School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 203
Course Title in English Organizational Behavior
Course Title in Turkish Örgüt Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 123 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain knowledge of organizational behavior from an individual, group, and organizational perspective; and to reflect on and apply this knowledge in ways that will enhance one’s abilities on and off the job.
Course Description Today, for companies to have sustainable competitive advantage, it is accepted that the most important resource is human resources. To manage human resources effectively, leaders / managers, HR professionals and employees must know how and why people behave in certain ways and how these behaviors can be converted to effective job results. Therefore, this course deals with human behavior in terms of conceptual frameworks, case discussions, and skill-oriented activities. Topics include the essential human processes such as perception, communications, motivation, group dynamics, leadership, power, organizational design and development, and organizational culture.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Örgütsel davranış alanındaki güncel araştırmaları takip etmek ve bunların iş hayatına nasıl uygulanabileceğini öğrenmek;
2) OD kavramlarının, modellerinin ve araçlarının bireysel, grup ve örgütsel etkinliği ve sağlığı artırmaya nasıl yardımcı olabileceğini anlamak
3) Kişisel başarı ve işte ve iş dışında mutluluk gibi bireysel amaçlar için daha iyi düşünme ve yaşama becerisini göstermek
4) Potansiyel yöneticiler, İK profesyonelleri veya sadece çalışanlar olarak insan kaynakları uygulamalarının kavramsal temellerini kavrayabilmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date HIZIR KONUK , May 2023
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. HATICE IREM ONAL

Course Contents

Hafta Konu
1) Örgütsel Davranışa Giriş
2) Örgütsel Davranışa Giriş
3) İş Tatmini
4) Stres
5) Motivasyon
6) Güven, Adalet ve Etik
7) Öğrenme & Karar Verme
8) Bireysel Özellikler
9) Özellikler & Çeşitlilik
10) Süreçler & İletişim
11) Çatışma Yönetimi & Müzakere
12) Liderlik
13) Organizasyonlar-Yapı
14) Organizasyonlar-Kültür
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsOrganizational Behaviour-Improving Performance and Commitment in the Workplace, Colquitt, J.A, Lepine, J.A, Wesson, M.J., McgrawHill, 7th ed., 2021
Teaching MethodsVideos, readings, presentations, simulations, lectures, problem-solving activities, interactions with real life businesses, case studies, discussions, quizzes, personal self-assessments, individual and team work activities.
Homework and ProjectsPre & post class work on digital platform, individual & team work, final exam.
Laboratory WorkNone
Computer UsePersonal computer use
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 1 % 30
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration yavuzas@mef.edu.tr

Due to the course content, it is very important to understand concepts and reflect on them by active thinking and discussion. Therefore, pre-class readings of the related part of the textbook and if any other material given is essential. Also in-class participation is very important to make sense of the content taught. It is strongly expected to generate questioning, brainstorming and discussion in class to learn from each other. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 10 1 11
Ödevler 4 3 1 16
Küçük Sınavlar 4 2 1 12
Total Workload 123
Total Workload/25 4.9
ECTS 5