School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 421 | ||||
Course Title in English | Production of Public Space | ||||
Course Title in Turkish | Kamusal Mekanın Üretimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to understand urban transformation and production of public space by examining case studies from both Istanbul and other cities. | ||||
Course Description | This course aims to explore the process behind public space production, avoiding the overused clichés about metropolitan life. The goal is to reveal the relationship between the city and the influencing factors of urbanization, including seemingly insignificant events, people, and situations—in other words, the everyday experiences of individuals in daily life. The course has a dual structure: the first part covers case studies from both Turkey and abroad that emerged in the 20th and 21stcentury, while the second part focuses on how diverse perspectives are applied in the process of public space production in Istanbul. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) kentleşme süreçlerini ve bunların kamusal alanlar üzerindeki etkilerini sosyal, kültürel ve ekonomik faktörleri göz önünde bulundurarak anlamak; 2) kamusal alanlara eleştirel bir bakış açısı geliştirerek, bu alanların tasarımına, işlevselliğine ve kullanıcı deneyimine katkıda bulunan anahtar faktörleri belirlemek; 3) belirli bir konu hakkında temel araştırma yöntemlerini uygulamak ve bir araştırma makalesi yazmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | SEVİNCE BAYRAK GÖKTAŞ , October 2024 |
Course Coordinator | İREM NAZ KAYA |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Günümüz şehir merkezi nasıl üretilir? Harvard Design School Guide to Shopping’in, 2000’lerde yaratılan Almere şehrinin ana planı ve kamusal alanları ile çapraz okuma ve tartışma. |
3) | İstanbul'un büyümesi: Büyüme ekseninin kuzeye kayması, sonuçları ve Sultanbeyli üzerine bir vaka incelemesi. |
4) | İstanbul 2100: İstanbul'daki güncel konulara dayanarak kentsel yaşama dair geleceğe yönelik bir okuma. |
5) | Reşat Ekrem Koçu’nun İstanbul Ansiklopedisi |
6) | "Üç Mimar, Dört Proje" – Beyazıt Meydanı, Sedad Hakkı Eldem, Hans Högg ve Luigi Piccinato |
7) | “Kent nasıl değişir?” |
8) | Ara Sınav Sunumları ve İncelemeler |
9) | Şehirlerde değişim eşikleri: Şehir ve Şuur – İsmail Hakkı, s. 60. Tereddüd ve Tekerrür, ed. Bülent Tanju |
10) | "Her şeyden öğrenmek" - Venturi & Scott Brown, Frank Lloyd Wright’ın Broadacre City, Corbusier’in Radiant City |
11) | Çuval Teorileri (The Carrier Bag Theories) Evrim, Edebiyat, Mimarlık |
12) | Kamusal alanın işbirlikçi bir uygulama olarak ele alınışı: Hakikatin tasından içtiğimiz sırlar*, Salt Blog |
13) | Final Sunumları |
13) | Final Presentations |
14) | Final Sunumları ve Genel Bakış |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended Readings: Bayrak, S., "Istanbul 2100." National Geographic, Nov. 2019. Bayrak, S., "Kent uçar, yazı kalır." Tasarım - Kuram, 2012. Berman, M., All That Is Solid Melts Into Air: The Experience of Modernity. Introduction: "Modernity – Yesterday, Today, and Tomorrow." Colomina, B., "Outrage: Blindness to Women Turns Out to Be Blindness to Architecture Itself." AR, March 2018. Hakkı, İ., "Şehir ve Şuur." In Tereddüd ve Tekerrür, edited by Bülent Tanju, p. 60. Le Guin, U., The Carrier Bag Theory of Fiction. Ignota Books, 2019. Özgüven, F., "İstiklal Caddesi or 'Beyoglu'." Becoming Istanbul, p. 156, 2015. Tanpınar, A., Beş Şehir. p. 49-53. İstanbul. Venturi, R. Scott Brown, D. and Izenour, S., Learning from Las Vegas: The Forgotten Symbolism of Architectural Form. "A Significance for A&P Parking Lots." | ||||||
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the readings and resources available to the students prior to class. | ||||||
Homework and Projects | 1 research paper, 1 seminar | ||||||
Laboratory Work | - | ||||||
Computer Use | No | ||||||
Other Activities | - | ||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
goktass@mef.edu.tr Block A, Sevince Bayrak 507 Office: Block A, Sevince Bayrak 507 Email: goktass@mef.edu.tr Attendance is essential for this course. The students are responsible of reading the papers in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Most of the class time will be allocated to discussion of concepts, ideas, approaches as well as individual works. Late submissions will not be accepted. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |