School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 337 | ||||
Course Title in English | Animal Rights Law | ||||
Course Title in Turkish | Hayvan Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 50 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn animal rights, law, protection and current debates | ||||
Course Description | The students will learn to examine the main issues regarding animals, animal protection and legal framework and its deficiencies related to, to discuss dimension of violence against animals and its prevention. | ||||
Course Description in Turkish | Havyanlara ilişkin temel sorunları, hayvan korunması ile hayvanlara ilişkin yasal çerçeveyi, eksikliklerini incelemek, hayvanlara yönelik şiddetin boyutlarını ve nasıl önlenebileceğini tartışmak. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hayvanlara ilişkin temel kavramları ve sorunları kavrar, 2) Hayvan sorununun çok boyutlu olduğunu, değişik alanlara yayıldığını ve geniş kapsamlı bir hukuksal kapsama sahip olduğunu algılar. 3) Hayvan korumasının çok boyutlu ve çok taraflı bir çaba gerektirdiğini fark eder 4) Havyan hukukuna ilişkin sorunları ve eksiklikleri tespit eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | S | Exam |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | AHMET KEMAL ŞENPOLAT , January 2024 |
Course Coordinator | AHMET KEMAL ŞENPOLAT |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Öğr. Gör. AHMET KEMAL ŞENPOLAT |
Hafta | Konu |
1) | Giriş dersi: Dersin kapsamı ve hayvanın tanımı ve sınıflandırılması. |
2) | Mal kavramının tarihsel gelişimi çerçevesinde insan, insan olup olmadığı tartışmalı olanlar ve insan olmayanlar |
3) | Petshop Gerçeği |
4) | Hayvanat Bahçeleri Gerçeği |
5) | Yunus Parkları ve Sirk Gerçeği |
6) | Hayvanlar üzerinde Deney Sorunu |
7) | Yük Hayvanları Gerçeği- Spor ve eğlence amaçlı hayvan avcılığı |
8) | Hayvan Hakları Tarihi |
9) | Hayvan Refahı ve Hayvan Hakları arasındaki ikilem |
10) | Vejetaryenlik ve Vegan Beslenme |
11) | Ceza hukukunun hayvanlara yönelik hükümleri ve eksiklikleri |
12) | Borçlar Yasası ve Medeni Yasa ve İcra Hukuku bakımından hayvan hukuku |
13) | Sivil Toplum Örgütü nedir ? Markalaşma , proje üretimi , farkındalık çalışmaları , dernekler hukuku mevzuatı |
14) | Güncel Yargıtay ve mahkeme kararı tartışmaları |
15) | Hayvan Koruma Kanunu ve diğer mevzuat düzenlemeleri ve eleştirileri |
16) | Hayvan Koruma Kanunu ve diğer mevzuat düzenlemeleri ve eleştirileri |
Required/Recommended Readings | Course resources will be provided by the course instructor | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, group work, case study, discussion | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
senpolatk@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Final | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Total Workload | 50 | ||||||
Total Workload/25 | 2.0 | ||||||
ECTS | 2 |