| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
| Ders Kodu |
MGMT 558 |
| Ders Adı İngilizce |
Business, Commercial and Environmental Law |
| Ders Adı Türkçe |
İşletme,Ticaret ve Çevre Hukuku |
| Öğretim Dili |
TR |
| Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
| Dersin Düzeyi |
Orta |
| Dönem |
Bahar |
| Haftalık İletişim Saatleri |
| Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
| Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 126 saat |
| Ders Kredileri |
5 AKTS |
| Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
| Ön Koşul |
Yok |
| Yan Koşul |
Yok |
| Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
| Kayıt Kısıtlamaları |
Yok |
| Genel Eğitim Hedefi |
Günümüzün küreselleşen iş dünyasında katılımcılara iş, ticaret ve çevresel konularda ortaya çıkan yasal ve etik sorunlarla ilgili genel bir hukuki yön belirleme becerisi kazandırmak |
| Ders Açıklaması |
Bu ders temel olarak iş, ticaret ve çevre hukuku kavramları hakkında altyapı ile hukuki danışmanın varlığını gerektiren durumları anlama konusunda yeterlilik sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin içeriği iş, ticaret ve çevre hukukunun genel olarak anlamı, kaynakları ve yönetilmesi kavramları üzerine yoğunlaşacak olup; ticari faaliyetler öncesinde/sırasında detaylı olarak irdelenmesi ve uygulanması gerekli olan hukuk dalları olan sözleşmeler hukuku, ticari işletme hukuku, kıymetli evrak hukuku, rekabet hukuku ve çevre hukuku alanlarıyla ilgili ayrıntılı bir kapsama sahiptir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hukukun kaynaklarını ve genel olarak Türk hukuk sistemini tanımlamak
2) Özellikle iş faaliyetlerini etkileyen yasaların temel ilkelerini anlamak
3) Şirketle ilgili farklı çıkarları ve yasal mekanizmaları özetlemek
4) Sözleşmeler hukukunu, ilkelerini ve çeşitli iş durumlarına uygulanmasını ayrıntılı olarak anlamak
5) Yerel ve/veya sınır ötesi işlemlerde yer alan çevresel, etik ve uygunluk kurallarını tartışmak
6) Yasal ilkeleri iş ortamında ortaya çıkabilecek ekonomik, siyasi, çevresel ve sosyal koşullarla ilişkilendirmek
7) İçtihatların oluşturulma ve uygulanma yöntemlerini açıklamak
|
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
| 1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği |
|
|
|
|
|
|
|
| 2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme |
|
|
|
|
|
|
|
| 3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik |
|
|
|
|
|
|
|
| 4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme |
|
|
|
|
|
|
|
| 5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı |
|
|
|
|
|
|
|
| 6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği |
|
|
|
|
|
|
|
| 7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme |
|
|
|
|
|
|
|
| 8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik |
|
|
|
|
|
|
|
| 9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
|
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
| N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
| |
|
|
| |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
| 1) |
Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği |
H |
Proje
|
| 2) |
Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme |
H |
Proje
|
| 3) |
Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik |
S |
Proje
|
| 4) |
Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme |
N |
|
| 5) |
Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı |
H |
Sınav
|
| 6) |
Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği |
S |
Proje
|
| 7) |
Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme |
N |
|
| 8) |
Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik |
S |
|
| 9) |
Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
S |
Proje
|
| Hazırlayan ve Tarih |
HANDE KARADAĞ , September 2024 |
| Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
| Dönem |
Bahar |
| Dersi Veren(ler) |
|
Ders İçeriği
| Hafta |
Konu |
| 1) |
Giriş |
| 2) |
Borçlar Hukuku |
| 3) |
Satım Sözleşmesi |
| 4) |
Teminat Hukuku |
| 5) |
Ticari İşletme Hukuku |
| 6) |
Ticari İşletme Hukuku |
| 7) |
Şirketler |
| 8) |
Kıymetli Evrak |
| 9) |
Ara sınav |
| 10) |
İş Hukuku |
| 11) |
Haksız Rekabet ve Rekabet Hukuku |
| 12) |
Çevre Hukuku- Gelişimi, Konusu, Kapsamı, Amacı ve Nitelikler |
| 13) |
Çevresel Bozulmanın Önlenmesi ve Kirlilik Kontrolü |
| 14) |
Çevre Hukukunda Cezai Sorumluluk Boyutu |
| 15) |
Dönem Sonu Projeleri |
| 16) |
Dönem Sonu Projeleri |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Nükhet Yılmaz Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku,2. Baskı, Ankara, 2012.
Zeynep Mineliler, Business Law, 2020
The Legal Environment of Business: Don Mayer, Daniel Warner, George Siedel, Jethro K. Lieberman
|
| Öğretme Teknikleri | Bu ders, aktif ve işbirlikçi bir öğrenme anlayışından geliştirilmiştir. Aktif öğrenme perspektifi öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerine aktif olarak dahil oldukları, işbirlikçi, sorgulamaya dayalı, öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına dayanmaktadır. Ders, temel terminolojiyi ve teorik yapıyı ilgili pratik çıkarımlarla birlikte kapsayacaktır. Kullanılacak yöntemler, genel olarak hukuki kavramların tanıtılması, vaka çalışmaları ve sınıf içi tartışmalardır. |
| Ödev ve Projeler | Yok |
| Laboratuvar Çalışması | Yok |
| Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar |
| Diğer Aktiviteler | Yok |
| Değerlendirme Yöntemleri |
| Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
| Devam |
1 |
% 30 |
| Projeler |
1 |
% 35 |
| Ara Sınavlar |
1 |
% 35 |
| TOPLAM |
% 100 |
|
| Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|