School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 323
Course Title in English Globalization and Governance
Course Title in Turkish Küreselleşme ve Yönetişim
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course Orta
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective to develop necessary skills to think, talk and write about globalization in an informed and critical manner.
Course Description This course enables students to understand the widely-discussed concept of globalization. It addresses practical as well as theoretical questions raised by this concept from a number of perspectives. The selected readings will help the students to (1) understand the nature and workings of a global international system and to (2) reconsider some fundamental notions in international affairs such as the existence of borders or nation-states. Overall, the course will help all students to think, talk and write about globalization in an informed and critical manner.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Küresel sistemin doğasını ve çalışma mekanizmasını anlamak
2) Sınırların veya ulus-devletlerin varlığı gibi uluslararası ilişkilerdeki bazı temel kavramları değerlendirebilmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. S Sınav
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. H Ödev
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. S Ödev
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Ödev
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. S Sınav
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. N
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. S Ödev
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. N
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Ödev
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. N
Prepared by and Date BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Course Coordinator BARIŞ ÇAĞLAR
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. TARIK OĞUZLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse Giriş
2) Küreselleşme Nedir? Giriş, Ders Kitabı s. 1-14. Anthony McGrew, *Küreselleşme ve Küresel Politika*. Ders Kitabı s. 15-31.
3) Küreselleşme: Tarihsel Bağlam
4) Küreselleşme ve Siyasi Topluluk
5) Küreselleşme ve Devlet Dışı Aktörler
6) Küreselleşme ve Türkiye
7) Ara Sınav
8) Yoksulluk ve Çevre
9) Sınırlar Etik mi?
10) İnsani Güvenlik ve İnsan Hakları
11) İnsani Müdahale
12) Küreselleşme: Gelecek
13) Alternatif Dünya Düzenleri
14) Final Sınavı için Gözden Geçirme
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Required/Recommended ReadingsJohn Baylis, Steve Smith and Patricia Owens. 2014. The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, 6 th edition, Oxford: Oxford University Press.
Teaching MethodsLecture and Flipped Classroom. In flipping the class, pre-class student work are composed of pre-class videos and readings that are posted on the Blackboard system in advance.
Homework and ProjectsTopic: Students can select from among the topics assigned by the instructor, or propose their own topic. 1. Propose your own topic: Students can propose their own paper topic related to the course (Prior approval of the topic from the instructor is required). There are also suggested topics available on the course’s Blackboard page. 2. Select from the list of topics. ‘Globalization has made the world a worse place to live and we should all oppose it’. Please discuss if you agree with this statement or not. ‘Nation-states should disappear and we should live in a borderless world’. Please discuss if you agree with this statement or not. Guidance: The objective of the paper assignment is to encourage you to think in a critical fashion about a question and present your own ideas about it.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration caglarb@mef.edu.tr
-
The course is instructed by Dr. İpek Ruacan. This form is managed by Asst. Prof. Barış Çağlar Email address: baris.caglar@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 15 5 20
Ara Sınavlar 1 5 2 7
Final 1 7 2 9
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5