School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 323 | ||||
Course Title in English | Globalization and Governance | ||||
Course Title in Turkish | Küreselleşme ve Yönetişim | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | Orta | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 134 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | to develop necessary skills to think, talk and write about globalization in an informed and critical manner. | ||||
Course Description | This course enables students to understand the widely-discussed concept of globalization. It addresses practical as well as theoretical questions raised by this concept from a number of perspectives. The selected readings will help the students to (1) understand the nature and workings of a global international system and to (2) reconsider some fundamental notions in international affairs such as the existence of borders or nation-states. Overall, the course will help all students to think, talk and write about globalization in an informed and critical manner. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Küresel sistemin doğasını ve çalışma mekanizmasını anlamak 2) Sınırların veya ulus-devletlerin varlığı gibi uluslararası ilişkilerdeki bazı temel kavramları değerlendirebilmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | S | Sınav |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Ödev |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Ödev |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Ödev |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Ödev |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | N | |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Ödev |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | N |
Prepared by and Date | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Course Coordinator | BARIŞ ÇAĞLAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. TARIK OĞUZLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse Giriş |
2) | Küreselleşme Nedir? Giriş, Ders Kitabı s. 1-14. Anthony McGrew, *Küreselleşme ve Küresel Politika*. Ders Kitabı s. 15-31. |
3) | Küreselleşme: Tarihsel Bağlam |
4) | Küreselleşme ve Siyasi Topluluk |
5) | Küreselleşme ve Devlet Dışı Aktörler |
6) | Küreselleşme ve Türkiye |
7) | Ara Sınav |
8) | Yoksulluk ve Çevre |
9) | Sınırlar Etik mi? |
10) | İnsani Güvenlik ve İnsan Hakları |
11) | İnsani Müdahale |
12) | Küreselleşme: Gelecek |
13) | Alternatif Dünya Düzenleri |
14) | Final Sınavı için Gözden Geçirme |
15) | Final Haftası |
16) | Final Haftası |
Required/Recommended Readings | John Baylis, Steve Smith and Patricia Owens. 2014. The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, 6 th edition, Oxford: Oxford University Press. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture and Flipped Classroom. In flipping the class, pre-class student work are composed of pre-class videos and readings that are posted on the Blackboard system in advance. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Topic: Students can select from among the topics assigned by the instructor, or propose their own topic. 1. Propose your own topic: Students can propose their own paper topic related to the course (Prior approval of the topic from the instructor is required). There are also suggested topics available on the course’s Blackboard page. 2. Select from the list of topics. ‘Globalization has made the world a worse place to live and we should all oppose it’. Please discuss if you agree with this statement or not. ‘Nation-states should disappear and we should live in a borderless world’. Please discuss if you agree with this statement or not. Guidance: The objective of the paper assignment is to encourage you to think in a critical fashion about a question and present your own ideas about it. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
caglarb@mef.edu.tr - The course is instructed by Dr. İpek Ruacan. This form is managed by Asst. Prof. Barış Çağlar Email address: baris.caglar@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 15 | 5 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Total Workload | 134 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |