School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 675
Course Title in English Individual Application to International Human Rights Mechanisms
Course Title in Turkish Uluslararası İnsan Hakları Mekanizmalarına Bireysel Başvuru
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 188 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only PhD Studenst
Overall Educational Objective The main objective of this course is to examine the individual application mechanisms to international construction rights mechanisms and to analyze their different and similar aspects.
Course Description The new international system established after the Second World War has led to the emergence of different actors and areas in international law. The Universal Declaration of Human Rights, which was adopted unanimously by the UN General Assembly on December 10, 1948, has been a universal milestone in the field of human rights. In the following period, more than 70 universal and regional human rights conventions were adopted and various human rights protection mechanisms were established. In this course, the powers of the UN Charter-based human rights mechanisms (such as Human Rights Council) and the mechanisms set out by the thematic human rights treaties (such as Human Rights Committee, CEDAW, Committee for the Prevention of Torture, Committee for the Rights of the Child) as well as the regional human rights mechanisms (such as the European Court of Human Rights) will be examined.
Course Description in Turkish İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra kurulan yeni uluslararası sistem, farklı aktörlerin ve alanların ortaya çıkmasına vesile olmuştur. 10 Aralık 1948 yılında İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin BM Genel Kurulu’nda oybirliği ile kabulü, insan hakları alanında evrensel bir milat teşkil etmiştir. Sonraki dönemde 70’ten fazla evrensel ve bölgesel insan hakları sözleşmesi yapılmış ve çeşitli insan hakları koruma mekanizmaları oluşturulmuştur. Bu derste, evrensel ve bölgesel düzeyde faaliyet gösteren ve bireylere şikâyet veya başvuru olanağı öngören Birleşmiş Milletler’in BM Antlaşması’na dayalı mekanizmalar (İnsan Hakları Konseyi gibi) ve tematik antlaşmalar çerçevesindeki mekanizmalar (İnsan Hakları Komitesi, CEDAW, İşkenceyi Önleme Komitesi, Çocuk Hakları Komitesi gibi) ile Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi gibi bölgesel uluslararası örgütler nezdindeki mekanizmaların yetkileri irdelenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öğrenci İnsan hakları mekanizmalarının başvuru koşullarını tanımlar ve karşılaştırır.
2) Öğrenci Birleşmiş Milletler sistemindeki insan hakları mekanizmalarının insan haklarının bakımından yarattığı etkiyi değerlendirir.
3) Öğrenci Bölgesel ve evrensel mekanizmaların insan hakları sorunlarına yaklaşımları arasındaki farklılıkları ayırt eder.
4) Öğrenci Bireysel başvuru mekanizmalarının insan haklarının gelişimindeki rolünü anlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır.
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder.
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur.
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur.
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur.
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. H Exam,HW,Presentation
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. H Exam,HW,Presentation
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. H Exam,HW,Presentation
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. H Exam,HW,Presentation
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. H Exam,HW,Presentation
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. H Exam,HW,Presentation
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. S HW,Presentation
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. H Exam,HW,Presentation
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. H HW,Presentation
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. N
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. S HW
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. N
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. S HW
Prepared by and Date BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Ders İçeriği Tanıtımı, Genel Açıklamalar
2) İnsan Hakları Başvuru Mekanizmaları Sisteminin Genel Çerçevesi ve Kaynakları
3) Birleşmiş Millerler Şarta Dayalı İnsan Hakları Mekanizmaları
4) Birleşmiş Milletler Tematik Sözleşme Mekanizmaları-Genel olarak
5) İnsan Hakları Komitesi – Ekonomik ve Sosyal Komite
6) Irk Ayrımcılığının Önlenmesi Komitesi- Kadınlara Karşı Ayrımcılığın Önlenmesi Komitesi-İşkenceye Karşı Komite- İşkencenin Önlenmesi Alt Komitesi
7) Çocuk Hakları Komitesi - Göçmen Çalışanlar Komitesi - Engelli Hakları Komitesi - Zorla Kayıplık Komitesi
8) Bölgesel İnsan Hakları Mekanizmalarının Özellikleri ve İşlevleri
9) Avrupa Birliği Nezdindeki Mekanizmalar
10) Avrupa Konseyi Nezdindeki Mekanizmalar
11) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
12) Amerika ve Afrika kıtasındaki insan hakları mekanizmaları
13) Dünya Çalışma Örgütü Sistemi
14) Evrensel ve Bölgesel İnsan Hakları Sistemlerinin Karşılaştırılması ve Genel Değerlendirme
15) Dönem sonu sınavları
16) Dönem sonu sınavları
Required/Recommended ReadingsReading texts will be shared weekly by the instructor.
Teaching MethodsDers, ters yüz edilmiş sınıf, sunum.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 7 % 0
Ödev 3 % 40
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 0
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ersonb@mef.edu.tr

MEF University Office (5th Floor) Meeting times: Tuesday-Thursday 13:30-14:30 *Online by appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 2 112
Sunum / Seminer 1 20 2 2 24
Ödevler 1 34 34
Final 1 14 2 2 18
Total Workload 188
Total Workload/25 7.5
ECTS 7.5