School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | EE 481 | |||||
Course Title in English | Fundamentals of Power Systems | |||||
Course Title in Turkish | Güç Sistemlerinin Temelleri | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Select | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
EE 201 - Circuit Analysis I MATH 211 - Linear Algebra |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in calculus, linear algebra and circuit theorems for AC systems is expected. | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | Upon successful completion of the course, the student is expected to be able to: 1. Compute transmission line parameters and develop and apply short-line, medium-length line and long-line models; 2. Describe the structure and model for synchronous machines and transformers; 3. Employ per-unit system in the analysis of three phase circuits; 4. Explain and derive symmetrical component transformation and construct sequence equivalent circuits of a power system; 5. Compute and analyze power flows; 6. Compute and analyze symmetrical and unsymmetrical faults in a power system. | |||||
Course Description | Basic structure of electrical power systems. Modeling of transmission lines, transformers and generators. Per unit representation of power systems. Bus admittance modeling, Load flow analysis, Symmetrical three-phase faults. Symmetrical components. Unsymmetrical faults |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İletim hattı parametrelerini hesaplar ve kısa hat, orta uzunlukta hat ve uzun hat modellerini geliştirir ve uygular; 2) Senkron makineler ve transformatörlerin yapısını ve modelini açıklar; 3) Üç fazlı devrelerin analizinde birim-başına sistemini kullanır; 4) Simetrik bileşen dönüşümünü açıklar ve türetir, bir güç sisteminin dizi eşdeğer devrelerini oluşturur; 5) Güç akışlarını hesaplar ve analiz eder; 6) Bir güç sistemindeki simetrik ve asimetrik arızaları hesaplar ve analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | AYŞEN BASA ARSOY , August 2023 |
Course Coordinator | EGEMEN BİLGİN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. AYŞEN BASA ARSOY |
Hafta | Konu |
1) | Güç Sistemlerinin Temel Yapısı |
2) | Tek Fazlı ve Dengeli Üç Fazlı Sistemlerde Temel Prensipler |
3) | İletim Hattı Parametreleri |
4) | İletim Hatlarının Gerilim ve Akım İlişkileri |
5) | İletim Hattı Performansı |
6) | Transformatörlerin Gerilim ve Akım İlişkileri |
7) | Senkron Jeneratörlerin Gerilim ve Akım İlişkileri |
8) | Birim Başına Sistem Gösterimi |
9) | Bus Admittans Matrisi Modellemesi |
10) | Güç Akışı Analizi |
11) | Güç Akışı Analizi |
12) | Dengeli Hata Analizi |
13) | Simetrik Bileşenler ve Dizi Ağları |
14) | Dengesiz Hata Analizi |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | H. Saadat, . "Power System Analysis", PSA Publishing, 2011 J.D. Glover, M. Sarma,T.J. Overbye "Power Systems Analysis and Design", PWS., 2012. Arthur R. Bergen, Vijay Vittal, “Power System Analysis”, Prentice-Hall, Inc., 2. Edition, 2000. William D. Stevenson, Jr. "Elements of Power System Analysis", McGraw-Hill, Inc., 1985. John J. Grainger, William D. Stevenson, Jr., “Power System Analysis”, McGraw-Hill International Editions, Inc., 1994. N. Mohan, First Course on Power Systems, 2006 S.A. Nasar, "Electric Power Sytems”, 1990 | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique. Online courses in case of physical factors (pandemic distance education requirement or frustrating factors etc.). | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | A computer aided project for power flow and short circuit analysis. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||
Computer Use | A power system analysis software and/or numerical methods may be introduced. Students may be required to use the software for their assigned project | ||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Rules for attendance: MEF University Undergraduate Rules and Regulations Art. 24 Missing a midterm: A make-up exam may be given if proper documents of excuse are presented. Missing a final: University regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: Law on Higher Education Art. 54 Academic Dishonesty and Plagiarism: Law on Higher Education Art. 54 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 2 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Final | 1 | 16 | 3 | 19 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |