School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code BDA 503
Course Title in English Data Analytics Essentials
Course Title in Turkish Veri Analitiğinin Temelleri
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course Başlangıç
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 174 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Basic probability knowledge
Registration Restrictions Only Graduate Students
Overall Educational Objective To learn the basic data analytics process with on hands applications using modern tools to explore data by summarizing, slicing/dicing and analyzing data via graphical and quantitative tools.
Course Description The aim of the course is to give the fundamentals of exploratory data analytics. Exploratory data analytics focuses on exploring data to understand the data’s underlying structure and variables, to develop intuition about the data set, to consider how that data set came into existence, and to decide how it can be investigated with more formal statistical methods.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bir veri kümesine soru sormak
2) Bir veri kümesini kullanılabilir bir formata dönüştürün ve onunla ilgili sorunları düzeltmek
3) Verileri keşfetmek, içindeki kalıpları bulmak ve bu verilerle ilgili sezgiler oluşturmak
4) Sonuç çıkarmak ve/veya tahminlerde bulunmak
5) Bulgularınızı iletin bilgisayar tabanlı istatistiksel ve analitik araçları kullanma
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Bilgi Teknolojileri alanında, lisans düzeyindeki niteliklerine dayanarak uzmanlık seviyesinde bilgi geliştirme ve derinleştirme yeteneği.
2) İstatistik, bilişim ve bilgisayar bilimi alanlarında bilimsel ve pratik bilgiyi uygulama yeteneği.
3) Analiz ve modelleme yöntemlerine ve bu yöntemlerin sınırlılıklarına dair kapsamlı bir bilgi.
4) Analitik, modelleme ve deneysel temelli araştırmaları tasarlama ve uygulama yeteneği, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi.
5) Bilgi sistemleri alanındaki çalışmaların süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneği.
6) Veri toplama, işleme, kullanma, yorumlama ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerlere dair bir anlayış.
7) Multidisipliner ekiplerde liderlik pozisyonu alma, karmaşık durumlarda bilgi temelli çözüm yaklaşımları geliştirme ve sorumluluk alma yeteneği.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini anlama yetisi.
9) İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak CEFR'ın en az B2 seviyesinde kullanma yeteneği.
10) Bilişim teknolojisi uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama yetisi.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Bilgi Teknolojileri alanında, lisans düzeyindeki niteliklerine dayanarak uzmanlık seviyesinde bilgi geliştirme ve derinleştirme yeteneği. N
2) İstatistik, bilişim ve bilgisayar bilimi alanlarında bilimsel ve pratik bilgiyi uygulama yeteneği. N
3) Analiz ve modelleme yöntemlerine ve bu yöntemlerin sınırlılıklarına dair kapsamlı bir bilgi. N
4) Analitik, modelleme ve deneysel temelli araştırmaları tasarlama ve uygulama yeteneği, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi. N
5) Bilgi sistemleri alanındaki çalışmaların süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yeteneği. N
6) Veri toplama, işleme, kullanma, yorumlama ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerlere dair bir anlayış. N
7) Multidisipliner ekiplerde liderlik pozisyonu alma, karmaşık durumlarda bilgi temelli çözüm yaklaşımları geliştirme ve sorumluluk alma yeteneği. N
8) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini anlama yetisi. N
9) İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak CEFR'ın en az B2 seviyesinde kullanma yeteneği. N
10) Bilişim teknolojisi uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama yetisi. N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator ÖZGÜR ÖZLÜK
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. ÖZGÜR ÖZLÜK

Course Contents

Hafta Konu
1) Veri Bilimine Giriş
1) Veri Bilimine Giriş
2) R'nin Temelleri
3) R'nin Temelleri
4) Veri Tartışması
5) Veri Tartışması
6) Veri Tartışması
7) Veri Analizi (tek değişken)
8) Veri Analizi (iki değişken)
9) Veri Analizi (çok değişkenli)
10) Veri Analizi (parametrik olmayan)
11) Veri goruntuleme
12) Veri goruntuleme
13) Veri goruntuleme
14) Son İnceleme
15) Proje/sunum Dönemi
16) Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsNone
Teaching MethodsFlipped classroom/Exercise/Laboratory/Active learning
Homework and ProjectsStudents are required to complete a portfolio to be able to enter the final exam
Laboratory WorkStudents will apply the methods they learned using R at the laboratory hours
Computer UseStudents will apply the methods they learned using R at the laboratory hours
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 8 % 20
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 10
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration orbayb@mef.edu.tr
02123953600

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 1.5 49
Laboratuvar 14 2 1.5 49
Proje 9 2 1 27
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 3 33
Total Workload 188
Total Workload/25 7.5
ECTS 7.5