School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | COMP 453 | ||||
Course Title in English | Cryptography | ||||
Course Title in Turkish | Kriptografi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||
Registration Restrictions | - | ||||
Overall Educational Objective | To learn the basics of cryptographic algorithms and correctly implement them in computing systems. | ||||
Course Description | This course is an introductory course on the methods, algorithms, techniques, and tools of data security and cryptography. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Klasik kriptosistemler kullanarak şifreleme ve şifre çözme işlemlerini açıklayabilir; 2) Shannon’ın teorisinin ana unsurlarını, özellikle entropi ve tam gizliliği tanımlayabilir ve analiz edebilir; 3) Blok şifreleme ve akış şifreleme yöntemlerini tartışabilir; 4) Karma (hash) fonksiyonlarını uygulayabilir ve bunları MAC (Mesaj Doğrulama Kodu) oluşturmak için kullanabilir; 5) Bütünlük, erişilebilirlik ve gizliliği sağlamak için kriptografik yapı taşlarını belirleyebilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | FUNDA ÖZDEMİR , |
Course Coordinator | FUNDA ÖZDEMİR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FUNDA ÖZDEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Klasik Kriptografi: Bazı Basit Kriptosistemler |
2) | Shannon’ın Teorisi, Entropi, Tam Gizlilik |
3) | Akış Şifreleri, Rastgele Sayı Üreteçleri, Tek Kullanımlık Şifreleme (One-Time Pad) |
4) | Shannon teorisi, entropi, mükemmel gizlilik |
5) | Blok Şifreleri, Veri Şifreleme Standardı (DES) |
6) | Gelişmiş Şifreleme Standardı (AES) |
7) | Çalışma Modları |
8) | Karma Fonksiyonlar, Mesaj Doğrulama Kodları (MAC) |
9) | Tek Yönlü Fonksiyonlar, Tuzak Kapılı Tek Yönlü Fonksiyonlar, Açık Anahtarlı Kriptografi, RSA |
10) | Diffie-Hellman Anahtar Değişimi, ElGamal |
11) | Eliptik Eğri Kriptosistemleri |
12) | Dijital İmzalar: Giriş, RSA ve ElGamal Dijital İmza Şemaları |
13) | Dijital İmza Algoritması (DSA), Eliptik Eğri Dijital İmza Algoritması (ECDSA) |
14) | Bazı İleri Protokoller: Sıfır Bilgi İspatları, Güvenli Çoklu Taraf Hesaplaması |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | D. R. Stinson, Cryptography: Theory and Practice, 3rd Edition, Chapman & Hall/CRC, 2006. Nigel P. Smart. Cryptography Made Simple. Springer, 2016. C. Paar and J. Pelzl, Understanding Cryptography, Springer 2010. A. J. Menezes P. C. van Oorschot, and S. A Vanstone. Handbook of Applied Cryptography, CRC Press, 1997. Katz & Lindell, “Introduction to Modern Cryptography”, 3rd Edition, Chapman and Hall/CRC. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom. Independent study for students. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homework, Projects | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | Required | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office: 5th floor Phone number: Office hours: After the lecture hours. E-mail address: Rules for attendance: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations. http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Proje | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ödevler | 2 | 4 | 3 | 14 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 2 | 44 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |