School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MKTG 355 | ||||
Course Title in English | Social Media Marketing | ||||
Course Title in Turkish | Sosyal Medya Pazarlaması | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain essential knowledge and practical skills to effectively plan, execute, and assess social media marketing campaigns, and to develop a comprehensive understanding of leveraging social media in modern marketing contexts. | ||||
Course Description | This course is expected to make significant contribution towards understanding the world of marketing in digital platforms and focuses on strategies for building and sustaining online communities. Through the development of practical skills regarding content creation, performance analysis, and community engagement, the course basically covers cover how social media platforms can be used to forge meaningful customer relationships and drive business success. The main course contents include strategy development, influencer marketing, crisis management, and future trends, and the course teaching methods are enhanced with real-life case studies and guest speakers. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Sosyal medyanın güncel pazarlama stratejilerindeki önemini anlamak; 2) Etkili sosyal medya kampanyaları geliştirmek ve yürütmek; 3) Kullanıcı katılımını artırmak için platforma özel içerik oluşturmak; 4) Performansı değerlendirmek ve stratejileri optimize etmek için analitiği kullanmak; 5) Sosyal medya pazarlamasında etik hususları tanımak ve ele almak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | LEVENT KURTOĞLU , |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. LEVENT KURTOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Sosyal Medya Pazarlamasına Giriş Sosyal medya evrimine, platform özelliklerine ve işletmeye genel bakış |
2) | Hedef Kitlenizi Anlamak Hedef kitleleri belirlemek ve müşteri kişileri oluşturmak. Ödev: Bir markanın kampanyası için bir kişi geliştirmek. |
3) | Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme Hedefleri tanımlama, stratejileri hizalama ve platform seçimi. Etkinlik: Yerel bir işletme için strateji geliştirme. |
4) | Çevrimiçi Topluluklar Oluşturma Topluluk katılımı ve sosyal dinleme teknikleri. Ödev: Bir katılım planı oluşturma. |
5) | İçerik Oluşturma ve Düzenleme Metin, görsel ve video içerik en iyi uygulamaları; içerik takvimleri. |
6) | Görsel İçerik ve Tasarım Temelleri Grafik tasarımın temelleri; görsel içerik oluşturma araçları. Atölye: Canva tabanlı tasarım oturumu. |
7) | Ücretli Sosyal Medya Reklamcılığı Organik ve ücretli arasındaki farklar; bütçeleme. Ödev: Bütçeli sosyal medya reklam kampanyası. |
8) | Vize Projesi 1-7. haftalardaki temel kavramları kapsar. |
9) | Etkileyici Pazarlama Etkileyicilerin rolü ve kampanya yönetimi. Vaka Çalışması Tartışması. |
10) | Sosyal Medya Performansını Ölçme APG'leri, analitik araçlar ve veri odaklı strateji ayarlamaları. Ödev: Bir markanın sosyal medya performansını analiz edin. |
11) | Sosyal Medya Kriz Yönetimi Risk tanımlama, kriz yönetimi en iyi uygulamaları. Etkinlik: Kriz yanıt planı egzersizi. |
12) | Sosyal Medya Pazarlamasının Etiği Gizlilik, veri etiği, yanlış bilgi kullanımı. |
13) | Sosyal Medya Trendleri ve Pazarlamanın Geleceği Ortaya çıkan platformlar, AI, AR ve gelecekteki trendler. Ödev: Ortaya çıkan bir trendi araştırmak. |
14) | Final Proje Sunumları Sosyal medya kampanyaları hakkında sunum ve akran geri bildirimi. |
15) | Final Sunumları |
16) | Final Sunumları |
Required/Recommended Readings | Social Media Marketing: A Strategic Approach by Melissa Barker Supplementary readings, articles, and case studies will be provided on the university’s online platform or via email to complement the weekly topics. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Key assessments include: Assignments: Persona development, engagement plans, ad campaign budgeting, and data analysis. Term Project: Group-based project involving strategy development and presentation on a chosen scenario. Final Project: Independent social media marketing plan for a selected business. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | Personal notebook | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
kurtoğlul@mef.edu.tr Students can send an e-mail or contact the instructor on office hours. Appointments should be requested by email. Recording/sharing of synchronous/asynchronous lectures or copying of lecture recordings are prohibited without the permission of the instructor. Actions such as unauthorized recording, giving the recording to someone else, taking it, using it or sharing it in physical or virtual media are prohibited and/or are offenses according to the relevant legislation. Make-up exams will be subject to the Excuse Regulation. Students are required to submit a request (together with their reports) to the faculty secretary within three (3) days of the exam via this link: https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu). The requests are discussed with the faculty board and the decision taken by the faculty secretary is sent to the instructor. Once the student’s excuse is accepted, the instructor and the student will decide together to arrange the place and time. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 1 | 98 | ||
Proje | 2 | 7 | 3 | 3 | 26 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | 6 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |