School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 101
Course Title in English Architectural Design I
Course Title in Turkish Mimari Tasarım I
Language of Instruction EN
Type of Course Proje
Level of Course Başlangıç
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: - Recitation: - Lab: - Other: 12
Estimated Student Workload 858 hours per semester
Number of Credits 12 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To comprehend fundamental design processes by identifying design questions, principles, tools, techniques and materials of architecture whilst exploring personal, environmental, cultural, structural and relational contexts.
Course Description This course is based on understanding, exploring and representing architectural design questions critically within the contexts of body, space, place and scale. Learners design proposals in response to project assignments and develop their representational skills by doing studio exercises and homework. This course also requires working collectively and competently in a group setting as well as working independently.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Reflektif, ilişkisel ve bağımsız düşünmeyi içeren eleştirel düşünme becerilerini uygulamak;
2) Tasarım süreçlerini, mimarlık okuryazarlığını ve tasarımın temel unsurlarını, bunlar arasında beden, mekan, yer ve ölçeği anlamak;
3) Temel görsel temsil yöntemlerini kullanmak, bağımsız olarak, topluca ve grup içinde yetkin bir şekilde çalışmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). S Sunum
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. H Proje
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S Proje
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. H Proje
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. S Proje
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. H Proje
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S Proje
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S Proje
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S Proje
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. S Proje
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Proje
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. H Proje
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. H Proje
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S Proje
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S Proje
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. S Proje
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S Proje
Prepared by and Date DİDEM SAĞLAM , March 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. EMİNE BAHAR AVANOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş – Proje 0: Isınma Egzersizi
2) Proje I: Kavramsal Haritalama
3) Proje II: Bir Mekansal Anlatının Kolektif Tasarımı
4) Proje II: Bir Mekansal Anlatının Kolektif Tasarımı
5) Proje III: Mimarlık Okuryazarlığından Öğrenmek
6) Proje III: Mimarlık Okuryazarlığından Öğrenmek
7) Proje IV: Oyun Alanı
8) Proje IV: Oyun Alanı
9) Proje IV: Oyun Alanı
10) Proje IV: Oyun Alanı
11) Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim
12) Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim
13) Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim
14) Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended ReadingsRecommended Reading: • Abram, David. The Spell of the Sensuous. New York, NY: Vintage Books, 1997 
 • Allen, E. & Iano, J. Fundamentals of Building Construction. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2004
 • Bachelard, Gaston. Poetics of Space. Boston, MA: Beacon Press, 1969 
 • Barthes, Roland. The Eiffel Tower, and other mythologies. University of California Press, 1997 • Berger, John. Ways of seeing. Vol. 1. Penguin UK, 2008 • Calvino, Italo. Invisible cities. Houghton Mifflin Harcourt, 1978 • Ching, F. Building Construction Illustrated. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2014 • Corner, James, ed. Recovering Landscape, New York, NY: Princeton Architectural Press, 1999
 • Hays, K. Michael. Architecture's desire: reading the late avant-garde. MIT Press, 2010 • Holl, S., J. Pallasmaa, & A. Perez-Gomez. Questions of Perception Phenomenology of Architecture A + U Special Issue. July, 1994 • Ivins Jr., W. “Eye and Hand” in Art & Geometry A Study in Space Intuitions. NY, NY: Dover Publications, 1964: 1-9 
 • Merleau-Ponty, Maurice. Phenomenology of perception. Motilal Banarsidass Publisher, 1996 • Merleau-Ponty, Maurice. "Eye and mind." The primacy of perception 160, 1964 • Mostafavi, M. & Leatherbarrow, D. On Weathering. Boston, MA: MIT Press, 1993
 • Pallasmaa, J. The Eyes of the Skin - Architecture and the Senses. Hoboken, NJ: Wiley & Sons, 2005 
 • Van den Berg, J.H. Things: Four Metabletic Reflections, Pittsburgh, PA: Duquesne University Press,1970
 • Yürekli, Hülya, and Ferhan Yürekli. Mimarlık: bir entellektüel enerji alanı. Yapı Endüstri Merkezi, 2004 • Yürekli, Ferhan. Mimarlık/Mimarlığımız. Yapı Endüstri Merkezi, 2010
Teaching MethodsThe course involves a combination of: lectures, seminars, presentations, demonstrations, individual critiques, group critiques, site visits, field trips, group and individual discussions.
Homework and ProjectsLearners will work on five separate projects, under the guidance of changing studio instructors. All projects will be assessed through studio reviews. Learners are expected to submit their semester portfolios and sketchbooks at the end of the semester.
Laboratory Work-
Computer UseNo
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 80
Final 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration aydemirz@mef.edu.tr
Office: Block A, Ayse Zeynep Aydemir 566
Attendance and participation during the entire scheduled class time for studio is mandatory. Learners must be engaged in questioning and discussing the work of the class. All students are expected to attend and participate in all interim and final studio reviews. All assignments must be submitted at the time and on the date specified. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Sunum / Seminer 14 4 12 4 280
Proje 14 4 12 4 280
Ödevler 14 4 12 4 280
Final 1 3 12 3 18
Total Workload 858
Total Workload/25 34.3
ECTS 12