School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 674 | ||||
Course Title in English | Theory of Law | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk Kuramı | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | none | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | PhD Students Only | ||||
Overall Educational Objective | In the course, general approaches and problems regarding the Theory of Law will be discussed. | ||||
Course Description | This course aims to seek an answer to the question “what is law” through an analysis of scientific works of theoreticians studying the theory of law. In this framework various theoretical methodologies will be examined, and differences between method in law and methodology of law, between natural law school and legal positivism, between voluntarist approach and non-voluntarist approach, between the approach that limits law in a historical framework and the approach that identifies law with social formation will be clarified. | ||||
Course Description in Turkish | Derste, “Hukuk Nedir?” sorusunun cevabı Temel Hukuk Kuramı eserleri ve yazarları gözden geçirilerek aranacaktır. Bu yolda farklı kuramsal yöntemler ele alınacak, Hukukta yöntemle/Hukuki Yöntembilim, Doğal Hukukçu yaklaşımla/Pozitivist yaklaşım, İradeci yaklaşımla/İradeci olmayan yaklaşım, Hukuku tarih içinde sınırlayan yaklaşımla/Hukukiliği sosyallikle özdeşleştiren yaklaşım, Felsefi yaklaşımla/Antropolojik yaklaşım, Hukukla/Hukuki Bilim ve Hukuklarla/Hukukilik arasındaki farklar ortaya koyulacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hukukun kuramsal altyapısının hukuku tanımlamanın vazgeçilmez önkoşulu olduğunu öğrenmek. 2) Böylece çeşitli hukuki sorunların çözümünde ve hukuk eğitiminde kurama ağırlık vermenin bir zorunluluk olduğunu kavramak 3) Hukuk tanımının sıklıkla dar bir Yasacılık’la özdeşleştirilmesinin önüne geçmek. 4) Hukuki Bilim’le Hukuk Felsefesi arasındaki temel farkı kavramak. 5) Hukukiliği sosyallikle özdeşleştiren bir Hukuki Bilim’in, asli unsurlarla “Hukuk Nedir?” sorusunu nasıl karşıladığını öğrenmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | HW,Presentation |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | HW,Presentation |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | H | HW,Presentation |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | H | HW,Presentation |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | H | HW,Presentation |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | H | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | HW,Presentation |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | H | HW,Presentation |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZEN , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Tanıtım. Hukuk Nedir? |
2) | Temel Hukuk Eserleri |
3) | Hukukta Yöntem ve Hukuki Yöntembilim |
4) | Hukuk Felsefesi/Hukuki Bilim ayrımı |
5) | Tabii Hukukçuluk/Pozitivizm ayrımı. İrade sorunu |
6) | Hukuki Antropoloji Hukukilik Nedir? |
7) | Ödev konularının belirlenmesi |
8) | ödev takibi |
9) | ödev takibi |
10) | ödev takibi |
11) | Sunumlar |
12) | sunumlar |
13) | sunumlar |
14) | sunumlar |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | It will be given to students in class. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lectures, homework preparation and presentation | ||||||||||||
Homework and Projects | End of Semester Homwork | ||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ozenz@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 36 | 2 | 2 | 40 | ||
Ödevler | 1 | 36 | 36 | ||||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |