School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code THER 204
Course Title in English Thermodynamics
Course Title in Turkish Termodinamik
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 144 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 106 - Calculus II | MATH 116 - Calculus II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Differential Equations and Calculus II (integral calculus for functions of more than one variable)
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire a basic knowledge and understanding of the concepts of thermodynamics and to develop solutions to engineering problems through the application of the first and second laws of thermodynamics.
Course Description This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of thermodynamics. The following topics are covered: Thermodynamic systems and properties of pure substances, thermodynamic processes. Work and heat interactions. The First Law for closed systems and for flow processes. The Second Law and entropy. Irreversibility and availability. Power and refrigeration cycles.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Gerçek maddelerin, örneğin buhar ve soğutucu 134-a, ve ideal gazların özelliklerini tablo verileri veya durum denklemlerinden belirler;
2) Süreç diyagramlarını belirlemek için ideal gazlar ve gerçek maddelerin kapalı sistemlerde ve açık sistemlerde ya da kontrol hacimlerinde çalışma akışkanları olarak kullandığı süreçleri analiz eder;
3) Enerji dengesini sağlamak için termodinamiğin birinci yasasını uygular ve ısı ve iş transferlerini belirler;
4) İkinci yasanın uygulanmasıyla sistemleri ve kontrol hacimlerini analiz eder;
5) Temel güç çevrimlerini, buhar ve soğutma döngülerini analiz eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Prepared by and Date MEHMET FEVZİ ÜNAL , December 2018
Course Coordinator MEHMET FEVZİ ÜNAL
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. MEHMET FEVZİ ÜNAL

Course Contents

Hafta Konu
1) Temel Kavramlar
2) Enerji, Enerji Transferi ve Genel Enerji Analizi
3) Saf Maddelerin Özellikleri
4) Kapalı Sistemlerin Enerji Analizi
5) Kontrol Hacimlerinin Kütle ve Enerji Analizi
6) Termodinamiğin İkinci Yasası
7) Entropi
8) Termodinamiğin İkinci Yasası
9) Entropi ve 1. & 2. Yasa Uygulamaları
10) Entropi ve 1. & 2. Yasa Uygulamaları
11) Güç Döngüleri: Otto ve Dizel Döngüleri
12) Gaz Güç Döngüleri: Otto ve Dizel Döngüleri, Brayton Döngüsü
13) Buhar Döngüleri: Rankine Döngüsü
14) Soğutma Döngüleri: İdeal ve Gerçek Buhar Sıkıştırma Soğutma Döngüsü
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsYunus Çengel and Michael A. Bowles, Thermodynamics: An Engineering Approach, McGraw Hill Book Company, Eight Edition, 2015.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsHomeworks
Laboratory WorkNone
Computer UseFor information and simulations
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 8 % 30
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration unalf@mef.eu.tr
0 212 395 36 05
Instructor’s office: Köşk, Office hours: Tuesday, Thursday 13.00-14.20 Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade, which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 6 6
Ödevler 4 2 1 0.5 14
Küçük Sınavlar 8 3 0.5 28
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 20 2 22
Total Workload 150
Total Workload/25 6.0
ECTS 6