School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 405 | ||||
Course Title in English | Turkish Economy | ||||
Course Title in Turkish | Türkiye Ekonomisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 204 - Macroeconomic Theory II |
||||
Expected Prior Knowledge | Knowledge on macroeconomics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Learn the fundamentals Turkish Economy by examining the historical origins and structural background of certain economic issues at the macroeconomic level. | ||||
Course Description | This course aims to discuss different dimensions of Turkish economy from macroeconomics and development economics perspectives. Course is swapped into two major parts. First part is devoted to observe the historical development of Turkish economy from a critical perspective. Second part of the course will be on contemporary issues in Turkish economy. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders makro iktisat ve kalkınma iktisadı açısından Türkiye Ekonomisini incelemektedir. Ders iki temel bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde Türk İktisat tarihi eleştirel bir biçimde ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye ekonomisi ile ilgili güncel konulara yer verilmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Türkiye iktisat tarihinin tarihsel kökenini değerlendirmek 2) Türkiye'deki güncel iktisadi gelişmeleri anlamak 3) Üretim ve emek piyasası açısından yapısal değişimi tartışmak 4) Türkiye'de iktisadi büyüme ve kalkınmayı sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık açısından değerlendirmek 5) Türkiye iktisat politikasındaki paradigma değişimini tartışmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BURHAN CAN KARAHASAN , November 2023 |
Course Coordinator | BURHAN CAN KARAHASAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Erken Cumhuriyet Dönemi - Devletçi Kalkınma |
3) | Erken sanayileşme ve liberal dönem 1950'ler |
4) | Planlı kalkınam dönemi ve ithal ikameci sanayileşme |
5) | 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme I |
6) | 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme II |
7) | Türkiye'de iktisat politikaları |
8) | Vize / Dönem ödevi tartışması |
9) | Büyüme ve Türkiye'de büyüme dinamikleri |
10) | Türkiye'de emek piyasası gelişmeleri |
11) | Türkiye'de finansal krizler ve dinamikleri |
12) | Uluslararası entegrasyonu küreselleşme ve ticaret politikaları |
13) | Türkiye Ekonomici Günce Konular I |
14) | Türkiye Ekonomici Günce Konular II |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | A required reading list for the course will be distributed at the beginning of the term. Supportive recommendations are provided below: - Turkish Economy at the Crossroads: Facing the Challenges Ahead, edited by Asaf Savaş Akat, Seyfettin Gürsel, World Scientifi Publications - Türkiye İktisat Tarihi, 2016, Korkut Borotav, İmge Yayunevi (in Turkish) - The Turkish Economy, 2006, Edited by Sumru Altuğ and Alpay Filiztekin, Routledge | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (Flipped Learning) | |||||||||||||||
Homework and Projects | Term project (one) | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
karahasanb@mef.edu.tr Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 125 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |