İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 468 | ||||
Ders Adı İngilizce | Rethinking Architectural Practice and City | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimari Pratiği ve Kenti Yeniden Düşünmek | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mimarlık pratiğini ve kenti eleştirel bir şekilde yorumlamayı ve mimarlığı daha geniş ölçeklerde kent ve gündelik hayatla ilişkilendirmeyi öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Ders mimari pratik ve kent arasındaki ilişkiyi sorunsallaştırmayı amaçlamaktadır. Mimarlar genelde mimari süreçler ve kent arasındaki ilişkiyi kavramaktansa, bir sonuç ürün ve obje olarak mimariye odaklanmaktadır. Bu ders öğrencilere mimari süreçler üzerinden kentin üretimi ve gündelik hayat ile ilgili kavrayış geliştirmelerine yarayacak perspektif ve duyarlılık sunmayı amaçlamaktadır. Tasarım dünyasının gelecekteki zorluklarıyla başarıyla baş edebilmek ve eleştirel düşünceyi arttırmak için disiplinler arası yaklaşım, mimari teori ve pratik arasındaki durumlar dönem boyunca çeşitli başlıklarda tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) mimarlık pratiğinin kentle ilişkisinin yansımalarını değerlendirmek; 2) mimarlık pratiği ile kent arasındaki ilişkileri, kent sakinlerinin gündelik yaşamına ve kente olan etkileri açısından analiz etmek; 3) kente ve mimarlık pratiğine yönelik sorumluluk almak ve eleştirel bir yaklaşım benimsemek; 4) disiplinler arası konular ve çalışmalar üzerine düşünmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | ESRA SERT , April 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ESRA SERT |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Çağdaş kent: Kent için figüratif olmayan mimari dile doğru |
3) | Gizli Mimarlık ve Kent |
4) | Mimarlıkta disiplinler arası yaklaşımlar ve ara durumlar |
5) | Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları ve Tartışma |
6) | Taşınabilir Ütopyalar ve Mimarlık |
7) | İlişkisel Kent |
8) | Mimarlar, arılar ve tür olma durumu |
9) | Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları ve Tartışma |
10) | Güncel Alternatif Mimari Pratikler |
11) | İstanbul’da Mimarlık Pratiğini Yeniden Düşünmek |
12) | Kent Hakkı |
13) | Seçilen Konular Üzerine Öğrenci Sunumları ve Tartışma |
14) | Final Sunumları |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Archizoom Associates (1970) No-Stop City Residential Park Climatic Universal System, Design Quarterly, No. 78/79, Conceptual Architecture, pp. 17-21. Alex Wall (1999) Programming the Urban Surface, pp. 233-249, in Recovering Landscape, Essays in Contemporary Landscape Architecture, James Corner, ed., New York: Princeton Architectural Press. Andrew Karvonen (2011) "Toward the Relational City: Imaginaries, Expertise, Experiments", The MIT Press. Beatriz Colomina (2014) “Little Magazines: Small Utopia”, pp.163-167, in The Idea of the Avant Garde and What It Means Today, Ed. by Marc James Léger, Manchester University Press. David Gissen (2008) “Architecture’s Geographic Turns”, LOG 12, 2008: 59-67. David Harvey (2000) “On Architects, bees, and species being”, pp. 199-213, in Spaces of Hope, Edinburg University Press. David Harvey (2000) “The insurgent architect at work”, pp. 233-257, in Spaces of Hope, Edinburg University Press. David Harvey (2003) “The Right to The City”, International Journal Urban and Regional Research, Vol: 27(4). Latife Tekin (1993) Berji Kristin: tales from the garbage hills: a novel, preface by John Berger. Murat Cemal Yalçıntan, Çare Olgun Çalışkan, Kumru Çılgın ve Uğur Dündar (2014) İstanbul Dönüşüm Coğrafyası, pp. 47-70, in Yeni İstanbul Çalışmaları, Metis Yay. Pablo Martínez Capdevila (1970-1971) The Interior City. Infinity and Concavity in the No-Stop City Pier Vittorio Aureli (2007) Martino Tattara Stop City, DOGMA, pp. 1-8. Superstudio (1970) Hidden Architecture, Design Quarterly, No. 78/79, Conceptual Architecture (1970), pp. 54-58, Published by: Walker Art Center. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Seçilen konular stüdyoda incelenecek, araştırılacak ve tartışılacaktır. Öğrencilerin ders öncesinde verilen makaleleri okumaları, her ders için konular hakkında araştırma yapmaları beklenir. Her dersin atanan okumalarında seçilen konular hakkında kısa yorumlar veya her ders için kolaj, tablo gibi görsel materyal hazırlamaları beklenir (müfredatta belirtilen ders gününde hazır olacak ve dönem sonunda tek bir dosya olarak teslim edilecek). Final teslimi seçilen bağlam hakkında detaylı araştırmayı içeren bir power point sunumu veya poster sunumudur. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 9 Ödev ve 2 Power Point Sunumu \ Poster Sunumu | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
serte@mef.edu.tr - Ofis: Esra Sert: A Blok, Kat 4 E-posta: serte@mef.edu.tr Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |