School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ME 491
Course Title in English Mechanical and Thermofluids Systems Design
Course Title in Turkish Mekanik ve Termoakışkan Sistem Tasarımı
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 166 hours per semester
Number of Credits 7 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of sufficient basic science courses, basic mechanical engineering courses, engineering design courses and general education courses.
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective To apply a systematic design process to real mechanical engineering problems selected from a broad spectrum of areas in mechanical and/or thermofluid systems.
Course Description This course assesses applications of design concepts in a mechanical system and/or thermofluid system project. Each project should follow the below design principles: Problem definition, design specifications, benchmarking, applying modeling and analysis methods, design optimization, economics and reliability, manufacturing considerations in design, capstone design projects.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Makine ve/veya termoakışkan sistemlerinde bir mühendislik tasarım problemini tanımlar, fonksiyonu belirler ve kısıtları geliştirir.
2) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları dikkate alarak tasarım için potansiyel çözümler oluşturur, değerlendirmeler yapar ve uygun bir çözüm seçer.
3) Tasarımı gerçekleştirir ve doğrular.
4) Etkili takım çalışmasını sergiler.
5) Tasarım sürecinde izlenen mesleki ve etik sorumluluğu tanımlar.
6) Mühendislik çözümlerinin küresel, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini fark eder.
7) Bilgi toplamanın ve yaşam boyu öğrenmenin önemini fark eder.
8) İlgili çağdaş konuları analiz eder.
9) Proje raporları aracılığıyla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sergiler ve tasarım çalışmalarını bir izleyici önünde sözlü olarak savunur.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Sunum,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Proje
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Proje
Prepared by and Date CANFUAD DELALE , December 2018
Course Coordinator CANFUAD DELALE
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. CANFUAD DELALE

Course Contents

Hafta Konu
1) Problem tanımı (mekanik veya termofluid sistemin veya sistem bileşeninin tasarım tanımı)
2) Verilen kısıtlamalar içindeki tasarım spesifikasyonları
3) Kıyaslama
4) Modelleme
5) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
6) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
7) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
8) Güvenlik ve risk değerlendirmesi
9) Tasarım Optimizasyonu
10) Sorumluluk, etik, kodlar ve standartlar
10) Çevresel ve sürdürülebilirlik değerlendirmeleri
12) Tasarım doğrulama
13) Sonuçların raporlanması
14) Sonuçların raporlanması
15) Final Sunumu
16) Final Sunumu
Required/Recommended ReadingsBrian S. Thompson, Creative Engineering Design, Okemos Press
Teaching MethodsUsing “Flipped Classroom” as an active learning technique
Homework and Projects1 Project
Laboratory Worknone
Computer UseRequired
Other ActivitiesInterim report
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 20
Projeler 14 % 80
TOTAL % 100
Course Administration delalec@mef.edu.tr
0 212 395 36 00
Instructor’s office and phone number: 0 212 395 36 00 office hours: Tuesday 14.00-15.00 email address: delalec@mef.edu.tr Rules for the complete project: Project guidelines. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Sunum / Seminer 2 52
Proje 2 140
Rapor Teslimi 2 140
Total Workload 332
Total Workload/25 13.3
ECTS 7