School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | EE 304 | ||||
Course Title in English | Electromagnetic Fields | ||||
Course Title in Turkish | Elektromanyetik Alanlar | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 213 - Differential Equations |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in differential equations | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the principles of electromagnetic fields. | ||||
Course Description | This course provides a a comprehensive understanding of electromagnetic fields. The following topics are covered: the electromagnetic model, vector analysis, differential operators, divergence and Stokes theorem, static electric fields, Coulomb’s law, Gauss’ law, Electrostatics field lines, electric potential and work, capacitance and capacitors, Poisson’s and Laplace’s equations, steady electric currents, resistance calculations, static magnetic fields, Lorentz’s force, Biot-Savart Law and Applications, Ampere’s Law and applications, forces on current carrying conductors, magnetic materials and permeability, magnetic circuits, inductances and inductors, time-varying fields and Maxwell’s equations, wave equations, the electromagnetic spectrum and real life applications. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Elektromanyetik problemlere vektörel analiz tekniklerini uygular; 2) Elektrostatiği tanımlayıp analiz edebilir; 3) Manyetik alanları tanımlayabilir ve manyetostatik problemleri analiz edebilir; 4) Zamanla değişen alanları ve Maxwell denklemlerini yorumlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | , April 2018 |
Course Coordinator | EGEMEN BİLGİN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Elektromanyetik Model, Vektör Analizi ve Ortogonal Koordinat Sistemleri |
2) | Diferansiyel Operatörler, Diverjans ve Stokes Teoremleri, İki Sıfır Özdeşliği |
3) | Statik Elektrik Alanları, Elektrostatiğin Temel Postülatları, Coulomb Yasası, Gauss Yasası ve Uygulamaları |
4) | Elektrostatik Alan Çizgileri, Elektrik Potansiyeli ve İş, Statik Elektrik Alanında İletkenler ve Dielektrikler |
5) | Elektrostatik Alanlar, Kapasitans ve Kapasitörler için Sınır Koşulları |
6) | Elektrostatik Problemlerin Çözümü, Poisson ve Laplace Denklemleri |
7) | Sabit Elektrik Akımları, Akım Yoğunluğu, Kirchhoff'un Voltaj ve Akım Yasaları, Direnç Hesaplamaları |
8) | Statik Manyetik Alanlar, Lorentz Kuvveti, Manyetostatiğin Temel Postülatları, Biot-Savart Yasası ve Uygulamaları |
9) | Ampere Yasası ve Uygulamaları, Vektör Manyetik Potansiyeli, Akım Taşıyan İletkenler Üzerindeki Kuvvetler |
10) | Manyetik Malzemeler ve Geçirgenlik, Manyetostatik Alanlar İçin Sınır Koşulları |
11) | Manyetik Devreler, Endüktanslar ve Endüktörler |
12) | Zamanla değişen alanlar ve Maxwell denklemleri |
13) | Elektromanyetik Sınır Koşulları, Dalga Denklemleri |
14) | Elektromanyetik Spektrum ve Gerçek Yaşam Uygulamaları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | 1. D. K. Cheng, Field Wave Electromagnetics, 2nd Edition, Addison Wesley. 2. W.H. Hayt and J. A. Buck, Engineering Electromagnetics, 8th edition, McGraw-Hill. 3. D. J. Griffiths, Introduction to Electrodynamics, 4th Edition, Pearson. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | 4 Homeworks | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office: TBD office hours: TBD email address: culuisik@dogus.edu.tr Rules for attendance: : - Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 1 | 0 | 10 | 1 | 11 | ||
Ödevler | 5 | 3 | 4 | 35 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |