School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 227 | ||||
Course Title in English | Humanitarian Law | ||||
Course Title in Turkish | İnsancıl Hukuk | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | undergraduate students only | ||||
Overall Educational Objective | Learning the content of humanitarian law, how international and internal conflicts to observe it being carried out. Application of the rules regarding the law of armed conflict determine the area and its boundaries | ||||
Course Description | The course aims to convey to students the scope of the branch of law called humanitarian law and to prepare the infrastructure for the use of this knowledge in working life designed. The course content consists mainly of three main topics of humanitarian law, That is, it consists of jus ad bellum, jus in bello and jus post bellum. Besides humanitarian law with human rights law and international criminal law in the narrow sense. Its relationship with law is also examined. | ||||
Course Description in Turkish | Ders insancıl hukuk adı verilen hukuk dalının kapsamının öğrencilere aktarılması ve bu bilginin çalışma hayatında kullanılabilmesinin altyapısının hazırlanması için tasarlanmıştır. Ders içeriği esas olarak insancıl hukukun üç ana konusundan, yani jus ad bellum, jus in bello ve jus post bellum’dan oluşuyor. Bunun yanında insancıl hukukun insan hakları hukukuyla ve dar anlamda uluslararası ceza hukukuyla ilişkisi de inceleniyor. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnsancıl Hukukun kavramlarını somut olgulara uygular. 2) Uluslararası insancıl hukukun temel kuralları ve prensipleri hakkında bir anlayış geliştirir, yorum ve değerlendirme yapar. 3) İnsancıl Hukuk alanında faaliyet gösteren uluslararası ve ulusal kuruluşları tanır. 4) Uluslararası toplumun, silahlı çatışma sonrası toplumsal uzlaşı için uygulayabileceği araçları tespit eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve ders içeriğinin tanıtımı |
2) | İnsancıl hukukun kavramsal çerçevesi |
3) | Tarihsel gelişim |
4) | Temel prensipler ve Kaynaklar |
5) | Uygulama Kapsamı (Yer, Zaman, Konu ve Kişi Bakımından) |
6) | Savaşanlar ve Savaşçı Olmayanlar |
7) | Vize haftası |
8) | Silahlı Çatışmada Korunan Kişiler ve Nesneler |
9) | Silahlı Çatışma Araç ve Yöntemleri |
10) | İşgalci Gücün Hak ve Yükümlülükleri |
11) | İnsancıl Hukuk ve İnsan Hakları İlişkisi |
12) | İnsancıl Hukukun İhlalinin Sonuçları |
13) | Proje sunumları |
14) | Finaller |
Required/Recommended Readings | --Ayşe Nur Tütüncü, Introduction to Humanitarian Law, Beta Yay., (latest edition) --Hüseyin Pazarcı, International Law Lessons 4th Book, Turhan Yay., (latest edition) --Robert Kolb and Richard Hyde, An Introduction to the International Law of Armed Conflicts, Hart Publishing, 2008 (The faculty member also examines international agreements according to weekly topics.) and articles will be uploaded to the system. These materials should be read before class and It is expected to be present in class.) | ||||||||||||
Teaching Methods | lessons and flipped classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr Meeting hours: Tuesday 10:00-12:00/ 13:30-14:30 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Proje | 1 | 7 | 7 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |