School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code EE 304
Course Title in English Electromagnetic Fields
Course Title in Turkish Elektromanyetik Alanlar
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 213 - Differential Equations
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in differential equations
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the principles of electromagnetic fields.
Course Description This course provides a a comprehensive understanding of electromagnetic fields. The following topics are covered: the electromagnetic model, vector analysis, differential operators, divergence and Stokes theorem, static electric fields, Coulomb’s law, Gauss’ law, Electrostatics field lines, electric potential and work, capacitance and capacitors, Poisson’s and Laplace’s equations, steady electric currents, resistance calculations, static magnetic fields, Lorentz’s force, Biot-Savart Law and Applications, Ampere’s Law and applications, forces on current carrying conductors, magnetic materials and permeability, magnetic circuits, inductances and inductors, time-varying fields and Maxwell’s equations, wave equations, the electromagnetic spectrum and real life applications.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Elektromanyetik problemlere vektörel analiz tekniklerini uygular;
2) Elektrostatiği tanımlayıp analiz edebilir;
3) Manyetik alanları tanımlayabilir ve manyetostatik problemleri analiz edebilir;
4) Zamanla değişen alanları ve Maxwell denklemlerini yorumlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Prepared by and Date , April 2018
Course Coordinator EGEMEN BİLGİN
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN

Course Contents

Hafta Konu
1) Elektromanyetik Model, Vektör Analizi ve Ortogonal Koordinat Sistemleri
2) Diferansiyel Operatörler, Diverjans ve Stokes Teoremleri, İki Sıfır Özdeşliği
3) Statik Elektrik Alanları, Elektrostatiğin Temel Postülatları, Coulomb Yasası, Gauss Yasası ve Uygulamaları
4) Elektrostatik Alan Çizgileri, Elektrik Potansiyeli ve İş, Statik Elektrik Alanında İletkenler ve Dielektrikler
5) Elektrostatik Alanlar, Kapasitans ve Kapasitörler için Sınır Koşulları
6) Elektrostatik Problemlerin Çözümü, Poisson ve Laplace Denklemleri
7) Sabit Elektrik Akımları, Akım Yoğunluğu, Kirchhoff'un Voltaj ve Akım Yasaları, Direnç Hesaplamaları
8) Statik Manyetik Alanlar, Lorentz Kuvveti, Manyetostatiğin Temel Postülatları, Biot-Savart Yasası ve Uygulamaları
9) Ampere Yasası ve Uygulamaları, Vektör Manyetik Potansiyeli, Akım Taşıyan İletkenler Üzerindeki Kuvvetler
10) Manyetik Malzemeler ve Geçirgenlik, Manyetostatik Alanlar İçin Sınır Koşulları
11) Manyetik Devreler, Endüktanslar ve Endüktörler
12) Zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri
13) Elektromanyetik Sınır Koşulları, Dalga Denklemleri
14) Elektromanyetik Spektrum ve Gerçek Yaşam Uygulamaları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended Readings1. D. K. Cheng, Field Wave Electromagnetics, 2nd Edition, Addison Wesley. 2. W.H. Hayt and J. A. Buck, Engineering Electromagnetics, 8th edition, McGraw-Hill. 3. D. J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics, 4th Edition, Pearson.
Teaching MethodsContact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique
Homework and Projects4 Homeworks
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 5 % 25
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

Instructor’s office: TBD office hours: TBD email address: culuisik@dogus.edu.tr Rules for attendance: : - Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 84
Proje 1 0 10 1 11
Ödevler 5 3 4 35
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Total Workload 150
Total Workload/25 6.0
ECTS 6