School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | THER 204 | ||||
Course Title in English | Thermodynamics | ||||
Course Title in Turkish | Termodinamik | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 144 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 106 - Calculus II | MATH 116 - Calculus II |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Differential Equations and Calculus II (integral calculus for functions of more than one variable) | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of the concepts of thermodynamics and to develop solutions to engineering problems through the application of the first and second laws of thermodynamics. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of thermodynamics. The following topics are covered: Thermodynamic systems and properties of pure substances, thermodynamic processes. Work and heat interactions. The First Law for closed systems and for flow processes. The Second Law and entropy. Irreversibility and availability. Power and refrigeration cycles. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Gerçek maddelerin, örneğin buhar ve soğutucu 134-a, ve ideal gazların özelliklerini tablo verileri veya durum denklemlerinden belirler; 2) Süreç diyagramlarını belirlemek için ideal gazlar ve gerçek maddelerin kapalı sistemlerde ve açık sistemlerde ya da kontrol hacimlerinde çalışma akışkanları olarak kullandığı süreçleri analiz eder; 3) Enerji dengesini sağlamak için termodinamiğin birinci yasasını uygular ve ısı ve iş transferlerini belirler; 4) İkinci yasanın uygulanmasıyla sistemleri ve kontrol hacimlerini analiz eder; 5) Temel güç çevrimlerini, buhar ve soğutma döngülerini analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | MEHMET FEVZİ ÜNAL , December 2018 |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Hafta | Konu |
1) | Temel Kavramlar |
2) | Enerji, Enerji Transferi ve Genel Enerji Analizi |
3) | Saf Maddelerin Özellikleri |
4) | Kapalı Sistemlerin Enerji Analizi |
5) | Kontrol Hacimlerinin Kütle ve Enerji Analizi |
6) | Termodinamiğin İkinci Yasası |
7) | Entropi |
8) | Termodinamiğin İkinci Yasası |
9) | Entropi ve 1. & 2. Yasa Uygulamaları |
10) | Entropi ve 1. & 2. Yasa Uygulamaları |
11) | Güç Döngüleri: Otto ve Dizel Döngüleri |
12) | Gaz Güç Döngüleri: Otto ve Dizel Döngüleri, Brayton Döngüsü |
13) | Buhar Döngüleri: Rankine Döngüsü |
14) | Soğutma Döngüleri: İdeal ve Gerçek Buhar Sıkıştırma Soğutma Döngüsü |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Yunus Çengel and Michael A. Bowles, Thermodynamics: An Engineering Approach, McGraw Hill Book Company, Eight Edition, 2015. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homeworks | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | For information and simulations | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
unalf@mef.eu.tr 0 212 395 36 05 Instructor’s office: Köşk, Office hours: Tuesday, Thursday 13.00-14.20 Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade, which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 6 | 6 | ||||
Ödevler | 4 | 2 | 1 | 0.5 | 14 | ||
Küçük Sınavlar | 8 | 3 | 0.5 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |