School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | IR 322 | ||||
Course Title in English | Mediation and Negotiation Techniques | ||||
Course Title in Turkish | Arabuluculuk ve Müzakere Teknikleri | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | Orta | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 132 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To appraise the skill of negotiating, whether assisted by a neutral third person (mediator, in a mediation context) or unassisted negotiating directly with another party and understand the role of process, interests, psychology, and human neurobiology in negotiations. | ||||
Course Description | The course presents the mediation and negotiation history and their latest developments in the E.U. and the U.S., the different schools of approach to both and their different uses. Students become familiar with the role that parties and mediators assume in a mediation (assisted negotiation) process, with their differences and their complementary nature. Last but not least, through practical exercises, discussion in class and international examples of mediations or negotiations, students develop important new skills, useful in both mediation and negotiation as well as in everyday life, facilitating their communication, brainstorming and finding mutually acceptable solutions with others; such skills are crucial and help them stand out from other professionals. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Müzakere ve arabuluculuk süreci arasındaki farkları ve her birinin spesifik bir ihtilaf için uygunluğunu belirtmek. 2) Avrupa'da ve ABD'de uygulanabilir olan ana arabuluculuk modellerini anlamak. 3) Şirket, devlet anlaşmazlığı veya uluslararası örgüt bağlamında arabuluculuğun faydalarını anlamak. 4) Günlük hayatta ve ilerideki kariyerinde etkin anlamayı, yeniden çerçevelendirmeyi, özetlemeyi veya sorgulamayı kanıtlamak. 5) Diğerleriyle etkili işbirliği yoluyla problemlere karşılıklı kabul edilebilir çözümleri birbirinden ayırt etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Ödev |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | H | Derse Katılım |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Sınav |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Derse Katılım |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | S | Sınav |
Prepared by and Date | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SPYROS ANTONELOS |
Hafta | Konu |
1) | Arabuluculuğa ve diğer A.D.R.'ye giriş Uygulamalar, Arabuluculuğun tarihi ve antik kaynak. |
2) | Ortaçağ A.D.R.'de geçici arabuluculuğun ortadan kalkması ve yeniden canlanması uygulamalar. |
3) | ABD'de 20. yüzyıldaki gelişme ve Roscoe Pound'un katkısı |
4) | ABD ve AB'de modern arabuluculuğun gelişmesinin ardındaki 4 neden |
5) | Arabuluculuğa hazırlık, etkili dinleme, Anlaşmazlıkların tırmanması, Z.O.P.A. |
6) | Arabuluculukta Psikoloji ve Nörobiyoloji, özetleme, yeniden çerçeveleme |
7) | Ara sınav |
8) | Çatışmada farklı yaklaşımlar, müzakere ve arabuluculukta farklı yaklaşımlar. |
9) | . Sorgulama |
10) | BM ve Avrupa Konseyinde iç arabuluculuk. |
11) | Arabuluculuk uygulama süreci. |
12) | Bir Şirket veya Çalışma ekibinin iç anlaşmazlıklarında arabuluculuğa başvurmanın getireceği faydalar; İşyeri Arabuluculuğu. |
13) | Şirketler ile tacirler arasındaki ticari uyuşmazlıklarda arabuluculuğa başvurmanın sağlayacağı faydalar; ICC arabuluculuk kuralları |
14) | Devletler arasındaki uluslararası uyuşmazlıklarda arabuluculuğa başvurmanın getireceği faydalar; BM'nin uluslar arasındaki arabuluculuğu ve ABD-Küba'nın başarılı arabuluculuğu. |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | All course materials are provided by the lecturer (in the course syllabus). | |||||||||||||||
Teaching Methods | Presentations, practical exercises, videos, discussions and simulations. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Blackboard assignments | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||
Other Activities | Yes: Simulation and practical exercises. | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 Phone number +30.6972.40.40.12, office hours: Fridays 12pm to 1pm, email address: antoneloss@mef.edu.tr. Attendance rules: Attendance taken week in class and during exams. Missing an exam equals to course failure. Students are expected to bring their notebook. Participation in class is evaluated on the basis of presence in class and interaction with the Instructor, participation to exercises, exhibiting curiosity and knowledge on the course content. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 5 | 2 | 2 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 4 | 14 | |||
Total Workload | 132 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |