School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||||
Course Code | DIR 121 | |||||||
Course Title in English | Introduction to Italian Law | |||||||
Course Title in Turkish | İtalyan Hukukuna Giriş | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Lecture | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Spring,Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | Students will learn basic concepts and case law on Italian law | |||||||
Course Description | The course, through the analysis of sources of Italian law, will give students a basic knowledge of Italian law system. On the basis of the course, the first 12 articles of the Italian Constitution (fundamental principles) are analysed with reference to the most relevant legal arrangements of Italian civil law, Italian public and criminal law. The course follows Orestano´s theory of “esperienza giuridica” and analyses the Italian law system by sources, data, case law, and legal doctrine. The methodology used is the research of fundamental principles in Italian statements with the main purpose to discover the “ratio legis” in each statement. Special consideration is dedicated to the legal English terminology used in the course and to sponsor students to think in a comparative juridical way, finding common roots between Italian and Turkish rules. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İtalyan hukuk sistemi hakkında temel bilgiler 2) İtalyan Anayasasının temel ilkelerine ilişkin temel bilgiler 3) İtalyan yasal belgeleri hakkında temel bilgi 4) Bazı AB ilkelerine ilişkin temel bilgiler 5) Hukuk kaynaklarının eleştirel bir şekilde okunması 6) Hükmün amacını tespit etmek 7) Özgüven ve Hukuk İngilizcesini geliştirme 8) Kuralların okunmasına karşılaştırmalı bir yaklaşım |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Sınav,Derse Katılım |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Derse Katılım |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Sınav,Derse Katılım |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Sınav,Derse Katılım |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Sınav,Derse Katılım |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Derse Katılım |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Sınav |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Sınav,Derse Katılım |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Sınav,Derse Katılım |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Derse Katılım |
Prepared by and Date | HAVVA KARAGÖZ , November 2021 |
Course Coordinator | HAVVA KARAGÖZ |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Tarihsel arkaplan |
2) | Tarihsel arkaplan |
3) | İtalyan anayasasının ilkeleri |
4) | İtalyan anayasasının ilkeleri |
5) | Hukukun kaynakları |
6) | Hukukun kaynakları |
7) | Kişiler hukuku |
8) | Eşya |
9) | Eşya hukuku |
10) | Borçlar hukuku |
11) | Anlaşma ve sözleşme |
12) | Haksız fiil |
13) | Aile hukuku |
14) | Miras hukuku |
Required/Recommended Readings | Constitution of the Italian Republic, Senato della Repubblica, uploaded in course content | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & open class discussion | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
Final grade (Homework - Full Paper) 90% , Class Participation 10% Students must have a score of 50 or higher from final assessment in order to pass the course. Rules for attendance: Attendance (personally or online) is mandatory. 70% attendance per University policy Late submissions: By specific approval on motivated request Missing an exam: Per University policy |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 7 | 1 | 24 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |