School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | ME 405 | ||||||
Course Title in English | Machine Design II | ||||||
Course Title in Turkish | Makina Tasarımı II | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 160 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
ME 305 - Machine Design I |
||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in engineering materials and fundamentals of strength of materials is required. | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To learn how to use machine elements in the mechanical engineering design. | ||||||
Course Description | This course is a complementary course to machine design I. Using the knowledge provided in machine deign I, students will learn how to apply engineering principles and standards to design basic mechanical components such as Cam-fallower mechanisms, various types of gears and belt and chain mechanisms. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Güç iletim sistemleri, dişliler, kasnaklar gibi bileşenleri analiz eder; 2) Mekanik komponentleri seçerken standartları inceler ve kullanır; 3) Kam izleyici mekanizmaları için hareket analizi yapar ve profil tasarımı gerçekleştirir; 4) Gerçek dünya uygulamasına uygun mekanik bir sistemi modeller, tasarlar, ürettir ve karakterize eder; 5) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar tabanlı teknikleri uygular; 6) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar; 7) Gerçek hayattaki bir makinenin bir parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analizini yapar , üretir ve test eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Derse Katılım,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | S | Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Proje |
Prepared by and Date | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023 |
Course Coordinator | ALİ ÇINAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Hafta | Konu |
1) | Dişlilerin Kinematiği |
2) | Eşlenik eylem, Dişlilerin involüt özellikleri |
3) | Arayüz, temas oranı ve dişli dişlerinin şekillendirilmesi |
4) | Düz konik dişliler ve paralel helis dişliler |
5) | Solucan dişlileri |
6) | Güç iletim sistemleri |
7) | Güç iletimi vaka çalışması |
8) | Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları |
9) | Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları |
10) | Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar |
11) | Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar |
12) | Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı |
13) | Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı |
14) | Kam takipçisi mekanizmalarının hareket analizi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | • Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill Education Pub., 2022. • Course slides supplied by lecturer. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Online Adaptive Learning Platform (Connect - ALP) HWs + Group Projects will be assigned. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||||||||||||||
Computer Use | none | |||||||||||||||||||||
Other Activities | none | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
salehm@mef.edu.tr 558 Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations. |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Ders Saati | 28 | 112 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 4 | 8 | |||
Proje | 10 | 60 | |||
Ödevler | 20 | 40 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 4 | |||
Final | 2 | 4 | |||
Total Workload | 320 | ||||
Total Workload/25 | 12.8 | ||||
ECTS | 6 |