the individual application to Constitutional Court and European Court of Human Rights are discussed comparatively. In this context, the following topics will be discussed: principles of subsidiary, Court’s jurisdiction regarding ratione personae, ratione loci, raitone matarae and ratione temporis, exhaustion of domestic remedies and its exceptions and time limit (30 days/four months rule), other admissibility criterion, pilot judgments, consequences of a judgement finding violation, enforcement of the judgments. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders kapsamında, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru sisteminin usul yönü karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Bu çerçevede, ele alınacak başlıklardan bazıları şunlardır: İkincillik ilkesi, Mahkemelerin kişi, konu, yer ve zaman bakımından yetkileri, iç hukuk yollarının tüketilmesi ve istisnaları, başvuru süresi (30 gün/4 ay), diğer kabul edilebilirlik koşulları, pilot kararlar, ihlal kararlarının sonuçları, kararların uygulanması |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 1. Anayasa Mahkemesi ve İnsan Hakları Avrupa Mahkemesine bireysel başvuru mekanizmasının işleyişini karşılaştırarak değerlendirir. 2) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 2. Her iki sistemin benzerlik ve farklılıklarını anlar ve yorumlar. 3) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 3. Bireysel başvuru sisteminin hak arama mekanizması olarak önemini kavrar. 4) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 4. Bireysel başvuru dilekçesi hazırlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | ||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | ||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | ||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | ||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | ||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | ||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | ||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | ||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | S | HW,Presentation |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | HW,Presentation |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | S | HW,Presentation |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | S | HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | S | HW,Presentation |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | H | HW,Presentation |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | H | HW,Presentation |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | N | |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | S | HW,Presentation |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
Prepared by and Date | BAŞAK ERDOĞAN , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. OSMAN KORKUT KANADOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Türkiye’nin Sözleşmeye taraf olması ve bireysel başvuru yetkisinin tanıması süreci |
2) | Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru yetkisinin tanınması |
3) | Kişi Bakımından Yetki (ratione personae) |
4) | Konu bakımından yetki (ratione materiae) |
5) | Yer bakımından yetkisi (ratione loci) |
6) | Zaman bakımından yetkisi (ratione temporis) |
7) | Kabul edilebilirlik: iç hukuk yollarının tüketilmesi ve istisnaları |
8) | Kabul edilebilirlik: Süre |
9) | Kabul edilebilirlik: açıkça dayanaktan yoksun olma, anayasal ve kişisel önem/önemli zarar |
10) | Karar: Tazminat, yargılamanın yenilenmesi |
11) | Karar: bireysel ve genel tedbir kararları |
12) | Pilot kararlar |
13) | Sunum |
14) | Sunum |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | Abdulkadir Karaaslan, Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Usulü ve Uygulama Sorunları, On İki Levha Yay., İstanbul 2020 Linos-Alexandre Sicilianos and Maria-Andriani Kostopoulou, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Bağlamında Bireysel Başvuru: Usul Rehberi, Avrupa Konseyi 2021 Within the course weekly reading lists and decisions will also be provided. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures, evaluation of court decisions | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
karacaoglue@mef.edu.tr +902123953600 Ofis Saatleri: Randevu üzerine Office Hours: Upon appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 2 | 2 | 34 | ||
Ödevler | 1 | 42 | 42 | ||||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |