School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | |||||
Course Code | ARC 427 | |||||
Course Title in English | Transition Between Art and Architecture | |||||
Course Title in Turkish | Mimarlık ve Sanat Arası Geçişler | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Advanced | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn to understand the relationship between art and architecture and to integrate that knowledge into one’s own designs. | |||||
Course Description | Art and Architecture are always related to each other. There is a thin red line between them. On the timeline of Art movements and Architectural Styles, we clearly see that relations and interactions among art and architecture. 20th Century public art had started to protect from governments. In 1919 by the initiative of an association of artists who were grounding on the constituent 142nd article of the Weimar Constitution. This article proclaims that “Art, science, and instruction in them are free. The state guarantees their protection and participates in their promotion.” Briefly, Kunst am Bau is an approach that makes investors, particularly the public state, obliged to spend the 1% of the investment cost of the public buildings to art. This obligation appears in regulations of local governments of many countries, particularly of Germany. Eventually, private investors follow the governments’ lead to integrate art into their projects. Artworks are usually presented inside or outside of the building in Kunst am Bau examples like Nord/LB’s administrative building in Hannover or Allianz AG’s office tower in Berlin. Sometimes artworks appear on the land of the building (square/entrance). Rarely, they can be found in parks, squares or other public spaces next to the buildings. Also, Kunst am Bau refers to a program, often a city ordinance, where a fee, usually some percentage of the project cost, is placed on large scale development projects in order to fund and install public art. This kind of Programmes/movements are important and useful to fund public art where private or specialized funding of public art is unavailable such as Turkey. We can see Kunst am Bau examples in Turkey before 80’s such as İMÇ, 4 Levent and single buildings and headquarters. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) iç mekanlar ve binaların kamusal alanlarında sanat faktörünü ve süreçlerini anlamak; 2) Kunst am Bau'un geçmişteki uygulamalarını ve sanat ile mimari arasındaki ilişkileri bilmek; 3) kendi mimari tasarımına yönelik sanat projelerini yönlendirmek; 4) sanat yerleştirme süreçlerini ve tasarım süreci öncesi ve sonrası uygulama aşamasındaki gereksinimleri tanımak; 5) çağdaş Türk sanatını ve sanatçılarını takip etmek; 6) sanatçı stüdyosu ziyaretleri ile sanat üretimlerini ve süreçlerini kavramak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Prepared by and Date | , June 2022 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. KERİM KÜRKÇÜ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Temel Kavramlar – Sanat Nedir? Mimari Nedir? |
2) | Sınıf İçi – Sanat ve Mimarlığın Kesişim Noktaları – İstanbul'da Kamusal Sanat |
3) | Sınıf İçi – Kunst am Bau Nedir / Tarihsel ve Teorik Arka Plan |
4) | Sınıf İçi – Türkiye ve Yurtdışından Kunst am Bau Projeleri |
5) | Sanatçı Stüdyosu Ziyareti |
6) | Sanatçı Stüdyosu Ziyareti |
7) | Sanatçı Stüdyosu Ziyareti |
8) | Ara Sınav – Öğrencilerin Sunumları |
9) | Sanat Galerisi Ziyareti |
10) | Sınıf İçi – Final Projesi |
11) | Sanat Galerisi Ziyareti |
12) | Sınıf İçi – Mimari Stüdyo Çalışması |
13) | Sınıf İçi – Mimari Stüdyo Çalışması |
14) | Proje Sunumları |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended Reading: Bozdoğan Sibel, MODERNİZ ve ULUSUN İNŞASI; Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür, 2002, Metis Yayınları Roth Leland M., MİMARLIĞIN ÖYKÜSÜ, 2002, Kabalcı Yayınevi Freud Sigmund, SANAT ve SANATÇILAR ÜZERİNE, 1994, YKY Deleuze G. & Guattari F., FELSEFE NEDİR, 1992, YKY Lenoir Beatrice, SANAT YAPITI, 2003, YKY Harrison C. & Wood Paul, ART in THEORY 1900-2000, 2003, Blackwell Publishing Harrison C. & Wood Paul & Gaiger J., ART in THEORY 1815-1900, 1998, Blackwell Publishing Sennett Richard, TEN ve TAŞ; Batı Uygarlığında Beden ve Şehir, 2001, Metis Yayınları Rasmussen Steen Eiler, YAŞANAN MİMARİ, 1994, Remzi Kitapevi Trasi Nicoletta, INTERDISCIPLINARY ARCHITECTURE, 2001, Wiley-Academy Christian Bjone, ART and ARCHITECTURE: STRATEGIES in COLLABORATION, 2009, Birkhauser Jane Rendell, ART and ARCHITECTURE: A PLACE BETWEEN, 2006, I. B. Tauris Hans Van den Ban, COMMISSIONED: Sisty Years Percentage For Art Programme At The Dutch Government Building Agency, 2011, SUN Finkelpearl Tom, DIALOGUES in PUBLIC ART, 2000, MIT Kemp L. Roger (ed.), CITIES and THE ART, 2004, McFarland & Company Required readings for each week will be posted on Blackboard. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course has artist’s studio and art gallery visits and discussion sessions with artists and curators. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | 1 presentation 1 project | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||
Computer Use | Yes | ||||||||||||||||||
Other Activities | Artist’s Studio Visits, Gallery Visits | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
kerimkurkcu@gmail.com Kerim Kürkçü / Uniq Gallery Email: kerimkurkcu@gmail.com Attendance is essential for this course. The students are responsible of participating the artist’s studio visits and Gallery visits. Most of the class and visits time will be allocated to discussion of Art and architectural concepts, ideas, applications. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |