School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 128 | ||||
Course Title in English | Law and Religion in Europe | ||||
Course Title in Turkish | Avrupa’da Hukuk ve Din | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture,Other,Practical | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Bahar,Güz,Yaz Okulu | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Enabling the students to understand the relations between law and religion in Europe | ||||
Course Description | The lecture’s purpose is to provide a comparative introduction to the national laws in Europe which affect religion. Constitutional postures of states towards religion, religious freedom, and discrimination, and the legal position, autonomy, and ministers of religious organizations will be examined as well as the protection of doctrine and worship, property and finances of religion, and religious education. Finally, the Turkish concept of Laicism will be put into the European context. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, Avrupa’da din üzerinde etkili olan ulusal hukukların karşılaştırmalı bir tanıtımını vermektir. Devletlerin dine, din özgürlüğüne ve ayrımcılığa karşı anayasal durumları ve din örgütlerinin hukuksal pozisyonları, özerklikleri ve din adamları ile aynı zamanda doktirin ve ibadetin korunması, dini mallar ve mali kaynakları ve din eğitimi incelenecektir. Son olarak, Türk laiklik kavramı Avrupa bağlamında ele alınacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: Avrupa'da hukuk ve din arasındaki ilişki ve bunun Avrupa'da yasal olarak nasıl düzenlendiği hakkında karşılaştırmalı bilgi sahibi olmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 |
---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | EKREM KURT , January 2024 |
Course Coordinator | EKREM KURT |
Semester | Bahar,Güz,Yaz Okulu |
Name of Instructor | Prof. Dr. EKREM KURT |
Hafta | Konu |
1) | Dersin konusuna ve kullanılan kaynaklara ilişkin giriş, ders içeriğinin duyurulması |
2) | Dini Hukukun Kapsamı, Kaynakları ve Sistemleri |
3) | Dini Özgürlük ve Birey |
4) | Dini Ayrımcılık ve Nefret |
5) | Dini Kuruluşların Yasal Konumu |
6) | Dini Kuruluşların Özerkliği ve Bakanları |
7) | Ara sınav |
8) | Doktrin ve İbadetlerin Korunması |
9) | Dinin Mülkiyeti ve Finansmanı |
10) | Din, Eğitim ve Kamu Kurumları |
11) | Din ve Aile: Evlilik ve Çocuklar |
12) | Avrupa Birliği Dini Hukuku |
13) | Avrupa Bağlamında Türkiye'de Laiklik Kavramı |
14) | Değerlendirme ve Sonuç |
15) | Final Sınavı |
16) | Final Sınavı |
Required/Recommended Readings | Sources will be provided by the Instructor. | ||||||||||||
Teaching Methods | Class time will be spent on presentations and discussions on the assigned readings. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kurte@mef.edu.tr +902123963500 Office Hours: Upon appointment via e-mail. Ofis Saatleri: Lütfen randevu alınız. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |