MGMT 554 İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni YaklaşımlarMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MGMT 554
Ders Adı İngilizce New Trends in Human Resources Management
Ders Adı Türkçe İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Bir şirketin tüm paydaşlarının bakış açısıyla insan kaynakları yönetimine ilişkin temel bilgileri edinmek, iş dünyasının insani yönünü anlamlandırmak ve bu anlayışı daha iyi bir örgütsel etkiye dönüştürmek.
Ders Açıklaması Günümüzde işletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajına sahip olabilmesi için en önemli kaynağın insan kaynağı olduğu kabul edilmektedir. İnsan kaynaklarını etkili bir şekilde yönetmek için liderler / yöneticiler, İK uzmanları ve çalışanlar, insanlarla ilgili faaliyetlerin yönetimi yoluyla bir organizasyonda insan sermayesini nasıl etkin bir şekilde kullanacaklarını bilmelidirler. Ayrıca, küresel iş gücü son yıllarda daha çeşitli hale gelmiştir ve önümüzdeki yıllarda daha da artması beklenmektedir. Kuruluşlar, küresel sahnede rekabetçi kalabilmek için cinsiyet, yaş, ırk/etnisite, cinsel yönelim, din ve çeşitliliğin diğer boyutlarından bağımsız olarak çalışanlarının önemini çoktan fark etmişlerdir. Dolayısıyla çeşitlilik ve kapsayıcılık yönetimi, bu kez “Eşitlik” de dahil olmak üzere yeni bir düzeye evrilmiştir. İK kavramları, araçları, teknikleri, modelleri, güncel sorunları ve işe alma, eğitim ve geliştirme, performans yönetimi, elde tutma, çalışan bağlılığı, ücretlendirme ve iş ilişkileri gibi temel İK fonksiyonları dersin konuları arasındadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsan kaynakları yönetiminin (İKY) merkezi bir yönetim işlevi olarak önemini ayırt etmek
2) Diğer bilim alanlarının (ekonomi, psikoloji, hukuk vb.) ve paydaşların (hissedarlar, yöneticiler, çalışanlar, müşteriler, devlet, toplum vb.) İKY uygulamalarını nasıl etkilediğini açıklamak
3) İK işlevinin ana unsurları (işe alma, seçme, eğitim ve geliştirme, vb.) arasında ayrım yapmak ve her bir unsurun temel kavramlarını, terminolojisini ve süreçlerini keşfetmek
4) İKY kavramlarının, modellerinin ve araçlarının bireysel, grup ve örgütsel etkililiği nasıl artırabileceğini tespit etmek
5) Potansiyel yöneticiler, İK uzmanları veya çalışanlar olarak insan kaynakları uygulamaları için gerekli araçları kullanmak
6) Çeşitlilik, hakkaniyet ve kapsayıcılığın yalnızca yasal veya ahlaki bir gereklilik değil, aynı zamanda kuruluşlar için bir rekabet avantajı olduğunun ayırt etmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği H Sunum
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme S Proje
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik S Proje
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme N
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı S
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği S
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme S Derse Katılım
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik S
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği S
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ , September 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
2) Stratejik İKY, İK Metrikleri, İK Rolleri ve Yetkinlikler
3) Organizasyon Tasarımı: İş Analizi, İş Tasarımı, Organizasyon Yapısı, İK Planlaması
4) Doğru İnsanları Bulmak: İşe Alım Doğru Kişileri Elde Tutma: Kariyer Yönetimi
5) Performansı Artırma: Eğitim ve Gelişim
6) Motivasyon ve Katılım
7) Performans değerlendirme Tazminat ve genel işten ayrılma prosedürleri
8) Ara dönem Projesi
9) Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık Manzarası (Terminolojiyi anlamak, Eşitlik ve Eşitliği keşfetmek)
10) Ayrımcılık, fırsat eşitliği, meritokrasi, güç ve ayrıcalık
11) Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık için Metrik Geliştirme
12) Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık için İletişim Stratejileri
13) Vaka Çalışması 1
14) Vaka Çalışması 2
15) Dönem Sonu Projesi
16) Dönem Sonu Projesi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHuman Resource Management Textbook, Noe, R.A. et al, (2018).. (Ed. 11.) McGraw Hill Education, (Digital Version)
Öğretme TeknikleriVideolar, okumalar, sunumlar, simülasyonlar, problem çözme etkinlikleri, vaka incelemeleri, tartışmalar, kişisel öz değerlendirmeler, bireysel ve takım çalışması etkinlikleri.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 25
Projeler 1 % 35
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 2 15 3 36
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5