School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MATH 104 | ||||
Course Title in English | Mathematics for Social Sciences II | ||||
Course Title in Turkish | Sosyal Bilimler için Matematik II | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 103 - Mathematics for Social Sciences |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Knowledge of basic mathematical concepts and tools | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Develop mathematical tools and techniques that enhance students' ability to analyze and solve economic problems | ||||
Course Description | This course provides an introduction to calculus with an emphasis on applications in economics and business. Topics include differentiation, integration, functions of multiple variables, comparative statics, and optimization techniques. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Belirli ve belirsiz integralleri hesaplamak, integral tekniklerini uygulamak ve tüketici ve üretici fazlası gibi ekonomik sorunları analiz etmek için integral hesabını kullanmak 2) Birden fazla değişkenli fonksiyonları ayırt etmek, kısmi türevleri hesaplamak ve bu kavramları ekonomideki karşılaştırmalı istatistik ve elastikiyet analizine uygulamak 3) Modellerdeki küçük değişiklikleri analiz etmek için integrallerin türevini ve lineer yaklaşımları uygulamak 4) Birinci ve ikinci dereceden koşulları kullanarak kısıtlanmamış optimizasyon problemlerini çözmek ve bu yöntemleri ekonomik karar almada uygulamak 5) Optimizasyon problemlerini çözmek için Lagrange çarpanlarını kullanmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Ödev |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Ödev |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav |
Prepared by and Date | DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş Konuları |
2) | Giriş Konuları |
3) | İntegral |
4) | İntegral |
5) | İntegral |
6) | Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
7) | Çok Değişkenli Fonksiyonlar |
8) | Tekrar inceleme |
9) | Karşılaştırmalı İstatistik Araçları |
10) | Çok Değişkenli Optimizasyon |
11) | Çok Değişkenli Optimizasyon |
12) | Kısıtlı Optimizasyon |
13) | Kısıtlı Optimizasyon |
14) | Özet |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Required/Recommended Readings | Essential Mathematics for Economic Analysis, 4th Edition by Knut Sydsaeter, Peter Hammond and Arne Strom, Published by Pearson, 2012. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (Flipped Classroom) | |||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | Participation, midterm exams and final exam | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
cirpiciy@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. Missing midterm exam: No make up unless a legitimate proof of absence is presented. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 135 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 6 |