School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 684 | ||||
Course Title in English | Institutional and Legal Foundations of Political Parties | ||||
Course Title in Turkish | Siyasal Partilerin Kurumsal ve Hukuksal Temelleri | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 201 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Law - Political Sciences Undergraduate and Master's Degree | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | PhD Students Only | ||||
Overall Educational Objective | Examining the phenomenon of political parties, which are the basic tools of democracy | ||||
Course Description | In general, why and how political parties were established; Their legal status and impact on the democratic system will be examined. In addition, the positive/negative effects of political parties' internal organization or "methods of gathering members or supporters" on the realization of a direct democratic system will be evaluated. | ||||
Course Description in Turkish | Genel olarak siyasal partilerin neden, nasıl kuruldukları; hukuksal statüleri, demokratik sistem üzerindeki etkileri incelenecektir. Ayrıca siyasal partilerin iç örgütlenme ya da “üye veya taraftar toplama yöntemlerinin” doğrudan demokratik sistemin gerçekleşmesine yönelik olumlu/olumsuz etkileri değerlendirilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Siyasal partilerin neden ve nasıl kuruldukları konusunda tam bir bilgi sahibi olacaklardır. 2) Demokratik sistemde partilerin iç örgütlenmelerinin nasıl olacağı yönünde bilgi sahibi olacaklardır. 3) Dünyada ve Türkiye’deki örnekleri ile “parti yasaklamaları” ve “parti kapatma” konusunu derinliğine incelemiş olacaklardır. 4) Demokratik sistemlerde tam tersi olmasına karşın, Türkiye’de “siyasal muhalefetin” kendine özgü (Meclis içinde) bir “etki alanına” sahip olması olgusunun ne anlama geldiğini ve hukuksal araçlarını öğreneceklerdir. 5) Türkiye’de “siyasal partilerin” gerek örgütlenmeleri, gerek faaliyetleri, gerek iç mücadeleleri, gerekse de “yasaklanmaları” konularında, yabancı ülkelerdeki örneklerden destek alarak, nasıl daha demokrasiye uygun, daha düzgün ve etkin bir biçimde işlemelerinin nasıl sağlanabileceğini tartışacaklardır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | S | HW,Presentation |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | S | HW,Presentation |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | H | HW,Presentation |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | H | HW,Presentation |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | N | |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | HW,Presentation |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | HW,Presentation |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | S | HW,Presentation |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | H | HW,Presentation |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZEN , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. SÜHEYL BATUM |
Hafta | Konu |
1) | Siyasal Partiler Hukuku |
2) | Siyasal Partiler Hukuku |
3) | Siyasal Partiler Hukuku |
4) | Siyasal Partiler Hukuku |
5) | Siyasal Partiler Hukuku |
6) | Siyasal Partiler Hukuku |
7) | Sunumlar |
8) | Sunumlar |
9) | Sunumlar |
10) | Sunumlar |
11) | Sunumlar |
12) | Sunumlar |
13) | Sunumlar |
14) | Sunumlar |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | In the first lesson, they will be given a list of books and articles that they will read as "compulsory" and "optional". | ||||||||||||
Teaching Methods | In the first lessons, the "main framework" specific to political parties law and the "main issues" in this context will be emphasized. In line with this "main framework", students will be evaluated on which subjects they want to study and the topics will be determined. Then, for a few weeks, the subjects taken by the students will be discussed one by one and the personal development of each of them will be ensured, both in terms of knowledge and "limiting the subjects". And as a result of these studies, we will try to ensure that each of them becomes an expert on the "subject" of their choice and becomes effective and knowledgeable lawyers in the field of development of political party law in Turkey. | ||||||||||||
Homework and Projects | Final Homework | ||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||
Computer Use | none | ||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
batums@mef.edu.tr Office Hours: By Appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 32 | 2 | 2 | 36 | ||
Ödevler | 1 | 40 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Total Workload | 201 | ||||||
Total Workload/25 | 8.0 | ||||||
ECTS | 7.5 |