School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 126 | ||||
Course Title in English | Comparative Constitutional Law | ||||
Course Title in Turkish | Karşılaştirmalı Anayasa Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the fundamentals of constitutional law through a comparative examination of constitutional law. Students will learn key concepts relating to Constitutional law and obtain an understanding of the major concepts and rules, key actors, and how rights and obligations relate to constitutional law. | ||||
Course Description | This course covers the sources of Constitutional law, how constitutions function and affect the legal systems of countries, what rights and obligations stem from constitutions, and how constitutional law is implemented and dealt with by courts. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders Anayasa hukukunun kaynaklarını, anayasaların nasıl işlediğini ve ülkelerin hukuk sistemlerini nasıl etkilediğini, anayasalardan hangi hak ve yükümlülüklerin kaynaklandığını ve anayasa hukukunun mahkemeler tarafından nasıl uygulandığını ve ele alındığını kapsar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Anayasa hukukunun kaynaklarını ve kavramlarını anlar 2) Anayasa hukukunun çeşitli hukuk sistemlerinde nasıl çalıştığını anlar 3) Anayasalardan kaynaklanan hak ve yükümlülükleri anlar 4) Anayasal hak ve yükümlülüklerin mahkemeler ve devlet kurumları tarafından nasıl yorumlandığını, uygulandığını ve uygulandığını anlar |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Bahar |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Anayasa hukukunun kaynaklarına ve tarihine giriş |
2) | Anayasalar ve hükümetlerin yapısı |
3) | Hükümet iktidarının sınırlanmasında anayasanın rolü |
4) | Feodalizm ve Devlet iktidarı |
5) | Mahkemeler ve adli inceleme |
6) | Kanun kapsamında Eşit Koruma |
7) | Kanun kapsamında Esasa İlişkin Dava Süreci |
8) | Temel hak ve özgürlükler |
9) | İfade ve konuşma özgürlüğü |
10) | Din Özgürlüğü |
11) | Basın Özgürlüğü |
12) | Toplanma özgürlüğü |
13) | Ölme hakkı, kürtaj ve diğer konular |
14) | Ulusal Güvenlik ve Anayasal Haklar |
Required/Recommended Readings | Readings given by the course instructor | ||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class lesson covering readings and assignments. Class time is spend on theory, concepts, and application of materials. Students are either taught in a lecture format with questions or broken into groups to apply material to hypothetical problems. | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr Office Hours: By Appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |