MGMT 558 İşletme,Ticaret ve Çevre HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MGMT 558
Ders Adı İngilizce Business, Commercial and Environmental Law
Ders Adı Türkçe İşletme,Ticaret ve Çevre Hukuku
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Günümüzün küreselleşen iş dünyasında katılımcılara iş, ticaret ve çevresel konularda ortaya çıkan yasal ve etik sorunlarla ilgili genel bir hukuki yön belirleme becerisi kazandırmak
Ders Açıklaması Bu ders temel olarak iş, ticaret ve çevre hukuku kavramları hakkında altyapı ile hukuki danışmanın varlığını gerektiren durumları anlama konusunda yeterlilik sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin içeriği iş, ticaret ve çevre hukukunun genel olarak anlamı, kaynakları ve yönetilmesi kavramları üzerine yoğunlaşacak olup; ticari faaliyetler öncesinde/sırasında detaylı olarak irdelenmesi ve uygulanması gerekli olan hukuk dalları olan sözleşmeler hukuku, ticari işletme hukuku, kıymetli evrak hukuku, rekabet hukuku ve çevre hukuku alanlarıyla ilgili ayrıntılı bir kapsama sahiptir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hukukun kaynaklarını ve genel olarak Türk hukuk sistemini tanımlamak
2) Özellikle iş faaliyetlerini etkileyen yasaların temel ilkelerini anlamak
3) Şirketle ilgili farklı çıkarları ve yasal mekanizmaları özetlemek
4) Sözleşmeler hukukunu, ilkelerini ve çeşitli iş durumlarına uygulanmasını ayrıntılı olarak anlamak
5) Yerel ve/veya sınır ötesi işlemlerde yer alan çevresel, etik ve uygunluk kurallarını tartışmak
6) Yasal ilkeleri iş ortamında ortaya çıkabilecek ekonomik, siyasi, çevresel ve sosyal koşullarla ilişkilendirmek
7) İçtihatların oluşturulma ve uygulanma yöntemlerini açıklamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği H Proje
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme H Proje
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik S Proje
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme N
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı H Sınav
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği S Proje
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme N
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik S
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği S Proje
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ , September 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Borçlar Hukuku
3) Satım Sözleşmesi
4) Teminat Hukuku
5) Ticari İşletme Hukuku
6) Ticari İşletme Hukuku
7) Şirketler
8) Kıymetli Evrak
9) Ara sınav
10) İş Hukuku
11) Haksız Rekabet ve Rekabet Hukuku
12) Çevre Hukuku- Gelişimi, Konusu, Kapsamı, Amacı ve Nitelikler
13) Çevresel Bozulmanın Önlenmesi ve Kirlilik Kontrolü
14) Çevre Hukukunda Cezai Sorumluluk Boyutu
15) Dönem Sonu Projeleri
16) Dönem Sonu Projeleri
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarNükhet Yılmaz Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku,2. Baskı, Ankara, 2012. Zeynep Mineliler, Business Law, 2020 The Legal Environment of Business: Don Mayer, Daniel Warner, George Siedel, Jethro K. Lieberman
Öğretme TeknikleriBu ders, aktif ve işbirlikçi bir öğrenme anlayışından geliştirilmiştir. Aktif öğrenme perspektifi öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerine aktif olarak dahil oldukları, işbirlikçi, sorgulamaya dayalı, öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına dayanmaktadır. Ders, temel terminolojiyi ve teorik yapıyı ilgili pratik çıkarımlarla birlikte kapsayacaktır. Kullanılacak yöntemler, genel olarak hukuki kavramların tanıtılması, vaka çalışmaları ve sınıf içi tartışmalardır.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 30
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 12 6 18
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5