School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ME 405
Course Title in English Machine Design II
Course Title in Turkish Makina Tasarımı II
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 160 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ME 305 - Machine Design I
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in engineering materials and fundamentals of strength of materials is required.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn how to use machine elements in the mechanical engineering design.
Course Description This course is a complementary course to machine design I. Using the knowledge provided in machine deign I, students will learn how to apply engineering principles and standards to design basic mechanical components such as Cam-fallower mechanisms, various types of gears and belt and chain mechanisms.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Güç iletim sistemleri, dişliler, kasnaklar gibi bileşenleri analiz eder;
2) Mekanik komponentleri seçerken standartları inceler ve kullanır;
3) Kam izleyici mekanizmaları için hareket analizi yapar ve profil tasarımı gerçekleştirir;
4) Gerçek dünya uygulamasına uygun mekanik bir sistemi modeller, tasarlar, ürettir ve karakterize eder;
5) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar tabanlı teknikleri uygular;
6) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar;
7) Gerçek hayattaki bir makinenin bir parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analizini yapar , üretir ve test eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Derse Katılım,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Proje
Prepared by and Date MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023
Course Coordinator ALİ ÇINAR
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH

Course Contents

Hafta Konu
1) Dişlilerin Kinematiği
2) Eşlenik eylem, Dişlilerin involüt özellikleri
3) Arayüz, temas oranı ve dişli dişlerinin şekillendirilmesi
4) Düz konik dişliler ve paralel helis dişliler
5) Solucan dişlileri
6) Güç iletim sistemleri
7) Güç iletimi vaka çalışması
8) Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları
9) Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları
10) Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar
11) Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar
12) Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı
13) Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı
14) Kam takipçisi mekanizmalarının hareket analizi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended Readings• Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill Education Pub., 2022. • Course slides supplied by lecturer.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsOnline Adaptive Learning Platform (Connect - ALP) HWs + Group Projects will be assigned.
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration salehm@mef.edu.tr
558
Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Ders Saati 28 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 84
Sunum / Seminer 4 8
Proje 10 60
Ödevler 20 40
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Sınavlar 2 4
Rapor Teslimi 2 4
Final 2 4
Total Workload 320
Total Workload/25 12.8
ECTS 6