School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MATH 104
Course Title in English Mathematics for Social Sciences II
Course Title in Turkish Sosyal Bilimler için Matematik II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 103 - Mathematics for Social Sciences
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Knowledge of basic mathematical concepts and tools
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective Develop mathematical tools and techniques that enhance students' ability to analyze and solve economic problems
Course Description This course provides an introduction to calculus with an emphasis on applications in economics and business. Topics include differentiation, integration, functions of multiple variables, comparative statics, and optimization techniques.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Belirli ve belirsiz integralleri hesaplamak, integral tekniklerini uygulamak ve tüketici ve üretici fazlası gibi ekonomik sorunları analiz etmek için integral hesabını kullanmak
2) Birden fazla değişkenli fonksiyonları ayırt etmek, kısmi türevleri hesaplamak ve bu kavramları ekonomideki karşılaştırmalı istatistik ve elastikiyet analizine uygulamak
3) Modellerdeki küçük değişiklikleri analiz etmek için integrallerin türevini ve lineer yaklaşımları uygulamak
4) Birinci ve ikinci dereceden koşulları kullanarak kısıtlanmamış optimizasyon problemlerini çözmek ve bu yöntemleri ekonomik karar almada uygulamak
5) Optimizasyon problemlerini çözmek için Lagrange çarpanlarını kullanmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek H Sınav
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak H Sınav
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H Sınav
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. S Ödev
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Ödev
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Sınav
Prepared by and Date DİLA ASFUROĞLU , November 2023
Course Coordinator MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş Konuları
2) Giriş Konuları
3) İntegral
4) İntegral
5) İntegral
6) Çok Değişkenli Fonksiyonlar
7) Çok Değişkenli Fonksiyonlar
8) Tekrar inceleme
9) Karşılaştırmalı İstatistik Araçları
10) Çok Değişkenli Optimizasyon
11) Çok Değişkenli Optimizasyon
12) Kısıtlı Optimizasyon
13) Kısıtlı Optimizasyon
14) Özet
15) Final haftası
16) Final haftası
Required/Recommended ReadingsEssential Mathematics for Economic Analysis, 4th Edition by Knut Sydsaeter, Peter Hammond and Arne Strom, Published by Pearson, 2012.
Teaching MethodsLectures (Flipped Classroom)
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesParticipation, midterm exams and final exam
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
TOTAL % 100
Course Administration cirpiciy@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. Missing midterm exam: No make up unless a legitimate proof of absence is presented.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 20 2 22
Total Workload 135
Total Workload/25 5.4
ECTS 6