School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MKTG 336 | ||||
Course Title in English | Brand Management | ||||
Course Title in Turkish | Marka Yönetimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MKTG 201 - Marketing |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to understand the dynamics of brand management and associate the basic concepts of marketing with brand management. | ||||
Course Description | Brands are among the most valuable assets of an organization, so brand management is an essential part of an organization’s strategic marketing management. In this context, the purpose of this course is to provide the students a deep understanding of brand management. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) örgütler ve tüketiciler için markalamanın işlevlerini anlamak 2) marka denkliği oluşturmak için marka unsurlarını analiz etmek 3) marka konumlandırmanın dinamiklerini anlamak 4) temel marka stratejilerini tasarlamak 5) markalarla ilgili pazarlama problemlerine çözümler sunmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | RÜYA YÜKSEL , December 2018 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL |
Hafta | Konu |
1) | Markalar & Marka Yönetimi Markalama nedir? |
2) | Tüketici temelli Marka Denkliği |
3) | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri |
4) | Güçlü Markalar Oluşturmak Marka Unsurları |
5) | Marka Yönetimi Süreçleri Marka Denkliği Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak |
6) | Konumlandırma, Pazar Bölümlendirme, Hedefleme |
7) | Marka Denkliği Oluşturmak için Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
8) | Marka denkliği oluşturmak için ikincil marka ilişkilerinden yararlanma |
9) | Marka denkliğinin kaynaklarını ölçmek Marka yönetiminde nitel ve nicel araştırmalar |
10) | Marka denkliğinin sonuçlarını ölçmek Marka denetimi |
11) | Marka Mimarisi Stratejileri Tasarlamak & Geliştirmek |
12) | Yeni Ürünleri Pazara Sunma Marka Genişlemeleri |
13) | Zaman İçinde Markaları Yönetmek |
14) | Marka Yönerimi ve Globalleşme |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | TEXTBOOK Keller K. (2013). Strategic Brand Management. Global Edition, 4/E, Pearson. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | The instructor will summarize and explain the key concepts regarding each week’s topic. Students are expected to actively participate in class discussions. Mid-term and final exams will mostly consist of essay questions that will attempt to test the ability to organize, synthesize, and apply the topics and related materials previously covered in the class. With videos, case studies and real-life examples the students will have the chance to expand their perspectives of brand management. Students are expected to share their opinions, ideas and questions in class. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will make a group presentation. The details of the term project will be announced by the instructor. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Personal Laptop | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Students’ free contribution to class is highly recommended. Students may share interesting advertisements or examples of marketing promotion activities of brands. | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
yukselzeh@mef.edu.tr In this course, active participation is key to learning and applying, as for a topic like international business, new ideas can be generated through questioning, brain storming and discussion. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during office hours or send e mails, for any course related issues. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 1 | 77 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 6 | 2 | 2 | 30 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 8 | 3 | 11 | |||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |