School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 330 | ||||
Course Title in English | Freedom of Expression | ||||
Course Title in Turkish | İfade Özgürlüğü | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to Law | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | The course is designed to introduce students to the basic concepts of international law and to provide a global understanding of the rules governing the relations in international society. The aim of the course is to improve their practical skills in legal reasoning and arguing the public international law issues around the world. | ||||
Course Description | Public international law refers to the international legal system that governs the rights and obligations of states in their relations with one another, and increasingly, with non-state actors. This course provides a historically and theoretically reinforced examination of the doctrine, practices and institutions of public international law. Topics in this course include historical developement of PIL, sources and subject, territory and jurisdiction. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İfade özgürlüğünün toplumsal hayattaki değerini kavrar. 2) İfade özgürlüğünün sınırlarını ve korunmayan ifadeleri değerlendirir ve yorumlar. 3) İfade özgürlüğü alanında faaliyet gösteren uluslararası ve ulusal kuruluşları tanır. 4) İfade özgürlüğü ile özgürlüğün ilişkili olduğu hak ve özgürlükler arasındaki dengeyi açıklar. 5) Gündelik hayatta karşılaştığı düşünce açıklamalarının tabi olduğu hukuki rejimi ayırt eder ve yaptırımların yerinde olup olmadığını tespit eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve ders içeriğinin tanıtımı |
2) | AİHM ve AYM’ye başvuru kriterleri ve mahkemelerin değerlendirme esasları |
3) | Kavramsal çerçeve: İfade nedir? Hangi tür ifadeler korunur? Hangileri koruma kapsamı dışındadır? |
4) | İfade Özgürlüğünün Teorik ve Felsefi Temelleri |
5) | İfade Özgürlüğüne İlişkin Kaynaklar ve Kurumlar |
6) | Kapsamı ve Sınırlandırma Nedenleri |
7) | İfade Özgürlüğünün Diğer Hak ve Özgürlüklerle İlişkisi |
8) | Vizeler |
9) | Basın özgürlüğü |
10) | Siyasal İfade Özgürlüğü |
11) | Sanatsal İfade Özgürlüğü |
12) | Akademik İfade Özgürlüğü |
13) | Proje sunumları |
14) | Proje Sunumları |
Required/Recommended Readings | Required Readings: -İbrahim Kaya, Uluslararası Hukukta Temel Belgeler, Seçkin Yay., 3. Baskı 2016 --Articles and documents provided by the lecturer Recommended Books: - Martin Dixon, Robert McCorquodale, Sarah Williams, Cases and Materials on International Law, Oxford University Press, 6 th Ed. 2016 - Antonio Cassese, International Law, Oxford University Press, 2 nd Ed. 2005 - Malcolm Evans, International Law, Oxford University Press, 5 th Ed. 2018, - Malcolm Shaw, International Law, Cambridge University Press, 8 th Ed. 2017 - James Crawford, Brownlie's Principles of Public International Law, Oxford Universirty Press, 8 th Ed. 2012 -Yücel Acer-İbrahim Kaya, Uluslararası Hukuk Temel Ders Kitabı, Seçkin Yay., 8. Baskı 2018 -Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Turhan Yay., 16. Baskı 2017 - Milletlerarası Hukuk - Aslan Gündüz, Editör: Reşat Volkan Günel, Savaş Kitabevi 9. Baskı 2018 | ||||||||||||
Teaching Methods | Tutoring, case-law dicussions, Flipped Classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr Office hours: Monday 11.00-12.00 / Wednesday 14.00-15.00 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Proje | 1 | 7 | 7 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |