School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 346 | ||||
Course Title in English | Development Economics | ||||
Course Title in Turkish | Kalkınma İktisadı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 101 - Microeconomics | ECON 102 - Macroeconomics |
||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge of microeconomics or macroeconomics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only for undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Learn the fundamentals of development economics and evaluate the differences between quantitative and qualitative dimensions of economic development theory. | ||||
Course Description | This course intends to discuss both classical and contemporary issues in development economics. Building on the knowledge accumulated in macro and micro sides of economic theory, Development Economics intends to review issues such as; education, health, human capital development, environmental issues, industrialization, integration between macroeconomic issues and economic fundamentals. After successful completion of the course, students will have ability to enroll in graduate level courses related with economics theory, further issues development economics etc. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders hem klasik hem de güncel kalkınma teorilerini tartışmayı hedeflemektedir. İktisat teorisinin makro ve mikro boyutlarından edinilen bilgilerin ışığında Kalkınma Ekonomisi dersi, eğitim, sağlık, beşeri sermaye gelişimi, çevresel gelişmeler, sanayileşme, makro iktisadi gelişmeler ve iktisadi yapılar arasındaki ilişkileri açıklamaktadır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler yüksek lisans seviyesinde iktisat ve iktisat teorisi ile ilgili derslere devam edebilecek bilgi birikimine sahip olacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Farklı kalkınma iktisadı teorilerini mukayese etmek ve karşılaştırmak 2) İktisadi büyüme ve kalkınma arasındaki farklı anlamak 3) Sağlık, eğitim, demografi ve kentleşmenin önemini iktisat politikası açısından değerlendirmek 4) Eşitsizlik ve büyüme arasındaki tercihi analiz etmek 5) Uluslararası ticaret ve finansın küresel kalkınma üzerindeki etkisini açıklamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BURHAN CAN KARAHASAN , December 2023 |
Course Coordinator | BURHAN CAN KARAHASAN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | İktisadi kalkınma - Klasik teoriler |
3) | İktisadi kalkınma - Modern teoriler |
4) | Yoksulluk ve gelir eşitsizliği |
5) | Nüfus ve demografi |
6) | Kentleşme ve göç |
7) | İnsani sermaye gelişimi (eğitim & sağlık) |
8) | Vize / Dönem ödevi tartışması |
9) | Bölgesel politikalar ve eşitsizlikler |
10) | Çevre |
11) | Uluslararası ticaret, ödemeler dengesi, finansal krizler ve istikrar |
12) | Yabancı mali kaynaklar, yatırım ve yardım |
13) | Kalkınma Politikaları I |
14) | Kalkınma Politikaları II - Tekrar |
15) | Final sınav dönemi |
16) | Final sınav dönemi |
Required/Recommended Readings | Economic Development, Todaro and Smith, Pearson, 12th Edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (Flipped Learning) | |||||||||||||||
Homework and Projects | One term project | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
karahasanb@mef.edu.tr Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 125 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |