School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code IR 322
Course Title in English Mediation and Negotiation Techniques
Course Title in Turkish Arabuluculuk ve Müzakere Teknikleri
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course Orta
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 132 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To appraise the skill of negotiating, whether assisted by a neutral third person (mediator, in a mediation context) or unassisted negotiating directly with another party and understand the role of process, interests, psychology, and human neurobiology in negotiations.
Course Description The course presents the mediation and negotiation history and their latest developments in the E.U. and the U.S., the different schools of approach to both and their different uses. Students become familiar with the role that parties and mediators assume in a mediation (assisted negotiation) process, with their differences and their complementary nature. Last but not least, through practical exercises, discussion in class and international examples of mediations or negotiations, students develop important new skills, useful in both mediation and negotiation as well as in everyday life, facilitating their communication, brainstorming and finding mutually acceptable solutions with others; such skills are crucial and help them stand out from other professionals.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Müzakere ve arabuluculuk süreci arasındaki farkları ve her birinin spesifik bir ihtilaf için uygunluğunu belirtmek.
2) Avrupa'da ve ABD'de uygulanabilir olan ana arabuluculuk modellerini anlamak.
3) Şirket, devlet anlaşmazlığı veya uluslararası örgüt bağlamında arabuluculuğun faydalarını anlamak.
4) Günlük hayatta ve ilerideki kariyerinde etkin anlamayı, yeniden çerçevelendirmeyi, özetlemeyi veya sorgulamayı kanıtlamak.
5) Diğerleriyle etkili işbirliği yoluyla problemlere karşılıklı kabul edilebilir çözümleri birbirinden ayırt etmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. H Sınav
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. H Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Ödev
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. S Sınav
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. H Derse Katılım
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. H Sınav
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Derse Katılım
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. S Sınav
Prepared by and Date BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Course Coordinator BEKEN SAATÇİOĞLU
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. SPYROS ANTONELOS

Course Contents

Hafta Konu
1) Arabuluculuğa ve diğer A.D.R.'ye giriş Uygulamalar, Arabuluculuğun tarihi ve antik kaynak.
2) Ortaçağ A.D.R.'de geçici arabuluculuğun ortadan kalkması ve yeniden canlanması uygulamalar.
3) ABD'de 20. yüzyıldaki gelişme ve Roscoe Pound'un katkısı
4) ABD ve AB'de modern arabuluculuğun gelişmesinin ardındaki 4 neden
5) Arabuluculuğa hazırlık, etkili dinleme, Anlaşmazlıkların tırmanması, Z.O.P.A.
6) Arabuluculukta Psikoloji ve Nörobiyoloji, özetleme, yeniden çerçeveleme
7) Ara sınav
8) Çatışmada farklı yaklaşımlar, müzakere ve arabuluculukta farklı yaklaşımlar.
9) . Sorgulama
10) BM ve Avrupa Konseyinde iç arabuluculuk.
11) Arabuluculuk uygulama süreci.
12) Bir Şirket veya Çalışma ekibinin iç anlaşmazlıklarında arabuluculuğa başvurmanın getireceği faydalar; İşyeri Arabuluculuğu.
13) Şirketler ile tacirler arasındaki ticari uyuşmazlıklarda arabuluculuğa başvurmanın sağlayacağı faydalar; ICC arabuluculuk kuralları
14) Devletler arasındaki uluslararası uyuşmazlıklarda arabuluculuğa başvurmanın getireceği faydalar; BM'nin uluslar arasındaki arabuluculuğu ve ABD-Küba'nın başarılı arabuluculuğu.
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Required/Recommended ReadingsAll course materials are provided by the lecturer (in the course syllabus).
Teaching MethodsPresentations, practical exercises, videos, discussions and simulations.
Homework and ProjectsBlackboard assignments
Laboratory WorkNone
Computer UseYes
Other ActivitiesYes: Simulation and practical exercises.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 30
Ödev 5 % 35
Ara Sınavlar 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
Phone number +30.6972.40.40.12, office hours: Fridays 12pm to 1pm, email address: antoneloss@mef.edu.tr. Attendance rules: Attendance taken week in class and during exams. Missing an exam equals to course failure. Students are expected to bring their notebook. Participation in class is evaluated on the basis of presence in class and interaction with the Instructor, participation to exercises, exhibiting curiosity and knowledge on the course content. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 5 2 2 20
Ara Sınavlar 1 10 4 14
Total Workload 132
Total Workload/25 5.3
ECTS 5