School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | EE 202 | ||||
Course Title in English | Circuit Analysis II | ||||
Course Title in Turkish | Devre Analzi II | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom,Laboratory Work | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 149 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
EE 201 - Circuit Analysis I |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in calculus, complex numbers and circuit analysis techniques is expected. | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Upon successful completion of the course, the learner is expected to: 1. (1) identify the frequency response of electric circuits; 2. (1) analyze electric circuits using the Laplace Transform; 3. (2) design passive and active filter circuits; 4. (1) use the Fourier series to find the response of a circuit; 5. (1) solve two-port parameters and analyze two-port circuits. | ||||
Course Description | This course aims to introduce the sophomore students the frequency domain circuit analysis. The course content covers the Laplace Transform in circuit analysis, frequency selective circuits (passive and active filter circuits), Fourier series and transform in circuit analysis and two-port circuits. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) elektrik devrelerinin frekans tepkisini belirler; 2) Laplace Dönüşümünü kullanarak elektrik devrelerini analiz eder; 3) pasif ve aktif filtre devrelerini tasarlar; 4) Bir devrenin yanıtını bulmak için Fourier serisini kullanır; 5) İki portlu parametreleri çözün ve iki portlu devreleri analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav,Ödev,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | EBRU ARISOY SARAÇLAR , April 2018 |
Course Coordinator | EGEMEN BİLGİN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN BİLGİN |
Hafta | Konu |
1) | Laplace Dönüşümü |
2) | Laplace Dönüşümü |
3) | Devre Analizinde Laplace Dönüşümü |
4) | Devre Analizinde Laplace Dönüşümü |
5) | Frekans Seçici Devreler |
6) | Frekans Seçici Devreler |
7) | Frekans Seçici Devreler |
8) | Aktif Filtre Devreleri |
9) | Aktif Filtre Devreleri |
10) | Aktif Filtre Devreleri |
11) | Devre Analizinde Fourier Serisi |
12) | Devre Analizinde Fourier Serisi |
13) | İki Portlu Devreler |
14) | İki Portlu Devreler |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: James W. Nilsson and S. Riedel Electric Circuits, Pearson, 10th Edition, 2014. Recommended: Richard C. Dorf and James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, Wiley, 2013 (9th Edition) | |||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | Homework questions will be assigned to the students and there will be quizzes containing questions from the homework assignments. There will be also pop quizzes related to lecture content. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953677 office hours: TBA email address: saraclare@mef.edu.tr Rules for attendance: - Late Policy: For lab reports, 10% daily penalty, down to 50%. Missing a quiz: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Taking the final exam: In order to take the final exam, the students have to complete all the lab assignments. There will be only one lab make-up session. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Proje | 1 | 0 | 15 | 15 | |||
Ödevler | 5 | 3 | 3 | 30 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 1.5 | 35 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |