School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | FLM 301 | |||||
Course Title in English | Fluid Mechanics | |||||
Course Title in Turkish | Akışkanlar Mekaniği | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 149 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
PHYS 103 - Physics I |
|||||
Co-requisites |
MATH 213 - Differential Equations |
|||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in ordinary and partial differential equations, and in general mechanics / fundamental principles of kinematics is expected. PHYS 103 Physics I and MATH 213 Differential Equations (co-requisite) | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of important fluid properties and concepts of fluid flow to develop skills in solving engineering problems involving fluid both in static and flowing conditions, through the application of integral and differential approaches. | |||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of fluid mechanics. The following topics are covered: Basic definitions, Fluid kinematics, Fluid statics, Manometers and measurement of pressure, Hydrostatic forces on plane and curved surfaces, Rigid body motion, Integral form of conservation equations, Control volume and system concepts, Bernoulli equation, Differential Analysis of Fluid Flow, Navier-Stokes equations and applications, Dimensional analysis and similitude, Viscous Flows in Pipes, External Flows. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Manometreler ve batmış yüzeylerle ilgili temel hidrostatik problemleri çözer; 2) Bir akışkan akışının nesnelerle etkileşimi nedeniyle oluşan itme ve tepki kuvvetlerini, kontrol hacmi için kütle ve momentum korunumu kavramlarını kullanarak hesaplar; 3) Bernoulli denklemini uygulayarak problemler çözer; 4) Differansiyel analiz kullanarak basit viskoz akış çözümleri bulur; 5) Akışkan mekaniği problemleri için boyutsal analiz yapar; 6) Borulardaki ve dış akışlardaki laminar ve türbülanslı sınır tabakalarının temel bilgisine sahip olduğunu gösterir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | MEHMET FEVZİ ÜNAL , September 2020 |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. AYDIN MISIRLIOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Akışkanın Kavramı ve Özellikleri, Temel Akış Analizi |
2) | Yüzeylerdeki Hidrostatik Kuvvetler, Manometre, Süzülme |
3) | Euler ve Lagrange Akış Tanımlamaları |
4) | Hız Alanları, Akış Çizgileri |
5) | Kontrol Hacmi Analizi: Kütle ve Doğrusal Momentumun Korunumu |
6) | Bernoulli Denklemi |
7) | Diferansiyel Analiz: Akım Fonksiyonu. Navier-Stokes Denklemleri |
8) | Diferansiyel Analiz: Basit Viskoz Akış Çözümleri |
9) | Boyut Analizi ve Benzerlik: Buckingham Pi Teoremi |
10) | Boyut Analizi ve Benzerlik: Boyutsuz Gruplar. Modelleme |
11) | Borulardaki Akış: Giriş Bölgesi. Tam Gelişmiş Akış |
12) | Borulardaki Akış: Laminar ve Türbülanslı Akış. Kayıplar |
13) | Dış Akışlar: Laminar ve Türbülanslı Sınır Tabakaları |
14) | Dış Akışlar: Geçiş Akışı. Ayrılma. Sürükleme |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Cengel, Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, 4th edition (SI units), 2019 | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | “Flipped Classroom” as an active learning technique and contact hours | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homework | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||||||||
Computer Use | Getting information and simulations | ||||||||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
unalf@mef.edu.tr 0 212 395 36 05 Instructor’s office and phone number: Köşk, 0 212 395 36 05 office hours: Tuesday, Thursday 14.00-15.00 email address: unalf@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 4 | 3 | 12 | ||||
Küçük Sınavlar | 8 | 2 | 0.2 | 17.6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 150.6 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |