School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 684
Course Title in English Institutional and Legal Foundations of Political Parties
Course Title in Turkish Siyasal Partilerin Kurumsal ve Hukuksal Temelleri
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 201 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Law - Political Sciences Undergraduate and Master's Degree
Co-requisites None
Registration Restrictions PhD Students Only
Overall Educational Objective Examining the phenomenon of political parties, which are the basic tools of democracy
Course Description In general, why and how political parties were established; Their legal status and impact on the democratic system will be examined. In addition, the positive/negative effects of political parties' internal organization or "methods of gathering members or supporters" on the realization of a direct democratic system will be evaluated.
Course Description in Turkish Genel olarak siyasal partilerin neden, nasıl kuruldukları; hukuksal statüleri, demokratik sistem üzerindeki etkileri incelenecektir. Ayrıca siyasal partilerin iç örgütlenme ya da “üye veya taraftar toplama yöntemlerinin” doğrudan demokratik sistemin gerçekleşmesine yönelik olumlu/olumsuz etkileri değerlendirilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Siyasal partilerin neden ve nasıl kuruldukları konusunda tam bir bilgi sahibi olacaklardır.
2) Demokratik sistemde partilerin iç örgütlenmelerinin nasıl olacağı yönünde bilgi sahibi olacaklardır.
3) Dünyada ve Türkiye’deki örnekleri ile “parti yasaklamaları” ve “parti kapatma” konusunu derinliğine incelemiş olacaklardır.
4) Demokratik sistemlerde tam tersi olmasına karşın, Türkiye’de “siyasal muhalefetin” kendine özgü (Meclis içinde) bir “etki alanına” sahip olması olgusunun ne anlama geldiğini ve hukuksal araçlarını öğreneceklerdir.
5) Türkiye’de “siyasal partilerin” gerek örgütlenmeleri, gerek faaliyetleri, gerek iç mücadeleleri, gerekse de “yasaklanmaları” konularında, yabancı ülkelerdeki örneklerden destek alarak, nasıl daha demokrasiye uygun, daha düzgün ve etkin bir biçimde işlemelerinin nasıl sağlanabileceğini tartışacaklardır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır.
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder.
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur.
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur.
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur.
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. H HW,Presentation
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. S HW,Presentation
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. S HW,Presentation
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. H HW,Presentation
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. H HW,Presentation
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. H HW,Presentation
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. N
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. S HW,Presentation
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. S HW,Presentation
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. N
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. S HW,Presentation
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. S HW,Presentation
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. H HW,Presentation
Prepared by and Date ZEYNEP ÖZEN , February 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. SÜHEYL BATUM

Course Contents

Hafta Konu
1) Siyasal Partiler Hukuku
2) Siyasal Partiler Hukuku
3) Siyasal Partiler Hukuku
4) Siyasal Partiler Hukuku
5) Siyasal Partiler Hukuku
6) Siyasal Partiler Hukuku
7) Sunumlar
8) Sunumlar
9) Sunumlar
10) Sunumlar
11) Sunumlar
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar
15) Dönem Sonu Sınavları
16) Dönem Sonu Sınavları
Required/Recommended ReadingsIn the first lesson, they will be given a list of books and articles that they will read as "compulsory" and "optional".
Teaching MethodsIn the first lessons, the "main framework" specific to political parties law and the "main issues" in this context will be emphasized. In line with this "main framework", students will be evaluated on which subjects they want to study and the topics will be determined. Then, for a few weeks, the subjects taken by the students will be discussed one by one and the personal development of each of them will be ensured, both in terms of knowledge and "limiting the subjects". And as a result of these studies, we will try to ensure that each of them becomes an expert on the "subject" of their choice and becomes effective and knowledgeable lawyers in the field of development of political party law in Turkey.
Homework and ProjectsFinal Homework
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
TOTAL % 100
Course Administration batums@mef.edu.tr

Office Hours: By Appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 2 112
Sunum / Seminer 1 32 2 2 36
Ödevler 1 40 40
Ara Sınavlar 1 10 3 13
Total Workload 201
Total Workload/25 8.0
ECTS 7.5