School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||||
Course Code | ME 491 | ||||||||
Course Title in English | Mechanical and Thermofluids Systems Design | ||||||||
Course Title in Turkish | Mekanik ve Termoakışkan Sistem Tasarımı | ||||||||
Language of Instruction | EN | ||||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||||
Level of Course | Select | ||||||||
Semester | Fall | ||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||
Estimated Student Workload | 166 hours per semester | ||||||||
Number of Credits | 7 ECTS | ||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||
Pre-requisites | None | ||||||||
Co-requisites | None | ||||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of sufficient basic science courses, basic mechanical engineering courses, engineering design courses and general education courses. | ||||||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||||||
Overall Educational Objective | To apply a systematic design process to real mechanical engineering problems selected from a broad spectrum of areas in mechanical and/or thermofluid systems. | ||||||||
Course Description | This course assesses applications of design concepts in a mechanical system and/or thermofluid system project. Each project should follow the below design principles: Problem definition, design specifications, benchmarking, applying modeling and analysis methods, design optimization, economics and reliability, manufacturing considerations in design, capstone design projects. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Makine ve/veya termoakışkan sistemlerinde bir mühendislik tasarım problemini tanımlar, fonksiyonu belirler ve kısıtları geliştirir. 2) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları dikkate alarak tasarım için potansiyel çözümler oluşturur, değerlendirmeler yapar ve uygun bir çözüm seçer. 3) Tasarımı gerçekleştirir ve doğrular. 4) Etkili takım çalışmasını sergiler. 5) Tasarım sürecinde izlenen mesleki ve etik sorumluluğu tanımlar. 6) Mühendislik çözümlerinin küresel, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini fark eder. 7) Bilgi toplamanın ve yaşam boyu öğrenmenin önemini fark eder. 8) İlgili çağdaş konuları analiz eder. 9) Proje raporları aracılığıyla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sergiler ve tasarım çalışmalarını bir izleyici önünde sözlü olarak savunur. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Sunum,Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | H | Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Proje |
Prepared by and Date | CANFUAD DELALE , December 2018 |
Course Coordinator | CANFUAD DELALE |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. CANFUAD DELALE |
Hafta | Konu |
1) | Problem tanımı (mekanik veya termofluid sistemin veya sistem bileşeninin tasarım tanımı) |
2) | Verilen kısıtlamalar içindeki tasarım spesifikasyonları |
3) | Kıyaslama |
4) | Modelleme |
5) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
6) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
7) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
8) | Güvenlik ve risk değerlendirmesi |
9) | Tasarım Optimizasyonu |
10) | Sorumluluk, etik, kodlar ve standartlar |
10) | Çevresel ve sürdürülebilirlik değerlendirmeleri |
12) | Tasarım doğrulama |
13) | Sonuçların raporlanması |
14) | Sonuçların raporlanması |
15) | Final Sunumu |
16) | Final Sunumu |
Required/Recommended Readings | Brian S. Thompson, Creative Engineering Design, Okemos Press | ||||||||||||
Teaching Methods | Using “Flipped Classroom” as an active learning technique | ||||||||||||
Homework and Projects | 1 Project | ||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||
Computer Use | Required | ||||||||||||
Other Activities | Interim report | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
delalec@mef.edu.tr 0 212 395 36 00 Instructor’s office and phone number: 0 212 395 36 00 office hours: Tuesday 14.00-15.00 email address: delalec@mef.edu.tr Rules for the complete project: Project guidelines. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations. |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Sunum / Seminer | 2 | 52 | |||
Proje | 2 | 140 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 140 | |||
Total Workload | 332 | ||||
Total Workload/25 | 13.3 | ||||
ECTS | 7 |