School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | IE 205 | |||||
Course Title in English | Manufacturing Systems | |||||
Course Title in Turkish | Üretim Sistemleri | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme,Lecture | |||||
Level of Course | Orta | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 133 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | - | |||||
Registration Restrictions | - | |||||
Overall Educational Objective | To learn basics of manufacturing processes and analyze scheduling tasks. | |||||
Course Description | The course aims to give students the fundamentals of discrete manufacturing systems used in metal-cutting, automotive, and auto-parts industries. The student will be able to justify the application of automated systems, code basic computer numerical control (CNC) programs for machine tool, select appropriate industrial robots, and analyze transportation & storage systems for flexible manufacturing settings. Group Technology-based manufacturing cell design, Flow & Job Shop scheduling applications, Lean Manufacturing and just-in-time methods will be analyzed, as well as main production strategies such as Lean Manufacturing, Just-in-Time, and their integration with the manufacturing resources and enterprise planning (MRP, MRP II, ERP). |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kesikli üretim (discrete manufacturing) sistemlerinin temellerini kavrar; 2) Belirli endüstriyel uygulamalara bağlı olarak uygun robot manipülatörlerini seçer ve ekonomik gerekçelerini değerlendirir; 3) Takım tezgahı ana konfigürasyonlarını açıklar, işleme parametrelerini seçer ve temel Bilgisayarlı Sayısal Kontrol (CNC) programlarını kodlar; 4) Esnek Üretim Hücresi (Flexible Manufacturing Cell ) ve Sistem konfigürasyonlarını, üretimdeki tipik Akış Mağazası (Flow Shop) ve İş Mağazası (Job Shop) programlama problemlerini analiz eder; 5) Sürekli Üretim (Lean Manufacturing) ve Just-in-Time (JIT) üretimin önemini ve işletim prensiplerini tanımlar; 6) Üretim alanının kurumsal entegrasyonunu genel olarak analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav,Derse Katılım |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023 |
Course Coordinator | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Hafta | Konu |
1) | Üretim sistemlerinin temel kavramları; üretim endüstrisinin ana kavramları ve önemi; üretim sistemleri, sınıflandırma ve otomasyon seviyeleri; esnek üretim sistemleri ve bilgisayarla entegre üretim; otomatik üretim sistemlerinin uygulamaları; endüstriyel robotlar; giriş, serbestlik dereceleri ve manipülatör konfigürasyonları |
2) | Endüstride robotların uygulamaları; robotların ekonomik gerekçesi; robot manipülatörlerinin doğrudan ve ters kinematiği; endüstriyel robot programlamasının temelleri |
3) | Takım tezgahları ve Bilgisayarlı Sayısal Kontrol (CNC) programlama; makine aletlerinin sınıflandırılması ve eksenlerin tanımlanması; işleme parametrelerinin seçimi |
4) | CNC için G kodu programlama: frezeleme işlemleri |
5) | CNC için G kodu programlama: tornalama işlemleri |
6) | Esnek Üretim (Flexible Manufacturing) Sistemlerinin analiz ve tasarım prensipleri; esnek üretim sistemlerinin tasarım prensipleri; ekonomik olarak kârlı parçaların üretime atanması |
7) | Grup Teknolojisi ve üretim parçalarının sınıflandırılması; süreç planlama ve makine aletlerinin seçimi |
8) | Üretim hücresi (Manufacturing cell) tasarım prensipleri; taşıma ve depolama sistemlerinin işletim prensipleri; konveyörlerin analizi ve işletim prensipleri |
9) | Üretim sistemlerinin operasyonel kontrolü ve programlanması; parçaların ve aletlerin atanması; Akış Mağazası (Flow Shop) üretim sistemlerinin programlanması |
10) | İş Mağazası (Job Shop) üretim sistemlerinin programlanması |
11) | Üretimdeki ana üretim stratejilerinin işletim prensipleri; Sürekli Üretim (Lean Manufacturing) |
12) | Just-in-Time (JIT) |
13) | Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP); Üretim Kaynakları Planlaması (MRP II) |
14) | Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi |
Required/Recommended Readings | Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing: International Edition, Mikell P. Groover, 3rd Edition, Pearson International Edition, 2020 (required) Recommended readings: Manufacturing Systems Modeling and Analysis. Guy L. Curry, Richard M. Feldman. Springer, 2nd edition 2011 Computer Integrated Manufacturing. James A. Rehg, Henry W. Kraebber. Prentice Hall, 3rd edition 2004 Design and Analysis of Lean Production Systems. Ronald G. Askin, Jeffrey B. Goldberg. John Wiley, 2001 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | - | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
salehm@mef.edu.tr 558 Rules for attendance: Attendance is taken during Flipped Classroom Practice. A minimum of 70% of attendance is mandatory. Rules for Flipped Classroom Practice: Missed Flipped Classroom Practice quizzes will be given a zero grade. Participation quizzes with flaws or lack of individual collaboration attitude during team work will be given a grade of one. Successful participation quizzes and individual collaboration attitude will be given a grade of two. Rules for missing a midterm: Provided that a valid justification approved by the Department is presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. Make-up examinations will be granted one week after the regular exam date to those with valid excuses that are approved by the Department. Minimum grade to be allowed to take the final exam: Satisfactory Flipped Classroom Practice and Midterm grades, as well as at least 70% attendance are mandatory to be allowed to take the final exam. Grading policies with minimum passing grade are given in the first week of classes. Missing a final: Faculty regulations A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Total Workload | 133 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |