School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code BUS 401
Course Title in English Business Project
Course Title in Turkish İşletme Projesi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 132 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior
BUS 202 - Business Integration II | BUS 206 - Business Practice II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the fundamentals of Business Project Management and apply them in a real case.
Course Description This course covers the basic principles, tools and techniques of project management. In addition to the basic concepts of project management, students will be able to learn the techniques that will enable project planning and control, and develop their leadership skills. In the course, taking action, planning, executing and finalizing, which are the basic stages of projects, are examined within the framework of the systems approach.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Şirket stratejisine uygun projelerin seçilmesinde modern yöntemler kullanmak
2) Proje ekibi, müşteriler ve yöneticilerle etkin iletişim kurmak
3) Farklı becerilere sahip kişilerden oluşan bir proje ekibine liderlik etmek
4) Proje yönetimi yazılımını kullanma becerilerini geliştirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Proje
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Proje
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir H Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Prepared by and Date ESRA AKGÜN , September 2024
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. HANDE KARADAĞ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Proje/Ekip Seçimi
3) Metodoloji Anlaşması
4) Canvas Projesi
5) Proje Çalışması İncelemesi
6) Proje Çalışması İncelemesi
7) Proje Çalışması İncelemesi
8) Proje Durum Raporu
9) Proje Çalışması İncelemesi
10) Proje Çalışması İncelemesi
11) Proje Çalışması İncelemesi
12) Proje Raporu Gönderimi
13) Raporlarla İlgili Geri Bildirim
14) Proje Sunumu
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsWill be assigned
Teaching MethodsFlipped Learning, Project Focused, Active Participation
Homework and ProjectsThe groups will be formed, and the details of the assignments will be announced later by the instructor.
Laboratory WorkNone
Computer UsePersonal notebook
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 20
Projeler 4 % 40
Rapor Teslimi 1 % 10
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration akgunes@mef.edu.tr

The instructor may act as facilitator for class/group discussions and observe how each student contributes / adds value to the discussed topic. The topic may either cover previous material or assigned new material from videos and book chapters. Homework, if assigned, must be submitted on time and in the requested format. Late submission will not be accepted. This is a flipped course where each student is expected to read assigned material and watch videos in advance, follow class and Blackboard, and actively participate. If you are sick on the day of the exam you need to submit a legitimate doctor’s report explicitly stating that your excuse prevents you from taking the exam in line with university regulations. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 84
Sunum / Seminer 10 2 2 40
Final 1 5 3 8
Total Workload 132
Total Workload/25 5.3
ECTS 5