School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | FLM 301 | |||||
Course Title in English | Fluid Mechanics | |||||
Course Title in Turkish | Akışkanlar Mekaniği | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 149 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
PHYS 103 - Physics I |
|||||
Co-requisites |
MATH 213 - Differential Equations |
|||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in ordinary and partial differential equations, and in general mechanics / fundamental principles of kinematics is expected. PHYS 103 Physics I and MATH 213 Differential Equations (co-requisite) | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of important fluid properties and concepts of fluid flow to develop skills in solving engineering problems involving fluid both in static and flowing conditions, through the application of integral and differential approaches. | |||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of fluid mechanics. The following topics are covered: Basic definitions, Fluid kinematics, Fluid statics, Manometers and measurement of pressure, Hydrostatic forces on plane and curved surfaces, Rigid body motion, Integral form of conservation equations, Control volume and system concepts, Bernoulli equation, Differential Analysis of Fluid Flow, Navier-Stokes equations and applications, Dimensional analysis and similitude, Viscous Flows in Pipes, External Flows. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Manometreler ve batmış yüzeylerle ilgili temel hidrostatik problemleri çözer; 2) Bir akışkan akışının nesnelerle etkileşimi nedeniyle oluşan itme ve tepki kuvvetlerini, kontrol hacmi için kütle ve momentum korunumu kavramlarını kullanarak hesaplar; 3) Bernoulli denklemini uygulayarak problemler çözer; 4) Differansiyel analiz kullanarak basit viskoz akış çözümleri bulur; 5) Akışkan mekaniği problemleri için boyutsal analiz yapar; 6) Borulardaki ve dış akışlardaki laminar ve türbülanslı sınır tabakalarının temel bilgisine sahip olduğunu gösterir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | MEHMET FEVZİ ÜNAL , September 2020 |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Fall |
Name of Instructor | *STAFF* *STAFF* |
Hafta | Konu |
1) | Akışkanın Kavramı ve Özellikleri, Temel Akış Analizi |
2) | Yüzeylerdeki Hidrostatik Kuvvetler, Manometre, Süzülme |
3) | Euler ve Lagrange Akış Tanımlamaları |
4) | Hız Alanları, Akış Çizgileri |
5) | Kontrol Hacmi Analizi: Kütle ve Doğrusal Momentumun Korunumu |
6) | Bernoulli Denklemi |
7) | Diferansiyel Analiz: Akım Fonksiyonu. Navier-Stokes Denklemleri |
8) | Diferansiyel Analiz: Basit Viskoz Akış Çözümleri |
9) | Boyut Analizi ve Benzerlik: Buckingham Pi Teoremi |
10) | Boyut Analizi ve Benzerlik: Boyutsuz Gruplar. Modelleme |
11) | Borulardaki Akış: Giriş Bölgesi. Tam Gelişmiş Akış |
12) | Borulardaki Akış: Laminar ve Türbülanslı Akış. Kayıplar |
13) | Dış Akışlar: Laminar ve Türbülanslı Sınır Tabakaları |
14) | Dış Akışlar: Geçiş Akışı. Ayrılma. Sürükleme |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Cengel, Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, 4th edition (SI units), 2019 | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | “Flipped Classroom” as an active learning technique and contact hours | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homework | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||||||||
Computer Use | Getting information and simulations | ||||||||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
unalf@mef.edu.tr 0 212 395 36 05 Instructor’s office and phone number: Köşk, 0 212 395 36 05 office hours: Tuesday, Thursday 14.00-15.00 email address: unalf@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 4 | 3 | 12 | ||||
Küçük Sınavlar | 8 | 2 | 0.2 | 17.6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 150.6 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |