School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 125 | ||||
Course Title in English | Political Science | ||||
Course Title in Turkish | Siyaset Bilimi | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | The general educational objective of the course is to familiarize students with the basic concepts and research areas of political science and to familiarize them with the theories of political science. | ||||
Course Description | The course aims to give students a basic knowledge on the content of two core concepts of political science, namely state and power. The main topics that the course contains are as follows: differences and common points between divided and undivided societies, basic elements of the modern state, theories explining power relations within political systems and gender dimension of the political power. | ||||
Course Description in Turkish | Ders siyaset biliminin temel kavramları olan devlet ve iktidarın içeriğini öğrencilere vermek amacına yönelik kurgulanmıştır. Bu bağlamda devletli ve devletsiz toplumlar ayrımı incelenecek, modern devletin unsurları ele alınacak, klasik ve ilişkisel iktidar yaklaşımları değerlendirilecektir. Son olarak iktidarın toplumsal cinsiyet boyutu ele alınacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Siyaset biliminin temel kavramlarına aşinalık kazanmak 2) Siyasi analiz yapabilme yetisi edinmek 3) Siyaset bilimi çerçevesinde güncel tartışmalara hâkim olmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | S | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | SÜHEYL BATUM , January 2024 |
Course Coordinator | SÜHEYL BATUM |
Semester | Bahar |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Dersin içeriğinin tanıtımı |
2) | Giriş |
3) | Bölünmüş toplumlar - bölünmemiş toplumlar ayrımı ve Devlet |
4) | Modern Devlet’in unsurları 1: ülke ve sınırlar |
5) | Modern Devlet’in unsurları 2: soyut kişilik |
6) | Modern Devlet’in unsurları 3: millet |
7) | Milliyetçilik Kuramları 1: ilkçilik ve etno-sembolizm |
8) | Milliyetçilik Kuramları 2: modernist yaklaşım |
9) | İktidar 1: Klasik Yaklaşım |
10) | İktidar 2: İlişkisel Yaklaşım |
11) | İktidar ve Meşruiyet |
12) | İktidar ve Toplumsal Cinsiyet 1 |
13) | İktidar ve Toplumsal Cinsiyet 2 |
14) | Genel değerlendirme: Yöneten – yönetilen ilişkisinin yokluğunda siyaset |
Required/Recommended Readings | Selected chapters from the following books will be provided to the students as compulsory reading: Cemal Bali Akal (der.), Devlet Kuramı, Dost Kitabevi Yayınları Cemal Bali Akal, İktidarın Üç Yüzü, Dost Kitabevi Yayınları Ozan Erözden, Ulus-Devlet, XII Levha Yayıncılık, 2013 (genişletilmiş 3. bası) | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
batums@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |