School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 675 | ||||
Course Title in English | Individual Application to International Human Rights Mechanisms | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası İnsan Hakları Mekanizmalarına Bireysel Başvuru | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only PhD Studenst | ||||
Overall Educational Objective | The main objective of this course is to examine the individual application mechanisms to international construction rights mechanisms and to analyze their different and similar aspects. | ||||
Course Description | The new international system established after the Second World War has led to the emergence of different actors and areas in international law. The Universal Declaration of Human Rights, which was adopted unanimously by the UN General Assembly on December 10, 1948, has been a universal milestone in the field of human rights. In the following period, more than 70 universal and regional human rights conventions were adopted and various human rights protection mechanisms were established. In this course, the powers of the UN Charter-based human rights mechanisms (such as Human Rights Council) and the mechanisms set out by the thematic human rights treaties (such as Human Rights Committee, CEDAW, Committee for the Prevention of Torture, Committee for the Rights of the Child) as well as the regional human rights mechanisms (such as the European Court of Human Rights) will be examined. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Öğrenci İnsan hakları mekanizmalarının başvuru koşullarını tanımlar ve karşılaştırır. 2) Öğrenci Birleşmiş Milletler sistemindeki insan hakları mekanizmalarının insan haklarının bakımından yarattığı etkiyi değerlendirir. 3) Öğrenci Bölgesel ve evrensel mekanizmaların insan hakları sorunlarına yaklaşımları arasındaki farklılıkları ayırt eder. 4) Öğrenci Bireysel başvuru mekanizmalarının insan haklarının gelişimindeki rolünü anlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | ||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | ||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | ||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | ||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | ||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | ||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | ||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | ||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | Sınav,Ödev,Sunum |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | Sınav,Ödev,Sunum |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | Sınav,Ödev,Sunum |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | Sınav,Ödev,Sunum |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | H | Sınav,Ödev,Sunum |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | H | Sınav,Ödev,Sunum |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | Ödev,Sunum |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | H | Sınav,Ödev,Sunum |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | H | Ödev,Sunum |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | Ödev |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | N | |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | S | Ödev |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Ders İçeriği Tanıtımı, Genel Açıklamalar |
2) | İnsan Hakları Başvuru Mekanizmaları Sisteminin Genel Çerçevesi ve Kaynakları |
3) | Birleşmiş Millerler Şarta Dayalı İnsan Hakları Mekanizmaları |
4) | Birleşmiş Milletler Tematik Sözleşme Mekanizmaları-Genel olarak |
5) | İnsan Hakları Komitesi – Ekonomik ve Sosyal Komite |
6) | Irk Ayrımcılığının Önlenmesi Komitesi- Kadınlara Karşı Ayrımcılığın Önlenmesi Komitesi-İşkenceye Karşı Komite- İşkencenin Önlenmesi Alt Komitesi |
7) | Çocuk Hakları Komitesi - Göçmen Çalışanlar Komitesi - Engelli Hakları Komitesi - Zorla Kayıplık Komitesi |
8) | Bölgesel İnsan Hakları Mekanizmalarının Özellikleri ve İşlevleri |
9) | Avrupa Birliği Nezdindeki Mekanizmalar |
10) | Avrupa Konseyi Nezdindeki Mekanizmalar |
11) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi |
12) | Amerika ve Afrika kıtasındaki insan hakları mekanizmaları |
13) | Dünya Çalışma Örgütü Sistemi |
14) | Evrensel ve Bölgesel İnsan Hakları Sistemlerinin Karşılaştırılması ve Genel Değerlendirme |
15) | Dönem sonu sınavları |
16) | Dönem sonu sınavları |
Required/Recommended Readings | Reading texts will be shared weekly by the instructor. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Ders, ters yüz edilmiş sınıf, sunum. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr MEF University Office (5th Floor) Meeting times: Tuesday-Thursday 13:30-14:30 *Online by appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 2 | 2 | 24 | ||
Ödevler | 1 | 34 | 34 | ||||
Final | 1 | 14 | 2 | 2 | 18 | ||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |